تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فیروزآبادی: ایستاده‌ایم تا نظام بماند

سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در نامه‌ای خطاب به امام دوازدهم شیعیان نوشته است که «باتمام توان ایستاده‌ایم تا نظام بماند.»

سرلشکر فیروز آبادی در این نامه که نسخه‌ای از آن به خبرگزاری ایسنا ارسال شده، به امام دوازدهم شیعیان نوشته است که «مردم انقلابی ما می‌دانند که چشم از دشمنان اصلی برنمی‌داریم که آنها ام الفسادند.»

وی حوادث دهه ۶۰ در ایران را با سال ۶۱ هجری و قیام کربلا مقایسه کرده و افزوده است: «۳۰ خرداد سال ۶۰ منافقان کوردل به فرمان اربابان خود از جنگ روانی به جنگ تروریستی روی آوردند و با این خروج، به خوارج مبدل گشتند.»

وی در ادامه نامه خود، شرایط پس از جنگ در ایران را چنین تشریح کرده است: «امام رفته بود، جنگ پایان یافته بود. مسئول فرهنگی دولت به جای اقدام، استعفا داد. همان‌ها که دم از تحمل مخالف می‌زدند و شعار زنده باد مخالف من می‌دادند، خواهان مرگ تفکر بسیجی شدند. از اصلاحات اساسی خود، حذف بسیج و تفکر بسیجی را دنبال می‌کردند.»

اشاره آقای فیروزآبادی به دورانی است که محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. خاتمی پس از مدتی، از این پست، استعفا کرد.


به نوشته این فرمانده بلندپایه نظامی، «با هدایت استکبار، جنگ در پوشش انتخابات دهم ریاست‌جمهوری آغاز شد و چون با حضور جانانه چهل میلیونی مردم نتوانستند طرفی ببندد، بیشتر عصبانی شدند و در پی فتنه‌ای تلخ‌تر برآمدند.»

به نوشته وی، «فتنه‌ای با ظاهری مخملی و باطنی خشک و زبر و خشن که فرهنگ و مردم سرزمینم را هدف قرار داده بود. تصادفی نبود که در ۳۰ خرداد ۸۸، ۳۰ خرداد سال ۶۰ را بازسازی کردند. با تخریب، کشتار و آشوب به پایگاه‌های بسیج و مسجد خدا یورش آوردند.»

به جز آقای فیروزآبادی، مقام‌های نظامی و امنیتی دیگری نیز غیر مستقیم میرحسین موسوی را به «مقدمه‌چینی» برای راه‌اندازی یک انقلاب مخملی در ایران متهم کرده بودند.

فیروزآبادی ادامه داده است که «در ۳۰ خرداد آشوبگران و منافقان با چهره‌ای جدید که چندان هم بی‌ارتباط با منافقان سابق نیستند، بر ملت یورش آوردند.»

به نوشته وی، «منافقانه سلاح اهدایی آمریکا و اسرائیل و انگلیس را به سوی مردم شلیک کردند. غافل از اینکه نیروهای حافظ امنیت هیچ‌گاه سلاحی در دست نداشتند و به کار نبردند.»

«فتنه‌ای با ظاهری مخملی و باطنی خشک و زبر و خشن که فرهنگ و مردم سرزمینم را هدف قرار داده بود. تصادفی نبود که در ۳۰ خرداد ۸۸، ۳۰ خرداد سال ۶۰ را بازسازی کردند. با تخریب، کشتار و آشوب به پایگاه‌های بسیج و مسجد خدا یورش آوردند»

او در بخش دیگری از این نامه نوشته است: «ماموران حفظ امنیت و مدافعان حریم قانون کتک خوردند، زخمی شدند، شهید شدند، بی‌رحمانه آنها را زیر چرخ‌های ماشین گرفتند، اما صبورانه با جانشان از مردم دفاع کردند؛ در مقابل آنها برای کشته‌های دروغی خود عزاداری کردند.»

منظور آقای فیروزآبادی از کشته‌های دروغین، ندا آقاسلطان زن جوانی است که صحنه جان باختن آن در خیابان از سوی بسیاری از رسانه‌های جهان پخش شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در ادامه نوشته است: «چه ناسزاها که نثار ما نکردند و چه فحاشی‌ها و تهمت‌ها که از آن بی‌نصیب نماندیم . امنیت مردم را خدشه‌دار کردند و چون به دفاع از مردم برخاستیم، به ما لقب ستمکاران دادند. ما را متجاوزان به حقوق مردم معرفی کردند.»

وی افزوده است که «کار آنگاه برایمان سخت شد و روحمان به درد آمد که اتاق فرمان خارجی‌ها و بعضی‌ داخلی‌ها به هم پیوند خورد و چهره پاک نظام در کلمات سخیف و زهرآلوده آنها گردآلوده شد.»

این در حالی است که مقام‌های ایران، کشته شدن هفت تن در اثر شلیک گلوله از سوی یک پایگاه بسیج به مردمی که در تظاهراتی مسالمت‌آمیز شرکت کرده بودند را تائید کرده‌اند.

جسد سهراب اعرابی یکی از قربانیان این تیراندازی، امروز یکشنبه پس از شناسایی به خانواده وی تحویل شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین ارتباط:
«فکر می‌کنند شعار بدهند، کوتاه می‌آییم»

نظرهای خوانندگان

به زودی شما و اون منافقین رو به گورستان تاریخ می فرستیم که شما هم به سان همان منافقین دشمن این آب و خاک هستید. شما حتی بویی از انسانیت که هیچ بلکه از حیوانیت هم نبرده ایید. بدان که با این نامه نگاری ها نمی توانی کشتار انسان های بی گناه را توجیه کنی. بدانکه تاریخ از تو و رهبرانت پس از مرگ بسان آدم کشانی کثیف یاد خواهد کرد که تا ابد در این دنیا و آخرت باقی می ماند. این ملت انتقام سختی از شما خواهد گرفت. مطمئن باشید.

