تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

گیتس: در مورد ایران سناریوی خوب نداریم

وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه گفت «بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران بزرگ‌ترین تهدید جاری برای امنیت جهانی است.»

رابرت گیتس روز پنج‌شنبه خطاب به اعضاء یک مجموعه اقتصادی در شیکاگو گفت:
«ایران مسئله‌ای است که بیشتر از بقیه مسائل با آن درگیرم زیرا به نظر می‌آید در این مورد سناریوهای خوبی وجود ندارد که در آن بتوان به یافتن گزینه‌های خوب امید داشت.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای گیتس در ادامه اظهار داشت که «خطر اصلی اینست که جامعه جهانی از تأثیر گذاشتن بر تصمیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ناتوان است.»

وی افزود: «همه سناریوها پاسخ منفی می‌دهد. اگر آن‌ها به سلاح هسته‌ای برسند، شروع یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه بسیار بسیار محتمل است.»

رابرت گیتس: اگر کاری هم برای جلوگیری از دستیابی آن‌ها صورت بگیرد، پیامدهای آن کاملاً غیر قابل پیش‌بینی و براستی بد خواهد بود

رابرت گیتس از سوی دیگر گفت: «اگر کاری هم برای جلوگیری از دستیابی آن‌ها صورت بگیرد، پیامدهای آن کاملاً غیر قابل پیش‌بینی و براستی بد خواهد بود.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت که وی تلاش کرده تا دیگر کشورها، به‌ویژه روسیه را متقاعد کند که وضعیت ایران را نمی‌شود تنها تهدیدی برای ایالات متحده به شمار آورد.

وی در این باره گفت:
«در آن صورت توان تحویل سلاح هسته‌ای توسط ایران به افرادی در منطقه آن‌ها خیلی زودتر از منطقه ما اتفاق می‌افتد.»

ایالات متحده و هم‌پیمانانش نسبت به برنامه هسته‌ای ایران و «جنبه‌های احتمالی تسلیحاتی آن در آینده» نگرانند. ایران این نگرانی‌ها را بی‌پایه می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام آقای گیتس
این شما نیستید که برای ما سناریو می نویسید. ما ملتیم که سناریو می نویسیم و البته با احترام شما نیز یکی از بازیگران مهمید. اما این ماییم که همین امروز ورق مهمی از سناریو را خواهیم نوشت. آری! امروز خبر های را بشنوید! امروز. و تا یکی دوماه دیگر ...سناریو تمام خواهد شد. و بعد البته تا بازی فرصتی خواهیم داشت!

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

حضرت گیتس می فرمایند "در مورد ایران سناریوی خوب نداریم"

از این سناریوی خلافت خاندان خامنه ای و بردن ایران به سوی یک حکومت اسلامی چیز بهتری هم برای این دلالان جهانی نفت و اسلحه و خنز و پنزر می شد سراغ کرد؟

-- نورپرداز ، Jul 18, 2009

ba 2 nazare avali kheili movafegham. khoshhalam mellat e bahooshi hastim. USA ham mitoone khafe she. az in be bad harf zad har keshvare khareji migim SHUT UP. khodemoon in dictator ro varesh midarim

-- ali ، Jul 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)