تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی از حضور در دادگاه استقبال کرد

مهدی کروبی با انتشار نامه‌ای، پاسخ هیات سه نفره قوه قضائیه را داد و اعلام کرد که از فرصت دادگاه برای افشای جزئیات بیشتر درباره تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان استفاده خواهد کرد.

هیات سه نفره قوه قضائیه، هفته گذشته اسناد و مدارک آقای کروبی مبنی بر تجاوز به برخی دختران و پسران را «جعلی» دانست و خواستار برخورد قضائی با وی شد.

کروبی امروز دوشنبه در پاسخ به گزارش این هیات، اعلام کرد که از حضور در دادگاه «بسیار خوشحال» خواهد شد، چرا که آن را «هدیه‌ای الهی» برای بازگو کردن جزئیات اسناد تجاوز‌ها می‌داند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود که در دادگاه، مطالبی خواهد گفت که تاکنون بازگو نکرده است.


وی در عین حال، حضور در دادگاه را فرصتی برای برای پاک کردن بسیاری از «فجایع» که پس از درگذشت آیت‌الله روح‌الله خمینی بر «دامن جمهوری اسلامی» نشسته، دانست.

آقای کروبی در نامه خود که خطاب به مردم ایران نوشته شده، آورده است: «مهدی کروبی امروز می‌داند و به یقین فهمیده است که انگشت بر جای خوبی گذاشته است. آنچنان‌که از این هیاهوها و شتابزدگی‌ها برمی‌آید، مشخص است که قبای آقایان لای در مانده است.»

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات، «فجایع» رخ داده در حوادث اخیر را مایه «ننگ» جمهوری اسلامی و ایران دانسته که منجر به «بی‌آبرو» شدن عدالت و قضای اسلامی شده است.

کروبی نوشته است که در جلسه اول با اعضای هیات قضایی، اسنادی مبنی بر «تجاوز به یک جوان، ور رفتن با برآمدگی‌های جسمی یک زن و در آوردن زوری شلوار از پای وی» ارائه کرده است

دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از نامه خود به گزارش هیات سه نفره قوه قضائیه پاسخ داده است.

متن کامل نامه را بخوانید

او نوشته که در جلساتی که با این هیات داشته، اسناد و مدارک برخی تجاوز‌ها را در اختیار آنها قرار داده و به آنها گفته است که توقع نداشته باشند «آلات جرم و تجاوز را هم ضمیمه پرونده» کند.

آقای کروبی همچنین افزوده که در جلسه اول با اعضای این هیات، اسنادی مبنی بر «تجاوز به یک جوان، ور رفتن با برآمدگی‌های جسمی یک زن و در آوردن زوری شلوار از پای وی» ارائه کرده است.

او همچنین تائید کرد که در این جلسه در خصوص ترانه موسوی و سعیده پورآقایی که گزارش شده پس از تجاوز کشته شده‌اند، با اعضای این هیات گفتگو کرده و خواستار پیگیری این موضوع شده است.

مهدی کروبی نوشته که در جلسه دوم به اعضای این هیات گفته که اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد به یک پرستار و دختر همراه وی در «ماشین ون تجاوز» شده است.

«مهدی کروبی امروز می‌داند و به یقین فهمیده است که انگشت بر جای خوبی گذاشته است. آنچنان‌که از این هیاهوها و شتابزدگی‌ها برمی‌آید، مشخص است که قبای آقایان لای در مانده است»

دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه با انتقاد از نتیجه گزارش این هیات در خصوص تجاوز به برخی بازداشتی‌ها نوشته است: «اعضای این کمیته نیز دستور داشته‌اند که سر و ته ماجرا را جمع کنند.»

آقای کروبی در بخش پایانی نامه خود اعلام کرده که این مسائل را می‌گوید تا «در تاریخ بماند که چگونه عده‌ای در این مملکت، چادر حیا را دریدند و غیرت دین و کشور را جریحه‌دار کردند.»

