تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعدام ۱۳ عضو جندالله در ایران

دادگستری ‌سیستان و بلوچستان از اعدام ۱۳ عضو گروه جند‌الله خبر داد. در میان اعدام‌شدگان، نامی از عبدالحمید ریگی، برادر عبدالمالک ریگی (رهبر این گروه) دیده نمی‌شود.

ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفته که اجرای حکم اعدام عبدالحمید ریگی چند روز به تعویق افتاده است.

وی علت به تعویق افتادن اجرای این حکم را دستیابی یک مرجع امنیتی به اطلاعات جدیدی درباره پرونده ریگی اعلام کرد.

پیش‌تر اعلام شده بود که ۱۲ عضو جند‌الله در ملاء‌عام اعدام خواهند شد، اما خبرگزاری فارس، امروز سه‌شنبه به نقل از آقای حمیدی گزارش کرد که این افراد سحرگاه امروز در محوطه زندان زاهدان به دار آویخته شده‌اند.


عبدالحمید ریگی

بنابر اعلام مقام‌های قضایی ایران، این افراد به جرم «محاربه و فساد در ارض، حملات تروریستی و گروگانگیری» به مرگ محکوم شده بودند.

هویت کامل این افراد از سوی روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان اعلام شده است.

به گفته آقای حمیدی، این افراد اعتراف کرده‌ بودند که عبدالمالک ریگی رهبر جند‌الله «تحت حمایت مستقیم آمریکا» است.

روز گذشته سازمان عفو بین‌الملل با انتشار اطلاعیه‌ای احکام اعدام این افراد را «فاقد» ارزش دانسته و خواستار توقف اجرای این احکام شده بود.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت که اجرای حکم اعدام عبدالحمید ریگی به خاطر دستیابی یک مرجع امنیتی به اطلاعات جدیدی درباره پرونده ریگی، چند روز به تعویق افتاده است

پیش‌تر اعلام شده بود که عبدالحمید ریگی هشتم خردادماه اعدام شده است، اما ۱۱ تیرماه مقام‌های قضایی اعلام کردند که نام فردی که به همراه دو عضو دیگر جند‌الله اعدام شده، مشابه نام عبدالحمید ریگی بوده و برادر عبدالمالک ریگی نبوده است.

مقام‌های ایران سال گذشته اعلام کرده بودند که پاکستان عبدالحمید ریگی و سه تن دیگر از اعضای گروه جندالله را به ایران تحویل داده‌ است.

عبدالحمید ریگی مسئول حادثه تاسوکی شناخته می‌شود که در آن دست‌کم ۲۱ نفر، از جمله مسئولان حراست فرمانداری و امور آب زاهدان و یکی از روحانیان دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان جان باختند.

گروه مسلح جندالله، مدعی است که در راستای حقوق اقلیت سنی در ایران می‌جنگد، اما تهران، جندالله‌ را گروهی ترویستی می‌داند که از سوی آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
اعدام ۱۲ عضو جند‌الله در هفته جاری
«فرد اعدام‌شده برادر عبدالمالک ریگی نبود»

نظرهای خوانندگان

من به عنوان یک ایرانی با هر دید و نژاد این جنایت رژیم اسلامی را محکوم کرده و تنفر خود را نصبت به هر عمل خشونت آمیز به هر صورت و از طرف هر شخص گروهی علام کرده.

-- meysam ، Jul 14, 2009

منم تنفر عمیقم رو نسبت به میثم که کامنت گذاشته و جنایات علنیه اینارو نمی بینه یا فجایعی که به بار اوردن را فراموش کرده ابراز کنم

-- سیاوش ، Jul 14, 2009

در حالیکه اهل کتاب در تهران کلیسا و کنیسه دارند ما سنیان یک مسجد نداریم

-- اکبر ، Jul 14, 2009

با درود به دوست عزیز سیاوش من خشونت را به هر شکل طریقی محکوم کردم از هر دو طرف.

-- meysam ، Jul 14, 2009

مجازات جنایتکاران خشونت نیست

-- علی ، Jul 15, 2009

bachehaye baloechestan ensanhaye sharifi hastand.wa baraye azadi wa hoghoughe ensani wa motesawi mobareze mikonand. in dolate ke haghe tamame ghomhaye irani ra payemal karde

-- azadi ، Jul 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)