تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«احمدی‌نژاد از نظر رهبری تمکین کند»

سید احمد خاتمی، خطیب موقت جمعه تهران، می‌گوید که محمود احمدی‎نژاد باید در اسرع وقت از نظر رهبر جمهوری اسلامی تمکین کرده و در انتصاب اسفندیار رحیم مشایی، به عنوان معاون اول ریاست جمهوری تجدید نظر کند.

وی در نماز جمعه این هفته تهران، گفت: «ای کاش رئیس‌جمهور نقدهای دلسوزانه را می‌پذیرفتند و کار به اینجا نمی‌رسید که مقام معظم رهبری اظهار نظر کنند، اما حال که ایشان اظهار نظر کرده‌اند جای درنگ نیست و لازم است تا در اسرع اوقات از نظر ایشان تمکین شود.»

به گفته اين عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان: «مشروعیت همه در نظام اسلامی با ولی فقیه است.»

در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره ابلاغ نظر آیت‎الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در رابطه با عزل آقای مشایی منتشر شده‌است.

نظر آیت‌الله خامنه‌ای درباره عزل اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاون اولی دولت دهم به صورت «کتبی و رسمی» به محمود احمدی‌نژاد ارسال شده‌است.

احمد توکلی، نماینده مردم تهران به خبرگزاری فارس گفته‌است که صحت وجود این نامه را صد در صد تائید می‌کند.

وی تاکید کرده‌است که نظر آیت‌الله خامنه‌ای درباره عزل اسفندیار رحیم مشایی از معاون اولی دولت دهم به صورت «کتبی و رسمی» به محمود احمدی‌نژاد ارسال شده‌است.

محمود احمدی‌نژاد، سی ام تیر ماه اعلام کرده بود که آقای مشائی همچنان در سمت معاون اولی ریاست جمهوری باقی خواهد ماند.

اسفندیار رحیم مشایی در دولت نهم ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بر عهده داشت.

اظهارات وی در مورد دوستی با «مردم اسرائیل» پیش از این با واکنش برخی روحانیون مواجه شده بود.تصمیم الحاق سازمان حج زیارت به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ابتدای سال جاری نیز اعتراض برخی مراجع تقلید و روحانیون را در پی داشت.

فراخوان بسیج دانشجویی برای تجمع اعتراضی
طی روزهای گذشته بسیاری از اصول‌گرایان به انتصاب آقای مشایی اعتراض کرده‌اند.

بسیج دانشجویی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران دعوت کرده‌است در اعتراض به انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور، امروز دوم مردادماه، پس از اقامه نماز جمعه در میدان فلسطین تجمع کنند.

سید حسین موسوی تبریزی، دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با واکنش شمار زیادی از اصول‌گرایان به انتصاب آقای مشایی می‌گوید: «اقداماتی چون انتصاب مشایی و عدم برکناری وی علی رغم واکنش‌ها، از آثار رای دادن به احمدی‌نژاد است.»

وی با بیان اینکه هرکس فرد مورد قبول خودش را به عنوان معاون انتخاب می‌کند، ادامه داد: «هیچ کس مانند مشایی به احمدی‌نژاد نزدیک نیست.»

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، می گوید: «هرکس که به احمدی‌نژاد رای داده، مشایی را هم باید قبول داشته باشد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به نظر می‌رسد که یک بازی جدید راه انداختند تا رهبر را اندکی‌ همسو با مردم نشان بدهند و آبه ریخته شده را به جوب برگردونند. فکر نمیکنم به این سدگیها دیگه بشه اعتبار از دست رفته را زنده کرد.

-- Nima ، Jul 24, 2009

ما به احمدي راي داديم كه بتواند مستقل تصميم بگيرد و خواست مردم را پيش ببرد. حالا او اگر نتواند حتي معاون خود را كه قانونا خودش بايد انتخاب كند برگزيند. تبديل به يك بازيچه مي‌شود. چرا براي راي مردم اعتبار قائل نيستند. ما احمدي را انتخاب كرديم و حالا احمدي هم مختار است هر كسي را دلش مي‌خواهد انتخاب كند. و هيچكس نبايد در كار وي دخالت كند.

-- اصغر ، Jul 24, 2009

آقاي خاتمي خطيب نماز جمعه فرمودند «مشروعيت همه از رهبري است». آقاي خاتمي حالا اگر شرايطي پيش بيايد كه رهبر فاقد مشروعيت باشد، همه فاقد مشروعيت مي‌شوند. اين چه خطيبي است كه از مقدمات مخدوش نتايج مطلوبي مي‌گيرد. آيا واقعا بايد پشت سر اين پرت و پلا گو بايد نماز خواند.

-- DARAB ، Jul 24, 2009

برای من زیاد مهم نیست کی معاون اول باشه کی وزیر چون من اصلا دولت دهم را به رسمیت نمی شناسم.

-- Arman ، Jul 24, 2009

بد جوری در درون مستبدان اشوب بپا شده و اراجیف گویی برای توجیه وجودشان!!!
مطمعنا این نظام رو به نابودیست!!!
زنده باد ایران و ایرانی!!!

