تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش‌ها به پست جدید رحیم‌ مشایی

منصوب شدن اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان معاون اول محمود احمدی‌نژاد، با واکنش جریان‌های محافظه‌کار و اصلاح‌طلب ایران مواجه شده است.

آقای احمدی‌نژاد هفته گذشته که به مشهد سفر کرده بود، برای نخستین‌بار گفت که رحیم‌مشایی را به عنوان معاون اول خود در دولت نهم برگزیده است.

در حکم وی خطاب به مشائی، آمده است که رئیس جمهوری شما را «انسانی خودساخته و مؤمن، دلباخته حضرت صاحب‌الزمان (عج) و با تعهدی آگاهانه و عمیق به خط نورانی ولایت» می‌داند.

رحیم مشایی در کابینه نهم، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود که اظهاراتش درباره دوستی دو ملت ایران و اسرائیل، منجر به بروز اعتراض‌های گسترده‌ای شد و بسیاری از محافظه‌کاران و مراجه تقلید خواستار برکناری وی شدند.

در واکنش به این تصمیم، امروز شنبه، محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس از آقای احمدی‌نژاد خواست که در تصمیم خود «تجدید‌نظر» کند.


رهبر که با خبرگزاری مهر گفتگو می‌کرد، افزود که «مراجع عظام، علما و بسیاری از علاقه‌مندان احمدی‌نژاد، این مسئله را برنخواهند تابید.»

به اعتقاد این نماینده مجلس، انتخاب رحیم‌مشایی به عنوان معاون اول، باعث «تضعیف» دولت دهم خواهد شد.

روزنامه کیهان نیز در یادداشتی، از این تصمیم احمدی‌نژاد انتقاد کرده و نوشته است: «این انتصاب، بی‌تردید با مخالفت وسیع نیروهای انقلابی و اصولگرا و انبوه حامیان دکتر احمدی‌نژاد مواجه خواهد شد.»

این روزنامه افزوده است که بسیاری انتظار داشتند رحیم‌مشایی از دولت کنار گذاشته شود، چرا که وی بارها «با اظهارات نسنجیده و نابخردانه خویش، موجب ناخرسندی دلسوزان انقلاب» شده است.

علی مطهری، نماینده محافظه‌کار مردم تهران در مجلس نیز، امروز در گفتگو با روزنامه خبر، این انتصاب را «درست» ندانست و اعلام کرد که «مجلس» مقابل آن، «بی‌تفاوت» نخواهد ماند.

محمدتقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت که «مراجع عظام، علما و بسیاری از علاقه‌مندان احمدی‌نژاد، این مسئله را برنخواهند تابید»

به گفته آقای مطهری، انتصاب رحیم‌مشایی به این پست، «برخلاف شایسته‌سالاری» است و مجلس در این خصوص از رئیس جمهوری سئوال خواهد کرد.

حداقل ۷۵ نماینده، باید طرح سئوال از رئیس ‌جمهوری را امضا کنند تا این طرح، حدنصاب لازم را کسب کند.

مطهری اظهار امیدواری کرده است که این طرح در مجلس، امضای لازم را بیاورد.

حمید رسایی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم هم در واکنش به این انتصاب گفت که «فکر می‌کنم اگر این انتصاب انجام نمی‌شد، بهتر بود.»

به گفته آقای رسایی، بخشی از جامعه به مواضع رحیم‌مشایی «اعتراض» دارند که «بخشی از این اعتراضات و حساسیت‌ها به‌جا و درست است.»

روزنامه کیهان نوشته است رحیم‌مشایی، بارها «با اظهارات نسنجیده و نابخردانه خویش، موجب ناخرسندی دلسوزان انقلاب» شده است

این نماینده مجلس به خبرگزاری ایسنا گفت که این انتصاب، «خیلی همراه با افکارعمومی نیست.»

به گزارش وب‌سایت پارلمان‌نیوز، داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون خط امام در مجلس نیز، در واکنش به این اقدام احمدی‌نژاد اظهار داشت که «استیضاح احمدی‌نژاد و تهیه طرح عدم کفایت او از راهکارهای پیش‌روی نمایندگان است.»

به گفته آقای قنبری، این انتخاب از سوی رئیس جمهوری، «اعلام جنگ» به مجلس شورای اسلامی است.

این نماینده مجلس افزود: «هیچ تغییر و تحولی در افکار و اندیشه احمدی‌نژاد رخ نداده و او همچنان به دنبال کابینه فامیل‌سالاری به جای کابینه شایسته‌سالار است.»

