تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«مرگ» دانشجوی هنر در تیراندازی بسیج

گزارش‌ها از ایران از درگذشت یعقوب بروایه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نمایش در دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران حکایت دارد.

این دانشجو چهارم تیرماه در جریان تیراندازی نیرو‌های بسیج از پشت بام مسجد لولاگر، زخمی و در بیمارستان بستری شده بود.

وب‌سایت نوروز و روز آنلاین، علت مرگ این جوان را «مرگ مغزی» اعلام کرده‌اند.

آن‌طور که وب‌سایت نوروز نوشته است، یعقوب بروایه فرزند دوم یک خانواده پنج نفری و اهل اهواز بود.
وی متولد تیرماه ۱۳۶۱ بوده و در هنگام مرگ تنها ۲۷ سال سن داشت.

مادر این جوان یکشنبه گذشته در گفتگو با وب‌سایت روز‌ آنلاین اظهار امیدواری کرده بود که فرزندش هرچه زودتر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شود.

مادر این جوان یکشنبه گذشته در گفتگو با وب‌سایت روز‌ آنلاین اظهار امیدواری کرده بود که فرزندش هرچه زودتر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شود

مقام‌های دولتی تاکنون در خصوص مرگ این جوان واکنشی نشان نداده‌اند.

یعقوب بروایه دومین جوانی است که خبر درگذشت وی بر اثر تیراندازی نیرو‌های بسیج از سوی برخی رسانه‌ها در ایران اعلام می‌شود.

سهراب اعرابی ۱۹ ساله‌ جوان دیگری است که در جریان تیراندازی نیرو‌های بسیج در ۲۵ خرداد جان باخته بود و مقام‌های قضایی چند روز پیش خبر درگذشت وی را تائید کردند.

مقام‌های پلیس ایران تاکنون مرگ ۲۰ تن در حوادث پس از اعلام نتایج انتخابات را تائید کرده‌اند. این در حالی است که گزارش‌های غیر رسمی تعداد جان باختگان را بیشتر از آمار‌های رسمی اعلام کرده‌اند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که نگران سرنوشت صد‌ها نفری هستند که در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی دستگیر شده‌اند.

از سرنوشت بسیاری از این بازداشت شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست. نهاد‌های حقوق بشری از تحت فشار قرار گرفتن برخی از آنها برای گرفتن «اعتراف» نیز نگران هستند.

پلیس ایران امروز سه‌شنبه اعلام کرده که تمام بازداشت‌شدگان برای محاکمه به قوه قضائیه تحویل داده شده‌اند. مقام‌های قضایی تعداد این افراد را ۵۰۰ نفر اعلام کرده است.

این افراد با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» روبرو هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با سلام، دانشگاه تهران هیچگاه دانشکده ای با نام هنر و معماری نداشته است، نامبرده گویا دانشجو دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز در تقاطع خیابان انقلاب و فلسطین بوده است.

-- sina ، Jul 14, 2009

بسیجی، لباس شخصی و نظامی و ... من نمیدونم کی و چی هستی اما به هر حال انسان/ های بی دفاع، هموطن و همزبان به دستان تو و هم قطارانت به قتل رسیده اند همچون کبوتری بی دفاع با تیر و کمانی که از پرداخت مالیاتی همین کبوتران به منظور دفاع از مرزهای این سرزمین خریداری گشته .
ای بی خرد ،ای ناجوانمرد و یا راه گم کرده ، به دنبال کسب روزی سلامت یا به قول اربابانت حلال باش ،مزدوری در آیین ایرانی جایی ندارد .
بی وجدان ننگت باد ، بی حیا شرمت باد.

-- سپهر ، Jul 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)