تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اخطار به خانواده ۵۰ دانشجو در ایران

علیرضا قربانی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان می‌گوید که به خانواده ۵۰ دانشجوی «خاطی» این دانشگاه اخطار داده شده است.

به گفته آقای قربانی، در این اخطارها به خانواده دانشجویان، در مورد روند و چگونگی ایجاد «اغتشاش توسط فرزندانشان در حوادث پس از انتخابات»، اطلاع‌رسانی شده است.

خبرگزاری مهر امروز چهارشنبه گزارش کرده که در نامه اخطار دانشگاه صنعتی اصفهان به خانواده‌ این دانشجویان هشدار داده شده که در صورت تکرار «خطا» با فرزندان آنها با «قاطعیت» برخورد خواهد شد.

این نامه افزوده که دانشگاه صنعتی اصفهان، با «خطای» گذشته این دانشجویان با «مهرورزی و رافت» برخورد کرده است.

در ایران از هفته‌ها پیش از آغاز به کار سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، فشار‌ها بر فعالان و جریان‌های دانشجویی افزایش یافته است.

در این اخطارها به خانواده دانشجویان، در مورد روند و چگونگی ایجاد «اغتشاش توسط فرزندانشان در حوادث پس از انتخابات»، اطلاع‌رسانی شده است

هفته گذشته دادگاهی در شهر بابل در شمال ایران، برای هشت دانشجو، در مجموع، احکامی شامل ۳۳ ماه حبس تعزیری، ۶۰ ماه حبس تعلیقی و ۲۵ سال محرومیت از تحصیل صادر کرد.

در ایران پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، فشار‌ها بر فعالان دانشجویی و مدنی افزایش یافته است، اما نگرانی‌ها از ادامه اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ۲۲ خرداد ماه امسال در دانشگاه‌ها باعث شده تا فشار‌ها به دانشجویان بیش‌تر از گذشته شود.

طی سه ماه گذشته، ده‌ها دانشجو با حمله گروهی لباس شخصی به خوابگاه آنها در تهران و اصفهان، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زخمی شدند.

تعداد دیگری از آنها نیز از سوی پلیس یا ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران، شهریورماه امسال نسبت به برخی «زمزمه‌های مشکوک» در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها هشدار داده بود.

این هشدارها در حالی ابراز می‌شود که شمار زیادی از دانشجویان بازداشت‌ شده همچنان در زندان هستند و ده‌ها دانشجو در روزهای اخیر به نهادهای امنیتی و کمیته‌های انضباطی احضار شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
اعتراض تحکیم وحدت به «آپارتاید علمی»

نظرهای خوانندگان

خداي من وحشتناكه...خانواده شهرستاني‌ها هم كه بدليل در غربت بودن فرزندانشون و خبرهاي روزهاي بعد از انتخابات بشدت ميترسند...
واقعا دولت بايد از اين دست حركاتش خجالت بكشه...در روز روشن دارند "تهديد" ميكنند...
وقاحتشان را حدي نيست.

-- بدون نام ، Sep 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)