تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

علت مرگ روح‌الامینی «بیماری» نیست

خبرگزاری مهر براساس گزارش پزشکی قانونی، علت مرگ محسن روح‌الامینی را ناشی از «استرس‌های فیزیکی، شرایط بد نگهداری، ضربات متعدد و نیز اصابت جسم سخت» اعلام کرد.

محسن روح‌الامینی فرزند عبدالحسین روح‌الامینی مشاور ارشد محسن رضایی، ۱۸ تیرماه در جریان اعتراض‌های خیابانی از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شد و دو هفته بعد جنازه وی در حالی که آثار ضرب و شتم بر بدنش دیده می‌شد، تحویل خانواده‌اش شد.

مقام‌های انتظامی و امنیتی علت مرگ محسن روح‌الامینی را بیماری مننژیت اعلام کرده بودند، اما خبرگزاری مهر امروز دوشنبه به نقل از منبعی آگاه که نامش را فاش نکرده، گزارش کرد که براساس نظریه رسمی کمیسیون پزشکی قانونی کشور، علت مرگ این جوان بیماری نبوده است.

این منبع آگاه گفته است که روح الامینی در شرایط «نامناسب جسمانی» در مسیر انتقال از بازداشتگاه کهریزک به زندان اوین بوده که قبل از پذیرش «با تاخیر ۷۰ دقیقه‌ای به بیمارستان منتقل» می‌شود که در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.


محسن روح‌الامینی

نتیجه بررسی‌های نهایی این کمیسیون به مراجع قانونی و طرفین ذی‌ربط نیز ارائه شده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز امروز گزارش کرده که عبدالحسین روح‌الامینی پدر محسن روح‌الامینی شب گذشته در جمع استادان دانشگاهی بوده که با آیت‌الله علی خامنه‌ای دیدار داشته‌اند.

این خبرگزاری، روح‌الامینی را فردی معرفی کرده که فرزندش در جريان بازداشت‌های اخير بر اثر «بيماری» جان باخته است.

آقای خامنه‌ای روز گذشته بار دیگر گفت که با تخلفات و جنایات صورت گرفته در جریان بازداشت‌ها از جمله در بازداشتگاه کهریزک بدون هر گونه «مماشاتی» برخورد قانونی و عوامل آن شناسایی و مجازات خواهند شد.

روز گذشته فرماندهان نظامی اعلام کردند که کسی در بازداشتگاه کهریزک که تحت نظر پلیس بوده، کشته نشده است

رهبر جمهوری اسلامی طی ۱۰ روز گذشته در دو سخنرانی خود از شناسایی و برخورد قاطع با ماموران متخلف در آینده‌ای نامعلوم خبر داده است.

روز گذشته فرماندهان نظامی نیز با رد گزارش‌ها درباره کشته شدن برخی بازداشت‌شدگان در کهریزک، اعلام کردند که کسی در این بازداشتگاه که تحت نظر پلیس بوده، کشته نشده است.

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس نیز پیش‌تر گفته بود که علت مرگ برخی از افراد در این بازداشتگاه «ویروسی» ناشناخته بوده است.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی در ایران ده‌ها نفر در خیابان‌ها و بازداشتگاه‌ها بر اثر تیراندازی یا شکنجه جان باخته‌اند که مسئولان تعداد این افراد را تنها ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند.

این منبع آگاه گفته است که روح الامینی در شرایط «نامناسب جسمانی» در مسیر انتقال از بازداشتگاه کهریزک به زندان اوین بوده که جان خود را از دست می‌دهد

مقام‌های قضایی و امنیتی در دفاع از عملکرد نیرو‌های خود اعلام کرده‌اند که برخی «اراذل و اوباش» با پوشیدن لباس بسیج اقدام به تخریب اموال عمومی کرده‌اند و برخی از ماموران نیز به دور از نظارت فرماندهان خود، شیشه ماشین‌ها را شکسته‌اند.

مهدی کروی نامزد معترض به نتیجه انتخابات نیز در هفته‌های اخیر از تجاوز به برخی از دختران و پسران بازداشتی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها خبر داده که این موضوع قرار است امروز دوشنبه در جلسه هیات نظارت قوه قضائیه بررسی شود.

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه هیاتی را مامور رسیدگی به حوادث پس از انتخابات ایران کرده است.

پیش‌تر کمیته حقیقت‌یاب و ویژه مجلس تحقیقات در این خصوص را آغاز کرده‌اند که این تحقیقات با اعلام دفن مخفیانه ۴۴ جسد در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا ابعاد تازه‌تری پیدا کرده است.

شورای شهر تهران نیز برای بررسی این موضوع کمیته‌ای ویژه تشکیل داده است.

کمیته ویژه مجلس نیز با صادق لاریجانی دیداری یک ساعته داشته و گزارش بررسی‌های خود در زمینه حودث اخیر را به وی ارائه کرده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«روح‌الامینی و کامرانی مننژیت داشتند»

نظرهای خوانندگان

همه و از جمله پدر محسن بخوبی میدانند که به محسن بارها و بارها تجاوز شده، اما برای حفظ نظام نباید گفت. لطفا شما هم آنرا نگویید!
اما آیا ذره ای شرف لازم نیست تا همه چیز را حتا پدرش افشا کند. یعنی این نامردیها، این خیانتها، این آدمکشی ها، این تجاوزات جنسی و این دین مبین اینقدر با ارزشند. آقای روح الامینی! خانم روح الامینی! این دین شما آیا قابل دفاع است! آقای خاتمی این دین قابل دفاع است؟ آقای صانعی آیا این دین شما قابل دفاع است؟ آقایان ملی مذهبی ها آیا این دین شما قابل دفاع است؟ آقای دکتر یزدی رهبر تهضت آزادی آیا این دین شما قابل دفاع است؟ آقای بنی صدر شما که خواهان برپایی جمهوری اسلامی دومید آیا این اسلام شما قابل دفاع است؟؟ آقای منتظری شما بگویید؟ آیا این دین شما شما قابل دفاع است! خانم مادران داغدار ندا آقا سلطان، ترانه ی موسوی، خانم والده ی داغدار سعیده پور آقایی ایا این دین شما قابل دفاع است که بالز هم عکس دختران را زیر آیات بینه قرآنی گذاشته اید!! روحانیت شیعه آیا شما از این دینتان و پایان غم انگیزش نزد مردم خجالت نمی کشید!
من که از این همه بی رگی شما بر خود می لرزم.

-- پروانه دانشجو از تهران ، Aug 31, 2009

مرگ او بیشترین تاثیر رادرمیان سردمداران گذاشت جوانی که به تاریخ پیوست و"آقازاده"نشد اسماعیل جوان که به طبقه اش نه گفت وبرای همیشه دردل مردم جاگرفت"حبیب نی چی"

-- بدون نام ، Aug 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)