تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هاشمی؛ امام جمعه این هفته تهران

خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به «امامت» اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری اقامه خواهد شد.

وب‌سایت آقای هاشمی روز گذشته پس از هشت هفته غیبت وی از نماز جمعه تهران، این خبر را اعلام کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری از زمانی که محمود احمدی‌نژاد در جریان مناظر‌ه‌های انتخاباتی، اتهاماتی متوجه وی و خانواده‌اش کرد، در نماز جمعه حاضر نشده است.

پیش از این قرار بود نمازجمعه ۲۹ خرداد ماه توسط هاشمی اقامه شود که آیت‌ الله علی خامنه‌ای خطبه‌های نمازجمعه را ایراد کرد.

یک روز پس از سخنرانی آقای خامنه‌ای در نماز جمعه بود که معترضان به نتایج انتخابات باردیگر به خیابان‌ها ریختند و منجر به بروز درگیری‌های خونین میان لباس شخصی‌ها و مردم معترض شد.


طی سه هفته گذشته نیز خطبای نماز جمعه تهران، احمد خاتمی، احمد جنتی و محمد امامی کاشانی بودند.

هاشمی رفسنجانی در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حامیان میرحسین موسوی شناخته می‌شد. محمود احمدی‌نژاد در واکنش به این حمایت، در یک مناظره تلویزیونی که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه بود، اتهاماتی متوجه آقای هاشمی و خانواده‌اش کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به این اتهام‌ها، نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای نوشت و از سکوت وی در این خصوص به طور تلویحی انتقاد کرد. نامه‌ای که آقای خامنه‌ای تاکنون پاسخ آن را نداده است.

ستاد اقامه نماز جمعه تهران تاکنون این خبر را تائید نکرده است. اعلام حضور آقای هاشمی در نماز جمعه این هفته تهران با استقبال هواداران میرحسین موسوی مواجه شده است.

لس آنجلس تایمز به نقل از فیس بوک میرحسین موسوی نوشته که محمد خاتمی و میرحسین موسوی نیز در نماز جمعه این هفته تهران شرکت خواهند کرد؛ خبری که تاکنون تائید و تکذیب نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم غیور ایران باید این نماز جمعه را که برای نجات رژیم طراحی شده تحریم کنند. مردم نباید گول هاشمی رفسنجانی را بخورند. او تنها برای برای فریب می آید. هاشمی رفسنجانی و خامنه ای و بهشتی و چند نفر دیگر یاران خمینی ای بودند که سی سال جنگ، سی سال ترور، سی سال قتل عام، سی سال قتل نفر به نفر، سی سال اعدام در ملع عام، سی سال سنگسار، سی سال شلاق ، سی سال زندان، سی سال شکنجه، سی سال تبعید، سی سال در بدری، سی سال سوگواری ، سی سال فساد، سی سال فحشاء سی سال رشوه دهی و رشوه گیری و... را سکه ی رایج کشور کرده اند. امروز روز حساب رسی این نظام خونآشام است. هاشمی رفسنجانی می خواهد بیاید و با ماسمالی خون های ریخته شده در این سی سال را و در یک ماه را به هدر دهد. او می خواهد بیاید و با مکاری و تمامی حیلی را که در انبان دارد با روح و روان مردم بازی کند و این خشم و خروش را بشکند. او از همینک در حال نوشتن فریبنامه ی خویش است. مردم به هوش باشید و دیگر بار گول این ...پیر را نخورید. او برای فریب می آید. بخون ندا و بخون سهراب این نمایندگان شهدای اخیر ایران سوگندتان می دهم که همه را به نرفتن به این نماز جمعه تشویق کنید. نگذارید خون جونان ما وجه المصالحه ی فریب آخوندان شود.

-- یک زن از تهران ، Jul 13, 2009

Beisiar Mohem :

agar dar Iran kasi joraat nadarad zabani bayan konad ke peiroe velyate faghih nist , amma dar amal mishavad bayan kard , ba sherkat nakardan dar namaz jome hayi ke Khamenei va dar o dastash emam jemaat hastand , va sherkat dar namaz jomeye Hashemi .

albatte aghaye Hashemi akharin forst ha ro nabayad az dast bedahad .

man agar jaye Hashemi basham , baraye yek bar ham ke shode , ba shahamat harfe mellat ro az tribune namaz jome migam ta mardomi ke az man be dalile ebhamate malie zendegie baad az enghelabam narahati va tardid darand , be sababe in kare bozorg man ro bebakhshand va halal konand .

aghaye Hashemi , mardome Iran besiar ghalbe bozorgi darand , raoof hastand , Azadi ro beshun bargardun , sharafe lakke dar shodashuno ezzate shekastashuno beshun bargardun , har chi khodet o pesarat khordin o bordin halaletun .

faghat rahe khodet ro az khamenei joda kon va ino vazeh begu .

ba arezuye didane shojaaat az ruhaniyat . ma az shoma faghat shojaat mikhaym na hich chize dige .

emruz hame migan affarin be Montazeri , agar velayate faghih haghighat dashte bashe , bayad be fardi mesle montazeri seporde beshe ke shojaat dare va jeloye zalem mi iste.

ba arezuye Irani azad o sarboland.

