تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محمد هاشمی با اشاره به سکوت برادرش:

«بازگرداندن اعتماد مردم هزینه دارد»

محمد هاشمی برادر اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که برای بازگرداندن اعتماد مردم، باید «هزینه‌هایی» پرداخت کرد.

آقای هاشمی این اظهارات را در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایلنا که از وی درباره «علت سکوت» اکبر هاشمی رفسنجانی سئوال کرده بود، ایراد کرده است.

عضو ارشد حزب کارگزاران تائید کرد که مردم در این مدت از برادرش خواسته‌اند که آنها را کمک کند، اما به گفته آقای هاشمی «شرایط زمانی، امکانات و توانایی‌ها با گذشته فرق کرده» است.

محمد هاشمی به اینکه چه شرایطی باعث شده تا برادرش در خصوص حوادث اخیر موضع‌گیری نکند، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی که یکی از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی به شمار می‌رود با گذشت بیش از یک ماه از زمان اعلام نتایج انتخابات که منجر به بروز ناآرامی‌های گسترده سیاسی و امنیتی در ایران شده، اظهارنظر صریحی نکرده است.


بسیاری از هواداران میرحسین موسوی و برخی جریان‌های سیاسی از وی خواسته‌اند که به طور صریح نظر خود درباره نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

از آقای هاشمی به عنوان یکی از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات یاد می‌شد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه برخی احزاب و میلیون‌ها رای دهنده اعلام کرده‌اند که نتایج این انتخابات را قبول ندارند و با دولت برآمده از آن به صورت قانونی مبارزه خواهند کرد.

قرار است آقای هاشمی پس از هشت هفته غیبت در نماز جمعه این هفته تهران حاضر شود.

پیش‌بینی اینکه وی در خطبه‌های نماز جمعه تهران چه سخنانی ایراد کند مشکل به نظر می‌رسد، اما محمد هاشمی پیش‌بینی کرده که از این مراسم سیاسی مذهبی مردم «استقبال خوبی» کنند.

به گفته آقای هاشمی، «روحانیت و علما اگر برای مسائل بین‌المللی موضع‌گیری می‌کنند، در خصوص تحولات داخلی هم اتخاذ موضع کنند»

آقای هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که مردم از روحانیت «توقع زیادی» دارند تا مشکلات آنها را حل و فصل کند.

به گفته آقای هاشمی، «روحانیت و علما اگر برای مسائل بین‌المللی موضع‌گیری می‌کنند، در خصوص تحولات داخلی هم اتخاذ موضع کنند.»

عضو ارشد حزب کارگزاران همچنین به برخی «بی‌‌احترامی‌ها» در جریان رقابت‌های انتخاباتی اشاره کرد و در واکنش به اظهارات غلامحسین الهام سخنگوی دولت گفت: «متاسفانه باید بگویم که اکنون دیگر هیچ حریمی باقی نمانده است.»

وی همچنین به نامه اخیر سرلشکر فیروز‌آبادی اشاره کرد و افزود که در این نامه «بدترین توهین‌ها به مردم از سوی ایشان صورت گرفت، در حالی که همین مردم بودند که نظام تاکنون استوار باقی مانده است.»

سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح هفته جاری با انتشار نامه‌ای خطاب به امام دوازدهم شیعیان اتهاماتی متوجه برخی رقبای محافظه‌کاران کرده است.

آقای هاشمی همچنین گفت که در حال حاضر «اعتماد مردم لطمه دیده و دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و مسوولان نظام شکل گرفته است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نه بابا راست میگی!!
کار دنیا و روزگار را ببین! آخه زال ممد؛ اولندش که کسی از ایشون تقاضای کمک نکرده. انگار مردم منتظر کمک این آقا میشینند. دومندش هاشمی رفسنجانی اگر کاری از دستش برمیومد مطمین باشید که برای خودش کاری میکرد. حاج ممد باور کن این تو بمیری از اون توبمیریا نیست که هم رفیق دزد و هم یار قافله باشی!
کاوه

-- بدون نام ، Jul 14, 2009

خانواده هاشمی فقط دنبال غارت دلارهای نفتی هستند و از فروپاشی حکومت بسیار وشت زده شده اند. شاید اکبر رفسنجانی بیشتر از علی خامنه ای از نارضایتی ها و عواقب آن می هراسد. شرایط را دیگر نمی توان به عقب برگرداند و کل نظام باید هزینه های سنگین بپردازد که می تواند به قیمت سقوط تمامیت آن منجر گردد. زنان بیشتر از همه خواهان تغییر کل حکومت ارتجاعی حاکم می باشند. روحانیت باید از دخالتهای بیجا در سیاست بپرهیزد و مردم را راحت بگذارند. الان زمان قرون وسطی نیستو ملایان ایران باید هر چه زودتر این واقعیت را درک نمایند و به حوزه های آخوندی پناه ببرند.