-- حسن از تهران ، Jul 12, 2009

ایشان چون در میان مردم مخاطبی نیافتند به اما زمان نامه نوشتند . معظم اله هم تا کنون به هیچ نامه ای پاسخ نگفته اند چه رسد به این نامه . اما نکته ای که نباید فراموش شود اینستکه چون آقای فیروز آبادی به اینتر نت و ماهواره دسترسی نداشتند برخلاف صدها ملیون ایرانی و غیر ایرانی تصاویر تیر اندازی برادران بسیجی از پشت بام مسجد لر زاده را ندیده اند که منجر به کشته شدن چندین نفر شد . البته صدها تصویر لباس شخصی های مسلح به اسلحه گرم هم به روئیت ایشان نرسیده . یک لحظه هم نباید در این توهم افتاد که یک انسان مسلمان و مکتبی که یکسره این دنیا را رها کرده بعشق دنیای باقی
در روز روشن دروغ بگوید آنهم به آقا امام زمان
استغفراله

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

برغم اصرار آقای فیروزآبادی بر مواضع ارتش در رویدادهای اخیر، معتقدم که اظهارات ایشان بیشتر مهر تاییدی است بر اینکه نیروهای مسلح از خودسری های نیروهای شبه نظامی و بسیج ناراحت اند.
به غیر از آقای فیروز آبادی که بی تردید بزرگترین فرمانده نیروهای مسلح در تاریخ ایران است (با بیش از 150 کیلو وزن)، بیشتر فرماندهان ارتش از همان جنس همافران نیروی هوایی سال 57 و از جنس مردم هستند. ساکنان خیابان پیروزی و اهالی چهار راه کوکاکولا به راحتی میتوانند در این مورد قضاوت کنند. چرا که بسیاری از ارتشیان با مردم در صف های سنگکی، بقالی، میوه فروشی و سایر اماکن عمومی همراهند و از جنس متن جامعه هستند. آقای فیروز آبادی مژده به شما که طی روزهای آینده بدون نیاز به دکتر و دارو ناچار به کاهش وزن چشمگیری خواهید بود!

-- امیر ، Jul 13, 2009

به نظر من هم این آقا از الان داره دنبال سوراخ موش می گرده. نه آقای عزیز این دروغها رو حتی طرفدارهای خودتون هم باور نمی کنند. منتظر باشید که بالاخره یه روز باید جوابگو اعمالتون باشید!

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

ژنرال !
شما بخوابی سنگین تره!
اینقدر ایستاده ای واسه کمر و زانوهات خوب نیست!

-- Nima ، Jul 13, 2009

این نامه رو با پست سفارشی می فرستید یا اکسپرس؟؟ جوابش که اومد حتما برای این سایت بفرستید که چاپ بشه! همین بدبختی ما اینه که یک مشت آدم روانی سایکوتیک و در عین حال جانی سردمدارمون شدند. از این فاجعه بیشتر؟؟ آخه ...از هیکل گنده ت خجالت بکش!مگه با یک عده ببو طرفی ؟ ملت که خوب حالتونو گرفتن باز هم دست از پرروگی و چرند گویی برنمی دارید؟ خواهش می کنم کامنت منو سانسور نکنید.

-- N ، Jul 13, 2009

ظاهرا تاریخ دوباره تکرار می شود.عده ای ادم میکشند و سعی می کنند این ادم کشی ها را به گردن دیگران بیندازند.ولی اگر چه این کارها و ادعا ها تکراری است اما این سکه روی دیگری هم دارد وان انتقام همیشگی مردم از ادم کشان و متجاوزان به حق مردم است که همیشه در طول تاریخ بوده است وخواهد بود.

-- وحید ، Jul 13, 2009

جائي بوده كه در اين سي سال اصالت و احترامش را نشكسته باشيد ؟ تو از لحاظ فكر و دانش نظامي كه تعطيلي از لحاظ فيزيك نظامي هم آنقدر عيان است كه حاجت توضيح نيست ، درجه ارتشبدي و گروهباني معنائي دارد و ارزش و حرمتي كه آنرا هم ويران كرديد ، واي به رژيمي كه به اتكاء امثال تو بماند .

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

Be zoodi be zobaledane tarikh khahid peyvasts, ey Koordelan

-- Vatan parast ، Jul 13, 2009

بله ایشان حق دارند لکن ٩٠درصد مردم ایران مفسدند و١٠درصد به ضاهر ایرانی که ملت کشند مفسد نیستند.فکر میکنم کمتر فردهایی در دنیا انقدر دروغگو باشند که بیشرمانه ملت ر ا بخاطر منافع خود مکشند تاهمانطور که میبینید روزبه روز از خونشان فربه تر شوند.

-- mehrnosh ، Jul 13, 2009

تا جایی که می دانم در کتابها و خاطرات آمده امام زمان به دیدن گروهی از مردم می رود.سوالی که دارم اینکه تا به حال ایشان به دیدار آقای خامنه ای و یا مراجع رفته اند؟اگر به دیدار ایشان نرفته باشند .نشان می دهد که قضییه نایب بودنشان کشک است

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

ناز شصت ارتشي‌هاي با غيرت كه همراه با سكوت معترضانه مردم در اين مدت آنها هم سكوت كردند. مگر نه اين كه ارتش ايران فرزند اين ملت و آب و خاك است نه جيره‌خوار و دنباله رو احمدي نژاد و اربابش. درود بر ارتشيان كه حقشان را برخي از سپاهيان ...بالا كشيدند. .....

-- ساسان ، Jul 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)