تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«گروه‌های مرموز؛ ام‌الفساد مشکلات جاری»

حزب کارگزاران سازندگی ایران، نسبت به گسترش حوزه نفوذ گرو‌ه‌هایی که آنها را «بی‌ریشه و مرموز» نامیده، هشدار داد.

این حزب در بیانیه‌‌ای که امروز شنبه منتشر کرده، نامی از این گروه‌ها نبرده است، اما اعلام کرده که آنها «ام‌الفساد مشکلات جاری» هستند و سرگرم «گسترش حوزه نفوذ خود و فتنه‌انگیزی» هستند.

حزب کارگزاران یکی از حامیان نامزدی میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بود که نتیجه انتخابات را نپذیرفته است.

در بیانیه‌های پیشین این حزب نسبت به برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان به نتیجه انتخابات، اعتراض شده و از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته شده که بازداشت‌شدگان را آزاد کنند و به جلسات محاکمه آنها پایان دهند.


در تازه‌ترین مواضع سیاسی حزب کارگزاران، اظهار امیدواری شده که ایران باوجود همه مشکلات و با وجود پرداخت «هزینه‌های سنگین و نابجا» می‌تواند با «تدابیری جامع و عاقلانه» از فرصت‌های باقی‌مانده برای «اصلاح واقعی نظام و پایداری و سربلندی» آن استفاده کند.

حزب کارگزاران استفاده از «سرمایه بزرگ خرد و خردورزی نظام، صرف‌نظر از حضور آنان در حاکمیت یا تعلق ایشان به جمع گسترده منتقدان» را گام نخست برای «برخورد عاقلانه» با چالش‌های موجود دانسته است.

این حزب افزوده که شناسایی مشکلات و «جریان‌های مرموز و خطرناکی که ریشه در جهل و خرافات و سر در آخور بیگانگان» دارند جز با «کنار گذاشتن تعصبات و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی و شخصیت‌های امین و وفادار» میسر نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه از برخورد‌ها با مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی به خاطر انتشار نامه‌ای که در آن به موضوع تجاوز‌ در زندان‌ها اشاره شده، اظهار تاسف شده است.

کارگزاران می‌گوید که شناسایی مشکلات و «جریان‌های مرموز و خطرناکی که ریشه در جهل و خرافات و سر در آخور بیگانگان» دارند، جز با «کنار گذاشتن تعصبات و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی و شخصیت‌های امین و وفادار» میسر نیست

این حزب اقدام آقای کروبی را برخوردی «دلسوزانه، با شهامت و شجاعت» دانسته که برای ریشه‌‌کن کردن پاره‌ای از «مفاسد» موجود در سیستم امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، صورت گرفته است.

آن‌طور که حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرده است، تدوام برخورد‌ها با مهدی کروبی و میرحسین موسوی و زمینه‌چینی برای دستگیری آنها در تریبون نماز جمعه نشان می‌دهد که «بعضاً مسئولان محترم متوجه عمق مشکلات نشده‌اند.»

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تهران به طور تلویحی از اینکه رهبران اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دستگیر نشده‌اند، از مقام‌های امنیتی و قضایی انتقاد کرده و خواستار دستگیری آنها شده بود.

برخی محافظه‌کاران در هفته‌های اخیر، اظهار‌نظر‌ها و رسانه‌های میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات را مسئول رخداد‌های اخیر ایران معرفی کرده و خواستار دستگیری آنها شده‌اند.

ید‌الله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران جزو کسانی است که طی این مدت بارها با مسئول خواندن موسوی در خصوص حوادث اخیر خواستار دستگیری وی شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بادستگيري وياهرنوع تعرض به رهبران جنبش سبز كشور به ورطه اشوبي غير قابل مهار خواهد افتاد كه دران نه از تاك نشان خواهد ماندنه از تاك نشان....

-- ahmad ، Aug 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)