-- Hosein ، Jul 13, 2009

tehrim nemaze jome der tehran be khatere shohedaye ekhir.

-- mikayil ، Jul 13, 2009

محسن سازگارا : تنها در صورتي در نماز جمعه بيست و ششم تير ماه به امامت هاشمي رفسنجاني شركت كنيد كه خود رئيس جمهور منتخب آقاي مهندس موسوي قبل از آن در بيانيه اي رسما شركت خود را در نماز جمعه اعلام كند. زيرا ممكن است توطئه اي بر عليه جنبش باشد و هاشمي رفسنجاني حرفهائي بر عليه جنبش بزند

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

بر خلاف هموطنم كه نماز جمعه اين هفته را تحريم كردند. من معتقدم ما بايد از هر فرصتي كه پيش مي‌ايد استفاده كنيم. من هم موافقم كه اين نابكاران همدستند. اما شركت در نماز جمعه اين هفته استمرار اعتراض ايرانيان است. ما بايد از هر فرصت فرهنگي استفاده نماييم. ما بايد تمام خيابان‌هاي منتهي به دانشگاه تهران و خود دانشگاه تهران را پر نموده و پس از آن دسته جمعي به اعتراض همراه با سكوت عليه حكومت بپردازيم. براي اين كار توصيه مي‌شود نمادهاي سبز را همراه خود بياوريد اما در بدو ورود از آنها استفاده نكنيد. آنها را در كيف جيب و ... قرار دهيد. كار ما پس از اتمام نماز جماعت شروع مي‌شود. ما از محل نماز جماعت با بستن نمادهاي سبز و بيرون آوردن نوشته‌هاي‌مان حركت اعتراضي‌مان را نسبت به خيانت در راي ملت شروع و به سمت سفارتخانه چين كمونيست مي‌رويم تا در آنجا همدست كمونيست اين حكومت فاشيست را كه برادران مسلمان ما را مي‌كشد محكوم كنيم. نه! خواهران و برادران اين فرصت‌ها را از دست ندهيد. ما در همان جمعه نيز قرار بعدي‌مان را مي‌گذاريم. ما جريان خواهيم داشت و ادامه داريم ما از هر فرصتي كه حاصل شود بهره خواهيم برد. گاهي وقت‌ها بايد فرصت را از خود دشمن گرفت. پس وعده همه ما جمعه در نماز جماعت حكومت ظالم شكن تهران. خوراكي و بطري آب يادتان نرود به همراه عينك و كلاهاي افتابي. نترسيم نلرزيم ما همه با هم هستيم.

-- يك مرد دلسوخته تهراني ، Jul 13, 2009

مواظب این ... باشید، این ...برای حفظ این نظام فاسد و سرکوبگر و حفظ قدرت با هر کسی وارد معامله می شود، حتی با شیطان! ایشان متخصص در ماستمالی کردن می باشند.
ماست بند از رفسنجان،

-- Mastband ، Jul 13, 2009

این مرد هزار در صد طرفدار خودش هست. امید بستن به وی اشتباه محض است. او بسیار زیرکتر از آنیست نشان میدهد و ما می دانیم....
باز نقشه ای در سر دارد

-- خواننده ، Jul 13, 2009

محسن سازگارا :

http://www.sazegara.net/persian/

-- Nam ، Jul 13, 2009

بهترین موقعیت است تادوباره قدرت خودمان رانشان دهیم

-- ناصر ، Jul 13, 2009

همان یک بار هم که در انتخابات شرکت کردیم بس است. مردم فریب و گول فریبکاران سردمداران نظام جمهوری اسلامی که همشان دست مبارکشان در یک کاسه است نخواهند خورد. تاریخ روزی این را بهتر نشان خواهد داد. اگر هاشمی آدم مورد معتمدی بود و حامی مردم زودتر از اینها حرف می زد و اقدامی می کرد و سکوت تمامی آنها (هاشمی_مراجع و...) چیزی جز حمایت از این نظام نیست چیزی که ما دیگر آن را نمی خواهیم. شرکت در نماز جمعه یعنی حمایت از این نظام و دروغگویی و ظلم و استبدادی معنای دیگری ندارد. یکی از حرف های صد در صد هاشمی در نماز جمعه با هم متحد شوید ( تا ما حکومت کنیم). و در چارچوب قانون به زندانی های اخیر رسیدگی خواهد شد. بس است این همه چرت و پرت گفتن. من دیگر به شخصه اگر این نظام روی کار باشد نه رای می دهم و نه در این بازی های فریبکارانه شرکت می کنم. حرف اول و آخر ما جمهوریت در سایه دموکراسی قوی و پرمایه است. دموکراسی_ آزادی حقوق شهروندی_ آن چیزی که خواستارش هستیم.

