تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کی‌مون به احمدی‌نژاد «تبریک» نگفته است

سازمان ملل متحد می‌گوید بان کی‌مون دبیر کل این سازمان به محمود احمدی‌نژاد تبریک نگفته است.

رویترز به نقل از ماری اوکابه، سخنگوی سازمان ملل متحد گزارش کرده است که آقای کی‌مون، «انتخاب دوباره احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهوری ایران را تبریک نگفته است.»

اوکابه افزوده است که نامه دبیر کل سازمان ملل را «به هیچ‌وجه نمی‌توان تبریک به احمدی‌نژاد ارزیابی کرد.»

وی گفت که کی‌مون تنها از فرصت تحلیف احمدی‌نژاد استفاده کرده تا امیدواری خود در همکاری سازمان ملل و ایران در موضوعات مختلف جهانی و منطقه‌ای را ابراز کرده باشد.

دفتر بان کی‌مون از انتشار این نامه خودداری می‌کند و خانم اوکابه گفته است که این نوع نامه‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرند.


عکس از رویترز

روز گذشته نیز این مقام سازمان ملل گفته بود که نامه تبریک بان کی‌مون به معنای «تائید» نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران نیست.

پیام تبریک کی‌مون به احمدی‌نژاد همزمان با درخواست شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل از وی برای سفر به ایران برای اطلاع از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.

روز گذشته چهارشنبه نیز اکبر کنجی در نامه‌ای که به امضای ۲۶۵ تن از روشنفکران جهان مثل یورگن هابرماس، نوام چامسکی، اورهان پاموک، مارشال برمن، نادین گوردیمر و ماریو وارگاس یوسا رسیده است، از دبیر کل سازمان ملل خواسته که به منظور «بررسی فرآیند رأی‌گیری، شمارش آرا و اعلام نتایج موارد تقلب و دستکاری در آرای مردم»، یک کمیته‌ بین‌المللی حقیقت‌یاب تشکیل دهد.

«اعمال فشار به دولت ایران جهت ابطال انتخابات تقلبی و برگزاری انتخابات آزاد زیر نظر سازمان ملل متحد، آزادی کلیه زندانیان اعتراض‌های اخیر، رفع توقیف از رسانه‌های تعطیل شده، ممانعت از هرگونه سرکوب و اعمال خشونت علیه مردم ایران و به رسمیت نشناختن دولت احمدی‌نژاد» از دیگر خواسته‌های این روشنفکران است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
تبریک بان کی‌مون به احمدی‌ن‍ژاد

نظرهای خوانندگان

سازمان ملل متحد، یک تشکیلات جهانی با امکانات بسیار ضعیف است و عملأ بازیچه و محل زور آزمایائی قدرتهای بزرگ ، سالهاست که ماهیت خویش را از دست داده است. بهاء دادن بیک تشکیلاتی که کشورهای عضوش از نظر دارا بودن حقوق درجه بندی شده اند بیهوده است. و بیهوده تر ازآن انتظار کمک برای احراز حقوق انسانی است. این که آقای کی مون تبریک بفرستد و یا نفرستد. دردی از دردهای بیشمار مردم ایران درمان نمیکند. خودمان را با این نوع نامه نگاری و خواستهای کم ارزش مشغول نکنیم. وقت تنگ و دشمن در حالت تدافعی قرار دارد.

-- ایرج داخل بین ، Aug 13, 2009

پیدایش کشور اسرائیل علت وجودی سازمان ملل و پراکندگی قوم یهود در جهان و نفوذ مستقیم و غیر مستقیم بعضی از افراد این قوم در اقتصاد و سیاست جهانی دلیل اصلی به وجود آمدن اعلامیه حقوق بشر است.

اثبات نظریه فوق با اندکی توجه به تاریخچه برپایی سازمان ملل و توچهی اندکی عمیق تر به تاریخ جهان و همچنین نگاهی درست به معنای الغاء شده در مفاد اعلامیه حقوق بشر به راحتی امکان پذیر است.

-- یهودای اسخریوطی ، Aug 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)