او نوشته است: «سه دهه پس از انقلاب و دو دهه پس از فوت امام به راستی ما به کجا رسیده‌ایم؟»

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات همچنین اعلام کرده که این آخرین نامه‌ای است که در این خصوص منتشر می‌کند.

دیدار کروبی با لاریجانی
در پیوند با این گزارش، وب‌سایت پارلمان‌نیوز امروز دوشنبه ار دیدار دو ساعت و نیمه مهدی کروبی و علی لاریجانی رئیس مجلس خبر داده است.

در این دیدار قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین نیز حضور داشته است.

این وب‌سایت اعلام کرده که براساس توافق طرفین، قرار شده است از جزئیات این جلسه خبری منتشر نشود.

مهدی کروبی مردادماه گذشته در نامه‌ای از رئیس مجمع تشخیص مصلحت خواست با تشکیل یک هیات، به برخی شایعات درباره تجاوز به زندانیان و نحوه برخورد با بازداشت‌شدگان رسیدگی شود.

در جریان اعترضات اخیر هزاران نفر از معترضان دستگیر شده‌اند که ۳۰۰ تن از آنها همچنان در زندان به سر می‌برند.

در هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر شکنجه زندانیان و تجاوز جنسی به برخی بازداشت‌شدگان منتشر شده‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این شیخ من را به یاد رستم دستان می اندازد.

-- صحرا ، Sep 14, 2009

کروبی می تواست مثل خیلی های دیگر سکوت پیشه کند و خود را به خظر نیاندازد اما چنین نکرد و ندای مظلوم را به گوش حاکم ظالم فریاد زد!

-- محسن ، Sep 14, 2009

از اینکه در انتخابات به کروبی رای دادم بسیار خوشحالم و درود می فرستم به ایشان که سرسختانه در دفاع از حقوق مردم ایستاده اند.

-- آرمین ، Sep 14, 2009

الحق که بی‌خود بهت رای ندادم "شیخنا"

-- آرمان پویا ، Sep 14, 2009

شیر لرستان از قوم شریف ودلاور همیشه از حمایت همشهری خود برخوردار خواهی بود

-- رضا ، Sep 14, 2009

شیخ ما پشتتیم.

-- مسعود ، Sep 15, 2009

درووووووووووووددد بر کروبی

-- بدون نام ، Sep 15, 2009

من حسم اینه که کروبی به هر دلیلی شجاع تر از موسویه. قبل از انتخابات طرف دارای موسوی می گفتند که به کروبی رای ندین تا رای موسوی نشکنه. هر چند بعد مسایلی پیش اومد که همه چی از اساس زیر سوال رفت و هر چند رای ما رو نشمردن (از اولش هم معلوم بود نمشمرن) ولی من از رای دادن به کروبی پشیمون نیستم.

-- بدون نام ، Sep 15, 2009

واقعا بر شهامت شیخ کروبی بایر آفرین گفت. تو از دیار ایرانیان اصیلی

-- لر ، Sep 15, 2009

اقای کروبی
ما نهایت تشکر را از شما به خاطر دادخواهی در این بیدادگاه داریم. این شجاعت نه تنها به جنبش ضد استبداد نیرو میدهد و عاشقان راه ازادی را در رسیدن به هدف خود پایدارتر میکند بلکه چنان اتشی در اردوگاه کودتاچیان بی ابرو انداخته که از بالا تا پایین سردرگم شده اند.
اقای کروبی
با شناختی که شما و ما از این مکاران ظالم داریم شاید بهتر است منتظر دادگاه (بیدادگاه) نباشید و شاید در این موقعیت که کشور شدیدا در خطر است به افشاگری خود را در مورد انچه از ابتدای رهبری فعلی تا به حال گذشته ادامه دهید.
زنده باد ازادی!!!
زنده باد ایران و ایرانی!!!

-- Nam ، Sep 15, 2009

درود بر كروبي. به اميد نتيجه دادن منتظريم.

-- خس وخاشاك ، Sep 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)