-- مهشید ، Jul 13, 2009


آنکه این بار باید مهاجرت کند مردم نیستند
ستاد جنگ روانی کودتاچی ها فکر کرده
این توبمیری هم از آن توبمیری‌های قبلی است!

خبرگزاری فارس که اخبار ستاد جنگ روانی کودتاچی ها را منتشر می‌کند، با خوشحالی مدعی شد که ایتالیا برای 70 تن از شرکت کنندگان در تظاهرات تهران که با نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری موافق نبودند، ویزا صادر کرد. خبرگزاری فارس در واقع این خبر را با دو هدف منتشر کرده است: نخست خط دادن به مخالفان و شرکت کنندگان تظاهرات اخیر که می توانند از فرصت استفاده کرده و از کشور خارج شوند و در آنسوی مرزها ویزا و اقامت بگیرند و دوم ترساندن کشورهای اروپایی از موج جدید پناهندگان در صورت تداوم اعتراضات مردمی در ایران. اما کیست که نداند این هر دو آب در هاون کوفتن است. اشتباه مقامات دولت کودتا در آن است که ماهیت جنبش اعتراضی اخیر را درک نکرده اند. آنان همچنان در تخیلات حوادث پس از 18 تیر به سر می برند که موجی از یاس و ناامیدی را با خود آورد و به انزوا و گریز و پناهجویی شرکت کنندگان در آن اعتراضات منجر شد.

خبرهایی که این بار اما از ایران می رسد حکایت از آن دارد که اتفافا و برعکس دکان قاچاقچی ها و شرکت های اخذ ویزا و فراری دادن مردم از همیشه تخته تر است و حتی بسیاری از کسانی که در گذشته در فکر خروج از کشور بوده اند اکنون با امیدواری که به تغییر وضع پیدا کرده اند از این فکر منصرف شده اند. آنان امروز بیش از هر زمان دیگر یقین دارند که ایران متعلق به مردمان آن است که امروز در انتخابات، در تظاهرات میلیونی، در الله اکبر های شبانه همدیگر را یافته اند و می دانند که همه با هم هستند و تصمیم گرفته اند که این وضع را تغییر دهند و کشورشان را از نو بسازند.

تمام سفارتخانه های اروپائی جمهوری اسلامی آگاه اند که در روزهای انتخابات و حتی هفته اول پس از کودتا، سیل ایرانیان- بویژه جوانان- برای بازگشت به کشور راه افتاده بود.

در انقلاب 57 هم این شاه بود که سرانجام رفت و نه مردم. امروز هم اگر کسی قرار باشد به فکر ویزا گرفتن و فرار باشد امثال احمدی نژاد و سردار میلیاردر محصولی و دیگر غارتگرانی هستند که در راس سپاه و بسیج و غیره شیره جان کشور ما را می مکند. یقینا اینان در آینده بیش از مردم ما به ویزای ایتالیا نیاز خواهند داشت.

از قول شاهپور غلامرضا - برادر شاه سابق - نقل می شود که در میانه سال 1357 و زمانی که از او خواسته شده بود در کشور بماند و روحیه برادرش را تقویت کند گفته بود: "نه بابا جان! این تو بمیری از آن توبمیری ها نیست". نمیدانیم ویزای ایتالیا یا کدام کشور را گرفته بود ولی هرچه بود آنقدر عقلش رسیده بود که فرار را بر قرار ترجیح دهد. سران کودتا هم بهتر است هر چه زودتر بفهمند که "این توبمیری از آن توبمیری ها نیست".

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

رفسنجانی بدرست با بغلط بدنبال حوادث اخیر در افکار عمومی محبوبیتی یافته که تصورش یکسال پیش بعید بود . آنچه بدست امده را با تائید دولت دهم در یک لحظه از دست خواهد داد . واقعیت آنستکه پذیرش وضع موجود از طرف رفسنجانی هیچ جیزی را تغیر نمیدهد فقط بتخریب خود او میانجامد . طبقه متوسط کادرها و دانشگاهیان در یک کلام کسانیکه چرخهای کشور را میگردانند به مرحله تنفر از مدافعان وضع موجود رسیده اند و رفسنجانی پایگاه خودرا در میان ایشان میدید حال سه روز فرصت دارد بین تخریب یا حفظ خود .

