تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله یوسف صانعی:

«خون‌ها گریبان مستبدان را خواهد گرفت»

آیت‌الله یوسف صانعی با محکوم کردن کشتار مسلمانان منطقه سین‌کیانگ چین اعلام کرد که «خون‌های به ناحق» ریخته‌شده انسان‌ها روزی گریبان «مستبدان غافل» را خواهد گرفت.

این مرجع تقلید در بیانیه خود با «مستبد» خواندن «حاکمان چین» افزود که «فریاد انسان‌های مظلوم و ستمدیده و آه و درد زجردیدگان» در جهان منعکس خواهد شد.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است که رهبران چین برای خاموش کردن صدای مردم «رسانه‌های ارتباط جمعی» را قطع کرده‌اند و با انتساب این اعتراض‌ها به بیگانگان، «به خود جرأت داده‌اند تا به حریم و حقوق انسان‌های بی‌دفاع تجاوز نمایند.»

آن‌طور که این مرجع تقلید اعلام کرده است، انتساب اعتراض‌های مردمی به عوامل بیگانه، «مکر و حیله‌ای» است که «بطلان آن از روز روشن‌تر» است.


آقای صانعی در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده که رهبران چین تلاش می‌کنند تا هرگونه اقدام و اعتراض بین‌المللی و مردمی را از سوی دیگر کشورها خاموش کنند.

متن کامل بیانیه را بخوانید

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: «آیا آن‌ها که ادعای پیوستن به دنیای آزاد را دارند می‌توانند با پشتوانه زور و استبداد، نظرات شهروندان خود را به وسیله چماق، باتوم برقی و حضور شبه‌نظامیان در نطفه خفه سازند؟»

وی از تمامی سازمان‌های حقوق بشری خواسته که کشتار مسلمانان منطقه سین‌کیانگ چین را محکوم کرده و از تکرار چنین «جنایت‌هایی» جلوگیری کنند.

بنابر اعلام آیت‌الله صانعی، «سکوت و بی‌تفاوتی در مقابل این گونه ظلم‌ها به مردم که صاحبان اصلی قدرت می‌باشند، گناهی نابخشودنی است.»

در بخش دیگری از بیانیه آمده است که رهبران چین برای خاموش کردن صدای مردم «رسانه‌های ارتباط جمعی» را قطع کرده‌اند و «به خود جرأت داده‌اند تا به حریم و حقوق انسان‌های بی‌دفاع تجاوز نمایند»

پیش از این بیانیه، سه تن از مراجع بلندپایه مذهبی در ایران نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای کشتار مسلمانان چین را محکوم کرده بودند.

آیت‌الله مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی سه مرجعی هستند که با محکوم کردن این کشتار‌ها به سکوت مقام‌های ایران در این خصوص اعتراض کرده‌اند.

چین از متحدان اصلی ایران در جهان به شمار می‌رود که به اعتقاد کارشناسان سکوت مقام‌های جمهوری اسلامی در قبال وقایع اخیر این کشور، ناشی از همین مسئله است.

در جریان ناآرامی‌های چین ده‌ها تن از مسلمانان منطقه سین‌کیانگ جان خود را از دست دادند. چین این ناآرامی‌ها را قومی خوانده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نشانه ها و خصوصا نشانی هایی که از این خشونت ها می دهید همگی به بیت رهبری و سپاه پاسداران و بسیجیان می رود. بسیجیان چین و بسیجیان ایران، پاسداران چین و پاسداران ایران لباس شخصی های چین و لباس شخصی های ایران از یک آبشخور می آیند: فاشیسم کمونیسم و تشیع ناب.

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

عجب مشابهت جالبی دارد وضعیت اغتشاشات چین و رفتارهای دولت چین با اغتشاشات و رفتارهای حکومت ایران با مردم خود !! باید گفت چین کمونیست و ایران اسلامی پیوندتان مبارک !

-- مرتضی ، Jul 13, 2009

در ایران همه تحت فشارند، حتی آیت الله های بزرگ هم که جرات ندارند مستقیم حرف بزنند، وادار می شوند غیرمستقیم اعتراضاتشون را بیان کنند، تمامی اوصافی که آقای صانعی توضیح داد و حرام خواند به طور واضح اشاره به کشتار و سرکوب ها در ایران است و بیان عملکرد دولت ا.ن. و خامنه ای در مقابل اعتراضات مردم ایران.

-- شهرزاد ، Jul 13, 2009

شعار نه شرقی نه غربی انقلاب همانند بسیاری دیگر از شعارهای دیگر زیر پا گذاشته میشود.

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)