وی ادامه داد که احمدی‌نژاد نباید تصور کند هرگونه که بخواهد می‌تواند کشور را اداره کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پیام کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی به اعتصاب کنند گان ایرانی در برلین

هم از اینرو، ما اعضای هیأت هماهنگی "کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی" در همبستگی با مبارزه ی شما عزیزان همزمان در تاریخ 24 و 25 جولای در مناطق مسکونی خود در کشورهای آلمان، اتریش، سوئد، فرانسه، آمریکا و ..... اقدام به اعتصاب غذا خواهیم نمود تا به سهم خود پژواک فریاد دادخواهی مردم ایران و شما اعتصاب کنندگان گردیم.

شهلا صفائی، ی- صفایی، بصیر نصیبی، ساسان دانش، ناهید باقری، علی دروازه غاری، بهروز سورن، س- نیاکان و با حمایت مجید خوشدل
................


دوستان گرامی! اقدام شما جهت اعتراض به آنچه در کشورمان ایران میگذرد به باورما از اهمّیت بسیاری برخوردار است.

نظم بی حقوقی و نابرابری حاکم برجامعه­ی ما تنها با زبان اسلحه و سرنیزه با شهروندان کشورمان سخن می­گوید، هرروزه قرُبانیان جدیدی می­گیرد و خانواده های بسیاری را داغ دار کرده و می­کند. دیروز "نداها" و امروز "سهراب" ها را بکام مرگ فرو می­برد. از تداوم و شدت بخشیدن بر سرکوب عریان مردم کشورمان نیز ابایی ندارد.

واکنش اعتراضی شما عزیزان که شاهدان عینی تاریخچه­ی سراسر تلخ و خونین جمهوری اسلامی هستید و در برابر تاریک اندیشان رژیم جمهوری اسلامی قامت خویش را افراشته­اید - می­تواند زبان گویای تبعید در شرایط بسیارحساس کنونی درحمایت از مبارزات آزایخواهانه ی مردم کشورمان باشد.

هم از اینرو، ما اعضای هیأت هماهنگی "کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی" در همبستگی با مبارزه ی شما عزیزان همزمان در تاریخ 24 و 25 جولای در مناطق مسکونی خود در کشورهای آلمان، اتریش، سوئد، فرانسه، آمریکا و ..... اقدام به اعتصاب غذا خواهیم نمود تا به سهم خود پژواک فریاد دادخواهی مردم ایران و شما اعتصاب کنندگان گردیم.

شهلا صفائی، ی- صفایی، بصیر نصیبی، ساسان دانش، ناهید باقری، علی دروازه غاری، بهروز سورن، س- نیاکان و با حمایت مجید خوشدل

همچنین ازهمراهان کانون نیز تقاضامندیم که برای هر چه رسا کردن پژواک اعتراض عزیزان اعتصاب کننده در حمایت از این حرکت بکوشند.

هر چه رساتر باد صدای حق طلبانه مردم ستمدیده ایران برای آزادی

کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی

2009-07-14

آدرس تماس: rooznamehnegar@netcologne.de

-- کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی ، Jul 18, 2009

بابا ولش كنين رحيم را. اين حكومت و اين دولت كجاش شايسته است كه اين يكي شايسته نيست. خدا در و تخته را براي هم جور كرده. كلكسيوني از فضلا و زعماي قوم ... . اتفاقا اين آقا رحيم هوشش كمي‌ بيشتر از مابقي است. چون اون خوب فهميده دوست كيه دشمن كيه.

-- ميركوتاه ، Jul 18, 2009

نماز میّت جمهوری اسلامی

نماز جمعه ای که درآن زن ومرد به صورت مختلط نماز بخوانند، دختران با آرایش و حجاب نیم بند قنوت بکنند، به جای تکبیر کف بزند و سوت بکشند، مرگ بر دیکتاتور بگویند، آرزوی مرگ پسر دیکتاتور را فریاد بکشند تا رهبری را نبیند، زندانی سیاسی آزاد باید گردد بگویند، برضد چین و روسیه شعار بدهند و... دیگرنماز جمعه نیست.

مردم ایران بار دیگرنشان دادند که در ایجاد ابتکار در نحوه ی مبارزه خود با نظام دیکتاتوری و حکومت اسلامی کودتاچی هیچ مرزی را باقی نمی گذارند. برای اولین بار در طول تاریخ اسلام نماز جمعه ی برگزار شد که هیچ گاه سابقه نداشت. در این جا است که بعد از 30 سال که دین آن چنان بازیچه ی حکومت مداران شده بودکه دیگرهیچا مر مقدسی باقی نمانده است این بار دین و ابزار های دینی در دستان مردم معترض قرارگرفت. مردمی که شاید بسیاری از آنان در عمرشان نماز نخوانده بودند و پس از این هم نخواهند خواند، این بار نمازی خواندند که در طول تاریخ اسلام بی سابقه بود. دینی که زمینی شده و عرفی شده است ناگهان همچون سیگاری که برای دفاع در مقابل گاز اشک آور روشن شده بود، دود شد و به هوا رفت.

