تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فراخوان هاشمی برای شرکت در روز قدس

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، اظهار امیدواری کرد که این حضور «بیدارباشی جاودانه به غفلت‌زدگان» باشد.

آقای هاشمی امروز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای که پیش از این کمتر سابقه داشته، خطاب به مردم ایران آورده است: «مطمئن باشید که فجر صادق همیشه بعد از تیره‌ترین زمان شب، طلوع می‌نماید.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «فلسطین اشغالی» را نمادی از «مظلومیت و اسارت در دست یک دولت سراسر نامشروع، جعلی و غاصب» دانسته است.

هاشمی در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده که ۳۰ سال است «آزاداندیشان و عدالتخواهان درست‌کردار» در سراسر جهان به خیابان‌ها می‌آیند و «برائت خویش را از جنایات و تمامیت خواهی‌های بین‌المللی یک اقلیت محدود، فریاد می‌زنند.»


رئیس مجلس خبرگان رهبری افزوده که حضور «معنادار» هر ساله مردم در راهپیمایی‌ها همچون «زلزله‌ای پایدار، پایه‌های عنکبوتی استبداد و استعمار» را می‌لرزاند.

هاشمی اعلام کرده که «مردم مسلمان ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان اسلام» در حالی به استقبال این روز قدس می‌روند که «سردمداران جهانی با سوءاستفاده از غفلت و تفرقه مسلمانان و به خصوص اختلافات در داخل مجاهدان خود فلسطینی، دندان طمع را برای تعمیق جنایات خویش، تیز کرده‌اند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی سال‌ها سخنرانی روز قدس در ایران را بر عهده داشته است. گزارش‌هایی مبنی بر انصراف وی از سخنرانی در مراسم امسال منتشر شده بود که از سوی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب شده است.

آخرین جمعه ماه رمضان از سوی آیت‌الله روح‌الله خمینی، روز قدس نام‌گذاری شده است و همه ساله در این روز، راهپیمایی‌هایی در شهرهای ایران و برخی کشور‌های مسلمان در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل برگزار می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «فلسطین اشغالی» را نمادی از «مظلومیت و اسارت در دست یک دولت سراسر نامشروع، جعلی و غاصب» دانسته است

معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرده‌اند در راهپیمایی امسال شرکت خواهند کرد.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز از مردم خواسته است که با حضور در این راهپیمایی، باردیگر اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران را نشان دهند.

مجمع روحانیون مبارز ایران هم با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواسته که در راهپیمایی روز قدس که آن را روز «دفاع از آزادی، مقاومت و کرامت انسان» نامیده است، شرکت کنند.

استفاده معترضان از این روز برای نشان دادن ادامه اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و وضعیت کنونی ایران، به موضوع بحث برانگیزی میان فعالان سیاسی و رسانه‌ها تبدیل شده است.

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران از مردم خواست که مراسم روز قدس را به مسائل «سیاسی» آلوده نکنند، چرا که این روز «متعلق به فلسطین است و نباید از هدف اصلی‌اش» خارج شود.

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز هشدار داده که نباید در این روز، «تفرقه و اختلاف» به وجود بیاید و از مردم خواسته که در این روز تنها به شعار‌ها در حمایت از مردم فلسطین و علیه اسرائیل بسنده کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما که تانک و تیر بار و کهریزک و پوتین و صدا و سیما نداریم. با این حال با همین وبلاگها و شعارها و سربندها آقای خامنه ای را بدجور ترسانده ایم.نگذاریم تب جنبش سبز بخوابد.

-- پریا ، Sep 14, 2009

جمعه تهران را سبز می کنیم
من تا جمعه منتظر می مانم
تا روز ظهور دوباره ما
که نه برای آزادی فلسطین
بلکه برای آزادی ایران فریاد
بکشیم
فریادی به وسعت همه این تاریخ

-- محسن ، Sep 14, 2009

در حالی که ما ٣٠ سال است مشغول راه پیمایهای معنی دار بوده ایم!! آقای اکبر خان تبدیل بیکی از ثروتمندترین مردان دنیا گشته و اسراییل هم همانند نظام ملکوتی ما هر کار که خواسته کرده و می کند. پیاده خسته از دروغ و شعار شنیدن و اسیر در اسارت نظام بودن.

-- بدون نام ، Sep 14, 2009

اهانت علنی وتوهین آشکار سردار عراقی زاده به پدر شهید انقلاب سبز......

-- اهانت سردار عراقی زاده به پدر شهید انقلاب سبز...... ، Sep 14, 2009

جنایت های نظام اسلامی اگر برابر با جنایات اسرائیل در فلسطین نباشد کمتر از آن نيست.
هموطن روز قدس را تبدیل به روز سبز شهدای مردم ايران کنيم و به لاطایلات خامنه ای جنایت کار توجه نکنید.