-- شیرین ، Jul 14, 2009

هاشمی رفسنجانی از خودت و خانوادت دفاع کن. سکوت چه معنی داره؟

-- علی ، Jul 14, 2009

اينهمه جنجال بر سر آمدن يا نيا مدن رفسنجاني به نماز جمعه اصلا قابل درك نيست. اين تصور كه رفسنجاني عكس العمل شفافى نسبت و وقايع نشان دهد كاملا اشتباه است.اين آقا طبق معمول با يك مشت حرفهاي گنگ كه نظام و امام و اسلام در خطر است هيچ چيزي تحويل ملت نخواهد داد٠

-- Kamran ، Jul 14, 2009

تمام وقایع اخیر در سرکوب خشونت بار مردم، فقط و فقط ترس آقابان از اموالشان است.
اگه آقای محصولی (و امثالش مانند علی ابادی و ثمره هاشمی و کردان و ...) که نظامی بوده اند، این ثروت را نداشتند، سرکوب به این شدت نمی بود.
از اقای هاشمی هم مطمئنا انتظار داشته باشید که فقط در جهت تثبیت اوضاع و کنار آمدن با شرایط موجود (احمدی ن) صحبت کند.

-- محمد ، Jul 14, 2009

نه عزيز برادر آن ممه را لولو برد ديوار اعتماد به آخوند جماعت يه شوخيه دردناكه كه به لطف حكومت جمهوري اسلامي و دولت سازندگي و گفتگوي تمدنها و مهر و عدالت و . . . تمام مردم با تمام پوست و استخوان دركش كردند ممنون مرسي صرف شد منتظر باشيد تا از حلقوم مباركتون اعتماد و رآي و امانتي كه بهتون سپرديم بكشيم بيرون ، به زندگي در كشورهاي ديگه هم فكر نكنيد كه اين تو بميري از اون تو بميري ها نيست .

-- فرياد ، Jul 14, 2009

«بازگرداندن اعتماد مردم هزینه دارد»

یعنی می‌خواهند با "رشوه" دادن به مردم دوباره دل آنان را به دست آورند؟

یعنی می‌توان مردمی را که به دنبال احقاق حقوق مدنی و سیاسی و باز پس گرفتن هویت انسانی و ایرانی خویش هستند با پول خرید؟ مثلاً بیایند و بپذیرند که عده‌ای را کشته‌اند و خون‌بهای آنان را به بازماندگانشان بپردازند و آن وقت چه؟ اگر هم چنین کاری بکنند (که هرگز نخواهند کرد!) آن وقت معنایش این خواهد بود که به جنایاتی که تا کنون انکار می‌کردند معترف شده‌اند که در آن صورت ...

ملت شجاع و به راستی قهرمان ایران این را به خوبی می‌داند: آن که اینک در موضع ضعف و ترس است همین جنایتکاران پلید و پلشتی هستند که از روز نخست نیز چندان شهامتی در ایشان نبود مگر تا هنگامی که به چاقو و پنجه بوکس و گلوله مسلح باشند! نه تنها مردم نباید کوتاه بیایند که تا آخرین ذره از حقوق مدنی خود را باید از این اهریمنان طلب کرده و باز ستانند و این کار را خواهند کرد!

این شیادان خوب می‌دانند که اگر هم کوتاه بیایند و از ایران فرار کنند، نمایندگان این ملت در خارج از ایران آنها را راحت نخواهند گذاشت و همانطور که بیشتر جنایتکاران نازی از سوی یهودیان سالهای سال است که تعقیب شدند (و هنوز هم می‌شوند!) و به سزای جنایات خود ‌رسیدند، همان سرنوشت نیز در انتظار این وطن‌فروشان خواهد بود! از سوی دیگر، حمایتی که بانکهای کوچک و بزرگ خارج از ایران برای نگهداری سرمایه‌های دزدیده شده‌ی این افراد از آنان می‌کنند را نیز نباید از نظر دور داشت. گرچه اگر اینان نباشند نیز آن سرمایه‌ها همچنان در آن بانکها باقی خواهند ماند و از آن این ابردزدهایی خواهد بود که در واقع بزرگترین پشتیبان این آب‌دزدک‌ها هستند!

-- ایرانی ، Jul 14, 2009

بايد هر چه بيشتر تلاش كرد تا جبهه موسوي، گسترده‌تر و قوي‌تر شود. اين به نفع مردم است.

-- بدون نام ، Jul 14, 2009

موج سبز نماز جمعه این هفته را تسخیر کند تا امکان مانور همه حتی هاشمی بیشتر شود.

-- حامد ، Jul 15, 2009

Firoezabadiye mardom farib, emame zaman key chelokababi baz karde ma nemidonestim

-- azadi ، Jul 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)