. درزمانی که یکی از ستون های جمهوری اسلامی که از باقی ستون ها عاقل تر و هوشمند تر است به ناچار مجبور می شود خود را به ظاهر همراه با مردم نشان دهد. در زمانی که جمهوری اسلامی که همواره مردم را دعوت به نماز جمعه می کرد تا از با چن گزدن به این ریسمان وحدت بخش از" متفرق " شدن مردم جلوگیری کند به زور گلوله، باتوم و گاز اشک آور سعی در "متفرق"کردن نماز گذاران دارد. باید صدای شکسته شدن ابهت دروغین این نظام را شنید.هاشمی رفسنجانی این شکسته شدن را شنیده است که اکنون از تریبون نماز جمعه خواهان آزادی زندانیان سیاسی می شود.

مردم ایران هوشمندانه روش های مبارزاتی را یک به یک امتحان می کنند. اگر تا دیروز عوامل حکومتی در اشکال مختلف گردهمایی ها وتظاهرات های ما را بر هم می زدندویا مصادره می کردند. این بار مردم هستند که تمامی سنگرها را یکبه یک مصادره می کنند. الله اکبر که روزگار ی نماد اصلی حکومت اسلامی بود اکنون تبدیل به ندای مرگ کودتاچیان شده است. مردم آن قدر "یا حسین" گفته اند که حکومت اسلامی که سال ها بر شانه های قیام کربلا نشسته بود اکنون یزیدوار به مردم حمله می کند. حکومت اسلامی هیچ امر مقدسی برای خود باقی نگذاشته است. در این جا است که هیچ بدنه ی اجتماعی نیز برای خود باقی نگذاشته است.

وقتی رحیم مشائی که به اعتراف و اصرار خودش " دوست اسرائیلی" ها است می شود دست راست رئیس دولت کودتا، جمهوری اسلامی همچون دولت اشغالگر اسرائیل اولین دولت هایی هستند که حتی به مراسمات مذهبی مردم حمله می کند. جمهوری اسلامی دیگرهیچ جایگاهی درمیان همان قشر اجتماعی خودش یعنی مسلمین جهان ندارد. این دقیقا بزرگترین پیروزی جنبش مردم ایران است. چون مردم ایران خصوصا کسانی که غیر مذهبی هستند با هوشمندی خود سنگرهای این نظام مذهبی را یک به یک فتح کردند. این بار مردم توپ را به زمین بازی حکومت اسلامی انداخته اند. خط درگیری و بحران امروز به بزرگترین پایگاه عبادی_سیاسی جمهوری اسلامی وارد شده است. اگر روزگاری جمهوری اسلامی به زور گلوله و چماق دران اش زمین چمن دانشگاه تهران را به عنوان بزرگترین پایگاه گروه های چپ و مردمی مخالف اش اشغال کرد. و به جای برگزاری میتینگ و سخنرانی های سیاسی گروه های چپ و مردمی ، نماز عبادی سیاسی در آن خواند. این بار مردم و گروه های مخالف جمهوری اسلامی بودند که با زور فریاد ها و مشت هایشان این سنگر را فتح کردند.

اکنون جمهوری اسلامی و حامیان کودتاچی آن هیچ چیز دیگری برای از دست دادن ندارند جز تفنگ هایشان! آن هم دیری نخواهد پائید که یا با زبان خوش بر زمین خواهند گذارد و یا مردم با قدرت متحدشان از دستان شان در می آورند.

نمازجمعه 26 تیر ماه را بسیاری از افراد بدون وضو گرفتن و حتی برخی بدون آنکه کفش های خود را در بیاورند، خواندند. این نوع نماز خواندن برای شما آشنا نیست؟ تنها یک نماز در احکام اسلامی وجود دارد که می توان بدون وضو و بدون درآوردن کفش و غیره خوانده شود. آن هم نماز " میت" است. به واقع می توان به جرات گفت که نماز جمعه 26 تیر ماه نمازی بود که بر سر جنازه ی جمهوری اسلامی خوانده شد

-- بدون نام ، Jul 18, 2009

از روباه پرسیدند شاهد تو کیست، گفت دمم!
بنگرید ترس یک رئیس جمهور قلابی را!

-- دوست ، Jul 18, 2009

بدون نام ، دمت گرم، خوب نوشتی‌، زمین دانشگاه مال همه بوده و داره به همه بر می‌‌گرده، دمت گرم!

-- امیر رضا ، Jul 18, 2009

بدون نام ، دمت گرم، خوب نوشتی‌، زمین دانشگاه مال همه بوده و داره به همه بر می‌‌گرده، دمت گرم!