-- Hushang Bromand ، Sep 14, 2009

مردم ایران باید هوشیار باشد و هیچ شعاری بغیر از مرگ بر جمهوری اسلامی و زنده باد جمهوری ایرانی ندهد. سی سال است که مردم ما زیر نعلین آخوند .... له شده است، سی سال است که برای ما هر صبح و شام جنازه می آورند، سی سال است که مرگ بر اسراییل می گویند، سی سال است که سنگسار می کنند، سی سال است که در ملا عام اعدام می کنند، سی سال است که جنگ می کنند، سی سال است که مرگ بر آمریکا سر می هند، سی سال است که ترور می کنند، سی سال است که ازاله بکارت می کنند، سی سال است که مرگ بر انگلیس می گویند، سی سال است که مرگ بر ضد ولایت فقیه می گویند سی سال است که در مقعد علی اکبر سیرجانی ها با آلات آلوده به سیانور تجاوز می کنند، سی سال است که قتل عام می کنند، سی سال است که تک تک می کشند، سی سال است که شکنجه می کنند، سی سال است که اسلام بطور کامل در ایران اجرا می شود، سی سال است که در زندانهای حکومت الله تجاوز جنسی می شود، سی سال است که ما عزداریم، سی سال است که زنان ما نیمه مردانند، سی سال است که ما مرگ بر صهیونیسم می گوییم، سی سال است که ما چشممان را بر ضد بشری ترین و ضد ایرانی ترین حکومتهای همه ی تازریخ ایران و حتا دشمنان ایران همزیست بوده ایم. مردم ایران شما باید در روز قدس با استفاده از حربه ی دشمن ترین دشمن ایران یعنی جمهوری متجاوز و دروغگو ضد ایران استفاده کرده و این حکومت را برای همیشه از سر سفره ی تاریخ و تمدن و فرهنگ و هنر این مرز و بوم بیرون کنید.
...بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری ایرانی
لطفا در روز جمعه ی آینده با خودتان بمب رنگ و قلم ماژیک بیاورید و ...بر خامنه ای را فراموش نکنید، ....بر روحانیت دولتی را ازیاد نبرید، ...بر خونخوار را در حافظه داشته باشید!
خصوصا زنده باد جمهوری ایرانی
دوباره گول نخورید، نه گول این و نه گول آن!
فقط دو واژه
جمهوری ایرانی!
سلام بر شهیدان ، و درود بر تجاوز شدگان را بیاد داشته باشید.

-- سرمدی از تهران ، Sep 14, 2009

حاج اکبر ....، «مردم مسلمان ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان اسلام» و ... اولاً چه کسی به تو این حق و اجازه را داده است که کشور ایران را «مردم مسلمان ایران اسلامی» بنامی!؟ شما ....، چطور به خودتان این اجازه را می دهید که بعد از این همه رسوایی و ننگ برای اسلام و نظام اسلامی، کشور ایران را «ایران اسلامی» بنامید. ....،

-- Beyte Mastmal Haye Nezam Eslami ، Sep 15, 2009

اشکالی ندارد در این روز دادخواهی ملت از دولت کودتا برانگیزد مگر نه آنکه مردم ما همه فهیمند و بد و خوب را می فهمند

-- علی اموری ، Sep 15, 2009

آره خب روزقدس مال فلسطینی هاست نباید به شعارهای دیگه آلوده بشه.... اقای باجناق احمدی نژاد چه شعارهایی شما فکر میکنی مردم بدن که ازالان داری خط ونشون میکشی مگه نه اینکه عقل کل درنزد مردم است پس دیگه بذار هرچی عقل کل تصمیم گرفت همونو فریاد بزنه ازاعماق وجودش.

-- بدون نام ، Sep 15, 2009

ای کاش من هم میتوانستم روز قدس را در تهران باشم و همراه با مردم به خیابان آمده و بر علیه دروغ،شکنجه و تبعیض اعتراض می کردم.

-- محسن ، Sep 15, 2009

رفتار خشن وبی رحمانه فرمانده سپاه در خانه خدا ودر حضور آیت الله...صحنه تکاندهنده سیلی‌ زدن فرمانده وحشی سپاه به یک پاسدار جانبازی که پسرش را کشته اند صحنه ی تکان دهنده ای است. مرد، در حضور امنیت بخش یک روحانی، فرمانده ی سپاه را عتاب می کند که پسرم را کشته اید و من را تهدید می کنید...
سردار عراقی زاده در مسجد وحضور نماز گزاران چه برخورد بسیار زشتی داشت .خدا بفریاد مردم بیچاره وبی پناه در خیابانها برسد که چه بلاها برسرشان آوردند. تمام لباسشخصی ها همه پاسداران وبسیجیان رهبر ولایت نظامی هستند ورهبرشان آقا مجتبی .خ واین عراقی زاده جلاد است .بخدا قسم اینها بدتر از طالبانند.
ای ولی فقیه ظالم وخون آشام و فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح چرا خودت را بخواب زدی ..اینها همه غلامان تو وحکومت ولی فقیه نظامی هستند
.