-- بدون نام ، Jul 24, 2009

khatami sadegh tarin onsore nezame ast baghiyeh riya mikonan age mikhahid velayat ra bedand be mesbah va khatami tavajoh monid

-- بدون نام ، Jul 24, 2009

به قول عباس عبدی, این اندازه فشار به احمدی‌نژاد برای برکناری رحیم مشایی، تاییدی آشکار بر دستکاری گسترده‌ی آرای واقعی مردم است. اگر آن ۲۴ میلیون واقعی بود، این اندازه سهم‌خواهی و کشمکش دیگر در جریان نبود

-- مهدی ، Jul 24, 2009

با سلام این پیام را امروز در سایت رهبر گذاشتم:
خب اگر قراره این آقای رهبر در هر کار ریز و درشت دخالت بکنه، این چه کاریه که انتخابات و رئیس جمهور داشته باشیم. خودش یه نفر را به عنوان معاون اجرایی منصوب کنه و مملکت را اداره کنه. والله این جوری بهتره. دیگه مجبور به تقلب و ریا هم نمیشه

-- آرش ، Jul 24, 2009

اینها همه برا ی این است که موضوعی انحرافی را داغ کنند تا هم غیر مستقیم به دولت دهم مشروعیت بدند و هم افکار عمومی را از اصل قضیه اعتراضات به انتخابات منحرف و بحث تازه ای راه بیاندازند.

-- دماوند ، Jul 24, 2009

بله،و رهبر مشروعیت خود را از جیبش در می آورد.

-- بدون نام ، Jul 24, 2009

نه قم خوبه نه کاشون لعنت به هر دو تا شون

-- ثریا ، Jul 24, 2009

«نظر آقاي احمدي نژاد البته به نظر بنده نزديكتر است» (سخنراني ولايت مطلقه فقيه در نماز جمعه سياه). پس انتخاب مشائي توسط احمدي نژاد هم به شما (خامنه‌اي ولي مطلقه فقيه) نزديكتر است. پس حالا چرا زير حرف خودتون مي‌زنيد.

-- بدون نام ، Jul 24, 2009

اگر قرار باشد یک نفر با کلک و جنایت در جامعه جایگاهی برای خودش درست و اسم انرا ولایت فقیه بگذارد و برای همه چیز تصمیم بگیرد. اصلا انتخابات معنی ندارد. تا زمانی نوچه ها از قماش یزدی و امثالهم است احتیاج به سکهای تازی نیست. نابود باد این نظام فاشیستی اسلامی.

-- بدون نام ، Jul 24, 2009

خر خودتانید! این جنگ زرگری ست برای اینکه دوز را کم کنند. این دوزبازی ست.
گیرم که مارچوبه کند تن بشکل مار***
کو زهر بهر دشمن و کو مهره بهر دوست!!
اینان اوباشنند که بر درگاه ما سکه ی مطلا می زنند با رنگ جوهر گندم. تا با آن نام گندم خورده مردم بخرند و با خون خلق بخورند. اینان نابکارانند بر اریکه ی قدرتی شوم. و اما اینک شومی این قدرت دامان شیطانیشان را گرفته است. خمینی روزی گفته بود که صدام راهی بجز خودکش ندارد، و اما من نه به ناپاکی آن ناپاکم و نه حتا یک نفر را هم کشته ام و نه لعت مردم هرروز بگور پدر و مادرم و حتا خودم روانه می شود، در اینجا حکم می کنم که خامنه ای حتا شانس خودکشی را هم ندارد. او را مردم در جوهر گندم خفه خواهند کرد. این خط و این نشان حظرت امام خامنه ای مد زله العالی!
و اما درود من بر موسوی که با آنهمه رنجی که در سالهای نخست وزیزرش بما داد، و خود من از قربانیان او بودم که ما را باذنجیر بر پشت وانت می بستند و پس از آن ساعتها ما را سر پا نگه می داشتند تنها بخاطر موی سر و مثلا با یک دختر قدم زدن. اما با دل و جان موسوی را حمایت می کنیم و معتقدیم که او این پاک شده است. و البته که انسان پیش می رود و عئوض می شود. چنانکه خامنه ای در جهت برعکس تبدیل به یکی از خونخوارترین رهبران جهان شد، و فرماندهان پاسداران که روزی می خواستند در راستای حقوق مردم و حمایت از آنان قدم بردارند تبدیل به یکی از عناصر سرکوب و قتل و کشتار و تجاوز به حقوق مردم شدند.

-- بدون نام ، Jul 24, 2009

Day by day we are getting closer to Islamic Government instead of Islamic Republic.
This is Khelafat. This the rule of Mullas over people.
This is not a Republic anymore. They do not let even someone like Ahmadi to choose his cabinet. What good would election of Mousavi do? Should we believe that they would let him elect his cabinet against their wishes?
The problem is the leader not the president. We should get rid of Velayat. Ohterwise, nothing will change.
I just feel sorry for all of the naive kids who got killed recently with empty hands. The move should be toward armed struggle and nationwide strikes.
Peaceful struggle is not going to do anything against these savages. It would be like reasoning with a lion while you are stocked in a cage with him. Words would not do. Guns would do.

-- بدون نام ، Jul 24, 2009

رهبری هم به نظر مردم تمکین کند.

-- نوید ، Jul 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)