تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«هوشیاری مردم نبود، اوضاع بدتر می‌شد»

میرحسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات گفت که اگر «هوشیاری و حق‌طلبی» مردم نبود، اوضاع کنونی ایران «از این هم بدتر» می‌شد.

فضای سیاسی ایران بیش از دو ماه است که در اعتراض به نتیجه انتخابات ملتهب است و برخی از فعالان سیاسی معترض، بازداشت شده و در زندان به سر می‌برند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به همراه گروهی از احزاب اصلاح‌طلب و رای‌دهندگان به این دو نامزد، نتیجه انتخابات را نپذیرفته و دولت برآمده از آن را «نامشروع» می‌دانند.


در مقابل، آیت‌الله علی خامنه‌ای و شورای نگهبان با تائید صحت انتخابات، خواستار پذیرش این مسئله از سوی رقبای محمود احمدی‌نژاد هستند.

رد خواسته آقای خامنه‌ای از سوی گروهی از معترضان، منجر به بازداشت شماری از مردم و فعالان سیاسی-مدنی شده که بنابر اعلام دادستانی تهران، به اتهام «کودتای مخملی» طی دو ماه گذشته دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، میرحسین موسوی در دیدار با خانواده چند تن از زندانیان سیاسی در منزل محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی گفته است که اگر «هوشیاری» مردم نبود، «اقتدارگرایان در تدارک ریشه‌کن کردن اصلاح‌طلبی و حرکت‌های مستقل با اتهام‌تراشی و انگ‌زنی بودند.»

آقای میردامادی جزو کسانی است که در حوادث اخیر بازداشت شده و تاکنون یک جلسه محاکمه وی به همراه گروه دیگری از دستگیرشدگان برگزار شده است.

موسوی به راهپیمایی معترضان در ۲۵ خرداد ماه در تهران اشاره کرد و اظهار داشت که مسئولان با تن دادن به «خواست مردم» می‌توانستند با «کمترین هزینه» به ساماندهی مشکلات کشور بپردازند

نخست‌وزیر پیشین ایران، دستگیری میردامادی و گروه دیگری از فعالان سیاسی به اتهام «انقلاب مخملی» را «هزینه‌ای سنگین» دانست که بر نظام جمهوری اسلامی ایران «تحمیل» شده است.

موسوی افزود که ماهیت این اقدامات برای «قدرت‌طلبی» است و آن دسته از محافظه‌کارانی که «وجدان بیدار» دارند با درک این واقعیت «در حال تصحیح مسیر خود هستند.»

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات در بخش دیگری از سخنان خود، به راهپیمایی میلیونی معترضان در ۲۵ خرداد ماه در تهران اشاره کرد و اظهار داشت که مسئولان با تن دادن به «خواست مردم» می‌توانستند با «کمترین هزینه» به ساماندهی مشکلات کشور بپردازند.

میرحسین موسوی که به «مبارزه قانونی» خود با دولت برآمده از انتخابات ریاست جمهوری دهم ادامه می‌دهد، قصد دارد تشکلی با نام «راه سبز امید» راه‌اندازی کند.

آن‌طور که علیرضا بهشتی یکی از مشاوران موسوی اعلام کرده است، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران و مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی از اعضای شورای مرکزی این تشکل هستند.

راه‌اندازی این تشکل با واکنش منفی گروهی از محافظه‌کاران و استقبال جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب مواجه شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آتش زدن ترانه موسوی و محاكمه كردن دسته جمعی صدها نفر بیگناه فكر انسان را به یك حادسهٔ تاریخی می‌اندازد، و آن هم سوزاندن دسته جمعی یهودیان در كوره‌های آدم سوزی به وسیلهٔ فاشیست‌های هیتلری، آن هم فقط به جرم دگر اندیشی و دگر مذهبی.

-- آرش ، Aug 22, 2009

سلام و درود بر رئیس جمهوری عزیزمان آقای مهندس موسوی . ای بزرگوار شیخ ما کروبی را تنها مگذار و دراین روزهای مبارک برایشان دعا کن چون غافلان صورت مسئله را میخواهند پاک کنند غافل از اینکه خدا را که داریم به او تکیه میکنیم و میدانم و ایمان دارم که تمام این بلاها سر عزیرانشان خواهد آمد این قانون خداست چشم در مقابل چشم دست در مقابل دست و ......

-- بدون نام ، Aug 22, 2009

آقای موسوی باسلام بنده معتقدم که شما حرفهای بسیاری را از ما پنهان می کنید! شما به ما قول دادید که همه چیز را به ما بگویید! پس کی می خواهید آن حرفها را بزنید. پس کی وقتش می رسد؟ شما می بایست هر روزی برنامه ای را ارئه دهید. شما منتظر چه هستید. در سراسر ایران و جهان پشتبان دارید. هرکجا که یک ایرانی هست ایستاده است تا ببیند و بشنود شما چه می گویید. این مسئله برای هیچ کشوری که دچار آدمکشانی چون ایران باشد سابقه نداشته و ندارد. استفاده کنید از این وضعیت!

-- بدون نام ، Aug 22, 2009

درود بر رئیس جمهور منتخب ایران جناب مهندس میرحسین موسوی
شهیدان ما بیدار و در کنار ما هستند .