-- رفتار خشن وبی رحمانه فرمانده سپاه در خانه خدا ودر حضور ، Sep 15, 2009

آش آش به همين خيال باش

-- بدون نام ، Sep 15, 2009

ایران ما در 30 سال پیش وایرانیان از همان هنگام تا کنون از آخوندی بی وطن رو دست خورده و به کروگانگرفته شدند . پس باید میهن اشغال شده خود را از آخوندان پس بگیریم .فلسطینیان خودشان میدانند چه باید کرد و به کاسه گرمتر از آش اخوند ندارند.

-- behnam ، Sep 15, 2009

به مادرم گفتم جمعه روز آخر است اگر نروم همه چیز تمام می شود اگر نروم اگر در خانه بمانم اگر ... من بیست و هشت ساله ام و خشمگین از این همه سال و دروغ از رنجی که بردم و می برم دیگر نمی توانم مگر چه می شود؟ مرگ آنی برایم بهتر از این فرایند جان دادن تدریجی است
به مادرم گفتم جمعه می روم تا فریاد کشم تا بغض و خشم این همه سال را نه با خشونت بلکه با پوزخندی به زورمندان تف کنم
من زنده ام به خدا هنوز زنده ام مادر
و باز هم می توانم
تا تاریخ را خود بسازم
مادر گفت پس من هم می آیم
...

-- رامین ، Sep 15, 2009

....از يك طرف مى خواهد رفيق قافله باشد و از جانب ديگر رفيق دزد!از يك طرف شايع مى كند كه با مظلومين است و از جانب ديگر در انتظار عطوفت رهبرى! آخر رياكارى هم حدى دارد. كاش اول از همه دست خود و اعوان و انصارش را مى گرفت و از اين مملكت مى رفت به همان نوار غزه!پهلوى دوستان فلسطينى اش كه اينقدر سنگشان را به سينه مى زند و ملت را با اين تحفه ها تنها مى گذاشت تا خودشان تكليفشان را با اين متجاوزان به حقوق ملت روشن كنند.اين مرد با رياكارى هايش بدترين ضررها را به اين مملكت زده است و جا دارد ملت به موقع خود و سيلى جانانه اى به او بزند.

-- نادر ، Sep 15, 2009

با تاییدکامنت های هممیهنان گرامی در این ستون باید اضافه کنم که حرفهای سرمدی از تهران کاملن درستست و درد دل همه ماست. و با درود فراوان به رامین غیور و مادر دلیرو ارجمندش بنوبه خود یاد آوری میکنم که اگر این بار نکوشیم خود را از شر این پست فطرتها نجات دهیم فرصت از این بهتر را شاید دیگر هیچگاه بدست نیاوریم. پس همگی بپا خیزیم و نشان دهیم که کی هستیم و چه میخواهیم.

-- پیشرفت ایرانی ، Sep 15, 2009

درود بر تمام کسانی‌ که در این صفحه نشان میدهند که گول خیمه شببازیهای نظام اسلامکی را نمیخورند....!

-- عالمی‌ ، Sep 15, 2009

روز جمعه همه جا را سبز مي‌كنيم. سبز نه به خاطر اين جنايتكاران بلكه به خاطر ايرانمان، وطنمان و آينده فرزندانمان آنرا سبز مي‌كنيم رنگ سبز رنگ همبستگي و اتحاد همه اقوام، گروهها و اقليت‌ها و ايرانيان مختلفي است كه در اين سي سال سركوب شده‌اند. رنگ سبز بهانه فرياد ما از بيداد اين ظالمان سيه كار و جنايتكار است. اگر ايراني هستي و هنوز غيرت داري و وطن پرست و ايراندوست هستي سبز بيا، بيا تا اين هرزه‌ها را از ايرانمان بزداييم و ايران براي ايراني بماند و خواهران و برادران رانده شده‌امان از سراسر جهان به دامان ميهن برگردند. چند و چون را بگذاريد براي بعد فعلا هدف ما آزادي ايران سبز است. براي همه ايرانيان. فكر نكنيد كه اگر من نروم ديگران به جاي من مي‌روند هركداممان به جاي خودمان مي‌آييم. پس بايد همه سرسبز بياييم تا كودتاگر خائن با اربابش خيال تجاوز به ناموس ايراني را نكند. استوار باشيد.

-- بدون نام ، Sep 15, 2009

شعار واقعی ما در این روز: ایران شده فلسطین ملت چرا نشستین

-- حسین ، Sep 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)