تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پالیزدار به ۱۰ سال زندان محکوم شد

عباس پالیزدار به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

اتهام آقای پالیزدار، «اقدام علیه امنیت ملی، افشای اسرار محرمانه، خیانت در امانت، تحصیل مال نامشروع، تهمت، افترا و نشر اکاذیب» اعلام شده است.

فاطمه آجرلو و حسن کامران نمایندگان پیشین مجلس و دو تن از دیگر متهمان این پرونده نیز به چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

اتهام این دو نفر، «معاونت در تخریب اعتماد عمومی جامعه به مسئولان نظام و خارج کردن اسناد محرمانه» عنوان شده است.

عباس پالیزدار چند ماه پیش، در جریان یک سخنرانی در دانشگاه همدان، ۴۴ تن از مقامات جمهوری اسلامی را که در میان آن‌ها نام ۹ روحانی بلند‌پایه از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی دیده می‌شود، به فساد متهم کرده بود.

مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز پیش‌تر از رئیس دادگاه پالیزدار خواسته بود که دادگاه این متهم را به صورت علنی برگزار کند.

سازمان بازرسی کل کشور مهمترین نهادی است که گفته شده آقای پالیزدار برخی اسناد و مدارک را غیرقانونی از آن‌جا خارج و مبادرت به گرفتن هفت نسخه کپی از آنها کرده است.


آقای پالیزدار۲۲ خردادماه امسال از سوی قوه قضائیه بازداشت شد.

مقام‌های مسئول اعلام کرده‌اند که ۱۳ تن دیگر نیز در ارتباط با تهیه اسنادی که پالیزدار بر اساس آن‌ها اتهاماتی را متوجه مسئولان بلند‌پایه جمهوری اسلامی کرده، بازداشت شده‌اند که هم‌اکنون برخی از آنها با قرار وثیقه آزاد هستند.

عباس پالیزدار در محافل داخلی ایران به عنوان یکی از متحدان نزدیک محمود احمدی‌نژاد شناخته می‌شود؛ اما نزدیکان رئیس‌جمهوری این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

دفتر پژوهش‌های مجلس و گروه رایحه خوش خدمت، مهمترین نهاد‌ و جریان سیاسی‌ هستند که پالیزدار در آن‌ها عضویت داشته است.

وی بسیاری از مخالفان رئیس‌ جمهوری در بین محافظه‌کاران را که برخی از آن‌ها متحدان سابق احمدی‌نژاد هستند، به بهره‌برداری شخصی از منابع ثروت کشور متهم کرده است.

وی از جمله گفته که منابع طبیعی ایران از قبیل الوار در منطقه خزر غارت شده‌ و کارخانه‌ها با قیمت‌های پایه به افرادی در داخل نظام فروخته شده ‌است.

سخنگوی قوه قضائیه پیش‌تر اعلام کرده بود که دادگاه عباس پالیزدار به صورت علنی برگزار می‌شود.

با این حال، دادگاه پالیزدار، برخلاف خواسته‌ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به صورت غیرعلنی برگزار شد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«عباس پالیزدار در زندان سکته کرد»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)