-- نیما ، Aug 22, 2009

آرش این نابکاران را با نابکاران هیتلر مقایسه کرده است. اما او متوجه ظرافت اسلام ناب نیست که روی هیتلر را هم سفید می کند و آن اینکه نازیها هرگز به دختران و زنان یهودی تجاوز نکردند! و دیگر اینکه آنها هرگز زنی و یا دختری را زنده زنده نسوزاندند! آنها زنان و دختران را را با گاز می کستند و بعد کشته ی آنان را می سوزاندند. در مورد ترانه موسوی سربازان امام زمان و نایت برحقش و سربازان روحانیت اسلام تشیع او را زنده زنده سوزاندند. آری ولی ای برادر عزیز آقای کروبی تنها بخشی کوچکی از این کار اسلامی را برای ما نقل کرده است. حکومت اسلام ناب محمد در دریدن رحم باردار زن آبستن با لگد توسط پاسداران ابایی نداشته است. آنها حتا از برادران لبنانی نیز کمک گرفته اند. وضع برادران لبنانی چنان در ایران خوب است که هم مسکن دارند، هم غذا دارند و هم بساط عیششان با دختران و پسران ایرانی جور است. دختران و پسران ما را در خیابان شکار می کنند، و همچون علی فلاحیان رییس اطلاعات سابق که بقول خودش به گوشت آهو عادت داشت اینها نیز دختران و پسران ما برایشان شکارند، آنها را شکار می کنند، به آنها تجاوز می کنند، آنها را می کشند و بعد همچون گوشت آهو به سردخانه ای نزدیک شهر ری دست راست بعد از آن پل لعنتی که یادم نمی آید می برند و چون سردخانه از آن بازاریان مومن است و باید کاری دیگر در آن صورت گیرد آن بدنهای مظلوم و شهید را شبانه به گورستان بهشت زهرا می برند و به سلامتی امام زمان که همه ی فرمانها از اوست آنها را در گکودالی می اندازند و بر آنها خاک می ریزند. و البته بر آنها ادرار هم می کنند. البته اگر اینرا من می نوشتم این سایت محترم زمانه آنرا منتشر نمی کرد خوشبختانه آدرار کردن برای تحقیر را بر جسد و بر زنده ی شهدا روزنامه تایمز نوشته است. قربانت گردم آرش جانم اینها با ندوه روی همه ی روسیاهان تاریخ را سفید کرده اند. همه!

-- بدون نام ، Aug 22, 2009

بدون نام عزیز، متاسفانه زیاده از حد احساساتی شده اید و موضوعات را به نحوی اغراق آمیز با هم قاطی کرده اید.

گزارشهایی از تجاوز، حتی به صورت سیستماتیک، به زنان و دختران یهودی و گرسنگی دادن به آنها و کشتن آنها در زمان نازی ها و در دیگر دوره های تاریخی وجود دارد. حتی مواردی از سوزاندن اجساد بوده که در واقع فرد هنوز کاملاً نمرده بوده اما به داخل کوره آدم سوزی فرستاده شده. البته هستند خیلی از خود یهودیان هم که مقادیر قابل توجهی از این جنایات را ناشی از تبلیغات اغراق شده توسط گروههای خاصی از یهودیان می دانند...بگذریم...

احتمال این که این جنایات هم با تایید کامل خیلی از این سران انجام نشده باشد کم نیست و شاید بتوان پذیرفت که فقط گروههای خاص و "مرموز"ی هستند که دست به این جنایات می زنند کمااینکه در مورد شاه هم خیلی ها معتقد بودند "خودش بد نیست، اطرافیاش بد هستند!" که خب، تفسیرش باشد با خود آنهایی که این جور حرفهای "حکیمانه" می زدند یا می زنند...

به فرض این هم که واقعاً این آقایان سران مملکت دستشان به خون این جوانان نازنین آلوده نباشد (که مستقیماً نیست!) اینک سؤال اصلی این است: چگونه چنان جنایاتی درست زیر گوش و حتی در برابر چشمان شریف این آقایان، از شاه گرفته تا روحانی و دکتر احمدی نژاد، انجام می شود اما آنها تا به این حد معصومانه از آن بی اطلاع هستند؟

چگونه است که اول می گویند ایادی CIA ندا آقا سلطان را کشتند بعد سعی می کنند بگویند اصلاً ترانه موسوی وجود خارجی نداشت و آن هم که هست در ایران نیست که در هر دو صورت بالاخره گند قضیه به شکلهای مختلف در می آید:

اگر CIA در ایران مامور دارد و می تواند در تظاهراتی مسالمت آمیز شهروندان ما را به راحتی آب خوردن به قتل برساند (و کارت شناسایی او را هم مردم از چنگش درآورند و از روی خیرخواهی آزادش کنند که برود!) پس سیستم اطلاعاتی و امنیتی ایران در واقع خیلی بی عرضه است که نمی تواند جلوی ورود این ماموران جنایتکار اجنبی را به کشور بگیرد در حالیکه ماموران خودش در ضرب و شتم و شکنجه کردن مردم، یعنی همانهایی که باید محافظتشان کنند، مهارت "قابل تحسینی" از خود نشان داده اند!

این توجیهات که از سوی مسؤولین در رأس امور می شود و مقایسه جنایات این افراد با هیتلر یا چنگیز و مانند آنها، و این که بخواهیم نتیجه بگیریم کدام یک سفاک تر و بی رحم تر بوده اند نه تنها کمکی به ما نمی کند که حتی موضوع را به بیراهه می برد.

جنایت جنایت است چه هیتلر آن را مرتکب شود، چه چنگیز، چه افراد معلوم الحال در جمهوری اسلامی و چه اسرائیلی ها (یعنی تعدادی از همان یهودی هایی که ظاهراً همیشه در طول تاریخ مظلوم بوده اند) در فلسطین اشغالی!

-- یهودای اسخریوطی ، Aug 23, 2009

درود بر مهندس موسوی
ملت ایران منتظر فرمان شما برای اجتماعی بزرگتر از راهپیمایی 25 خرداد هستند مهندس جان فرمان بده

-- بدون نام ، Aug 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)