تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مدیرعامل بهشت ‌زهرا «بازنشسته» شد

خبرگزاری مهر یک روز پس از انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر برکناری محمود رضائیان از سمت مدیرعاملی سازمان بهشت زهرای تهران، از «بازنشستگی» وی خبر داد.

روز گذشته برخی رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان, از برکناری آقای رضائیان خبر داده بودند. این رسانه‌ها کنار گذاشته شدن وی را بی‌ارتباط با موضوع «دفن ۴۴ تن از جان‌باختگان حوادث اخیر در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا» نمی‌دانند.

سعید خال، مشاور مدیرعامل سابق بهشت زهرا، ارتباط بازنشستگی آقای رضائیان با موضوع دفن مخفیانه اجساد را تکذیب کرده است.

وب‌سایت نوروز نزدیک به جبهه مشارکت، ۳۱ مرداد ماه به نقل از یکی از پرسنل بهشت زهرا گزارش کرد که در روزهای ۲۱ و ۲۴ تیرماه، جواز دفن ۴۴ نفر بدون ذکر نام، برای خاکسپاری در قطعه ۳۰۲ صادر شده است.


این وب‌سایت نوشته است که اجساد جان‌باختگان در این روز‌ها تحت تدابیر شدید امنیتی به این گورستان منتقل شده و با «صدور اجباری جواز دفن» به خاک سپرده شده‌اند.

با انتشار این خبر و تکذیب آن از سوی آقای رضائیان، وب‌سایت نوروز در تازه‌ترین گزارش خود، فیلمی از قطعه ۳۰۲ «بهشت زهرا» تهیه منتشر کرده که در آن قبرهایی دیده می‌شود که فاقد هویت شناسایی هستند.

چند ساعت پس از انتشار این فیلم بود که رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان از برکناری مدیرعامل بهشت زهرا خبر دادند.

خبرگزاری مهر امروز چهارشنبه، اعلام کرد که رضائیان پس از ۴۲ سال سابقه کاری در شهرداری تهران و ۲۴ سال مدیریت سازمان بهشت زهرا، «بازنشسته» شده است.

چند ساعت پس از انتشار فیلمی که قبرهایی فاقد هویت شناسایی را نشان می‌داد، رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان از برکناری مدیرعامل بهشت زهرا خبر دادند

براساس این گزارش، اسد فاضل، شهردار پیشین مناطق ۱۷ و پنج، به عنوان رئیس جدید این سازمان مشغول به کار شده است.

موضوع دفن اجساد در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرای تهران در دستور کار کمیته حقیقت‌یاب مجلس شورای اسلامی نیز قرار دارد.

حمید کاتوزیان نماینده مجلس و عضو این کمیته گفته است که نمایندگان این موضوع را بررسی می‌کنند و در صورت لزوم از محلی که گفته می‌شود اجساد در آنجا دفن شده‌اند، بازدید خواهند کرد.

پارلمان‌نیوز هم به نقل از یک نماینده مجلس خبر داده بود که برخی از نمایندگان قصد داشتند که عصر روز گذشته از قطعه ۳۰۲ بازدید کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران پس از ۴۲ سال سابقه کاری در شهرداری تهران و ۲۴ سال مدیریت سازمان بهشت زهرا، «بازنشسته» شده است

تاکنون خبری از بازدید نمایندگان از این مکان منتشر نشده است.

این نماینده که نامش فاش نشده، گفته بود: «دغدغه ما از انتشار این اخبار این است که در صورت صحت دفن دسته‌جمعی و بدون نام و نشان، با انتشار این خبر، مستندات پاک‌سازی شود.»

وی در عین حال افزود که نمایندگان نگران «آسفالت» کردن قبرها و یا «تخلیه» آنها هستند و هرچند که به «اصل خبر» شک دارند، اما نمی‌خواهند «اگر حتی یک درصد این خبر درست باشد، مستندات از بین برود.»

آن‌طور که مقام‌های دولتی ایران می‌گویند در جریان ناآرامی‌های دو ماه گذشته تهران حدود ۳۰ نفر کشته شده‌اند، اما علیرضا بهشتی، عضو کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان ستادهای مهدی کروبی و میرحسین موسوی از مرگ دست‌کم ۶۹ نفر در این حوادث خبر داده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
مجلس گزارش دفن اجساد را بررسی می‌کند

نظرهای خوانندگان

یکی از فک و فامیلشون را می گذارند به سمت مدیر بهشت زهرا! حضرات قبرستونی را هم ملک خودشون می دانند! اینها تازه یک پله جلو آمدند! همین چند سال پیش اعدامیها را اگر تحویل می دادند می بایست در خانه منزل خودشون خاک بسپارند!
همکاری با خط و خطوط این حکومت و مرگ رابطه با هم داره! یا پذیرفتن ننگ یا مرگ!

-- مسعود از پارس ، Aug 26, 2009

در شهرستان گلپایگان محلی را در بیایبانهای خارج شهر برای دفن جنازه های اعدامی های سیاسی دهه 60 در نظر گرفته بودند و بعد از هر دفن محل را با لودر صاف میکردند.
حضرات اسم منطقه را هم لعنت اباد گذاشته بودند.
تا چه زمان باید این جنایات را دید و هیچ نگفت.

-- Abdol ، Aug 26, 2009

قبرستانها آباد میشوند

-- بدون نام ، Aug 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)