-- امیر رضا ، Jul 18, 2009

یک تشکل دانشجویی:مشايي، استعفا بده
در اين شرايط دانشجويان آرمانخواه اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان بر مبناي همان استدلالي كه در هر دو انتخابات سال 84 و 88 بهترين انتخاب را آقاي احمدي‌نژاد مي‌دانست و صراحتا از ايشان حمايت كرد، مصلحت امروز جريان اصولگرايي و خط تحقق آرمان‌هاي امام راحل را در استعفاي هر چه زودتر شما از سمت معاونت اولي رياست جمهوري مي‌داند.
اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در نامه‌اي به مشايي تأكيد كرد: مصلحت امروز جريان اصولگرايي و خط تحقق آرمان‌هاي امام راحل را در استعفاي هر چه زودتر شما از سمت معاونت اولي رياست جمهوري مي‌دانيم.

به گزارش فارس متن نامه اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان به اسفنديار رحيم‌مشايي به شرح ذيل است:


جناب مشايي

خبر انتخاب شما از سوي رييس‌جمهور قانوني موجب تعجب بسياري از نيروهاي ارزشي و دانشجويان آرمانخواه گشت كه همگي بالاتفاق در انتخابات پيشين، بار تخريب و توهين آقاي احمدي‌نژاد توسط مخالفان را به دوش گرفته و از كانديداتوري ايشان حمايت كرده بودند. چه آنكه تصور رايج در مجموعه نيروهاي ارزشي بر اين بود كه دولت دهم با بهره‌جويي از تجربه 4 ساله راه را بر هزينه‌هاي زائد بسياري كه نتيجه بي‌تجربگي‌ها و اشتباهات شخصي بود را خواهد بست.

در اين شرايط دانشجويان آرمانخواه اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان بر مبناي همان استدلالي كه در هر دو انتخابات سال 84 و 88 بهترين انتخاب را آقاي احمدي‌نژاد مي‌دانست و صراحتا از ايشان حمايت كرد، مصلحت امروز جريان اصولگرايي و خط تحقق آرمان‌هاي امام راحل را در استعفاي هر چه زودتر شما از سمت معاونت اولي رياست جمهوري مي‌داند.

بدان اميد كه با توجه به سابقه شما در ماجراي "دوستي با مردم اسرائيل " و موضع‌گيري صريح رهبري در قبال آن دو متاسفانه نامه نه چندان مودبانه شما به رهبر انقلاب و البته موارد بسيار ديگر، انتخاب شما سبب ايجاد اختلاف ميان دولت دهم و بدنه مردمي كه راه خود را در كلام رهبري عزيز مي‌جويد، نگردد. بي‌ترديد هزينه‌هاي سنگين اين انتخاب متوجه شما نيز خواهد بود

-- ایرانی ، Jul 18, 2009

lمرگ بر دیکتاتور
زنده باد آزادی
زنده باد میر حسین
ریزش حکومت شروع شده.دوستان مهاجر به خارج خودتونو برای برگشت به وطن آماده کنید .دوباره ایران رو می سازیم

-- بدون نام ، Jul 18, 2009

به قول آقاجان در دایی‌جان ناپلئون که (هر وقت دایی‌جان یک گافی چیزی می‌کرد) می‌گفت "قشنگه!" اینم واقعاً از اون موارد قشنگ در حکومت خلافت خاندان خامنه‌ایه: هنوز کاملاً قدرت را در دست نگرفته که اینا با هم دعواشون شده!

یه رئیس جمهوری که سابقه یهودی بودن خودش کاملاً هم از شناسنامه اش پیداس هم از شمایل مبارکش، معاون اولی برای خودش انتخاب کرده که با اسرائیل میونه‌اش خوبه!

جداً قشنگه!

:)))

-- متحد ، Jul 18, 2009

به نظر بنده انتخاب آقای مشایی عمدا انجام پذیرفته تا اعترض بخشی از اصولگرایان را برانگیزد.
و با این اعتراضات احمدی نژاد به آن دسته از مردم که جزو اصولگرایان نیستند و فریب شعارهای مبارزه با فساد او را خورده اند پیام می دهد که شخصی فراجناحی است

-- بدون نام ، Jul 19, 2009

به نظر بنده انتخاب آقای مشایی عمدا انجام شده تا اعتراض بخشی از اصولگرایان را برانگیزد.
با این اعتراضات احمدی نژاد به آندسته از مردم که جزو اصولگرایان نیستند و فریب شعارهای مبارزه با فساد او را خورده اند پیام میدهد که شخصی فراجناحی است.

-- بدون نام ، Jul 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)