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

پیشنهاد میکنم همانطور که خامنه ای انتخابات را در نماز جمعه تایید کرد، ایشان هم از این تریبون استفاده کنند و این انتخابات را باطل اعلام کنند و دلایل روشن آن را نیز بیان کنند، تا تمام مردم ایران از موضوع آگاه شوند. ایشان با اینکار حکومت را با چالشی مواجه خواهد کرد که بین بقا و ابطال انتخابات یکی را انتخاب کند. من فکر میکنم که با این کار از فرصت باقیمانده عمر خود به خوبی استفاده کرده و دل میلیونها ایرانی را شاد کرده و خطاهای گذشته راجبران کند.

-- koosha ، Jul 14, 2009

موضوع نماز جمعه هم مثل انتخابات است ما در آن شركت نمي‌كنيم كه به نظام خودكامه راي بدهيم بلكه شركت مي‌كنيم تا به آنها يك «نه» بزرگ بگوييم. من 30 سال هست كه نماز جمعه نمي‌روم اما نماز جمعه اين هفته را مي‌روم تا دوباره يك نه بزرگ به خودكامه بگويم. بعد هم راهپيمايي ميليوني عليه خودكامگان حاكم . ما بايد از اين فرصت استفاده كنيم. يعني از اين به بعد ما بايد از هر فرصتي استفاده كنيم. مگر ملت نبود كه انتخابات را به كام خودكامه تلخ كرد. حالا نماز جمعه را هم به كام حاكميت ضد ملت تلخ مي‌كنيم. از امكانات خودشان عليه خودشان استفاده مي‌كنيم. نماز جمعه بهانه‌اي براي جمع شدن است. وعده همه ما تهرانيان فهيم دانشگاه تهران و تمام خيابان‌هاي اطراف آن. دست روي مردم بلند كنند آن هم در نماز جمعه تير خلاص به پيكر فرسوده خودشان است. قدرت ما تعيين كننده است نه سخنان فريبكارانه و احتمالي هاشمي هم بايد با اراده ما موضعش را شفاف كند و گرنه با قدرت ما ملت طرف است. پس هموطنان در فضاي خفقان هر فرصتي غنيمت است. حتي از كرج و قم و شهرها و استان‌هاي اطراف همه بياييد تا اراده ايرانيان را به اين ستمگران حاكم نشان دهيم. ما همگي در نماز جمعه شركت مي‌كنيم.

-- tirdad ، Jul 14, 2009

مردم در این یک ماه "به خاطر موسوی" دست به اعتراض نزدند و هرچند محوریت او را قبول کردند اما دل هم به او نبستند. رفتن به این نماز جمعه نیز در حمایت رفسنجانی نیست و از او مدد خواستن هم نیست. مردم می خواهند از هر فرصتی برای ضربه زدن به طرف مقابل که از قضا طرف مقابل رفسنجانی هم هست استفاده کنند.
پس لازم نیست عده ای اینجا مردم را نصیحت کنند و درباره ی رفسنجانی افشاگری کنند و نیات او را بازگو کنند!

-- ف ، Jul 14, 2009

مردم در این یک ماه "به خاطر موسوی" دست به اعتراض نزدند و هرچند محوریت او را قبول کردند اما دل هم به او نبستند. رفتن به این نماز جمعه نیز در حمایت رفسنجانی نیست و از او مدد خواستن هم نیست. مردم می خواهند از هر فرصتی برای ضربه زدن به طرف مقابل که از قضا طرف مقابل رفسنجانی هم هست استفاده کنند.
پس لازم نیست عده ای اینجا مردم را نصیحت کنند و درباره ی رفسنجانی افشاگری کنند و نیات او را بازگو کنند!

-- ف ، Jul 14, 2009

ما منتظر میمانیم تا اخباری از شرکت کردن یا نکردن خود را بدانیم، فقط وحدت را حفظ کنید که بزرگترین خار چشم کودتاچیان است.

-- saeed ، Jul 14, 2009

ما منتظر میمانیم تا اخباری از شرکت کردن یا نکردن خود را بدانیم، فقط وحدت را حفظ کنید که بزرگترین خار چشم کودتاچیان است.

-- saeed ، Jul 14, 2009

تعيين اولين جمعه از ماه مبارك رمضان به عنوان روز جنبش سبز و شركت ميليوني در نماز جمعه در سرتاسر كشور با امامت هر كسي كه مي خواد باشه . اين راه مناسبي براي اعلام نارضايتي مردم خواهد بود ضمن اينكه توطئه توافقات پشت پرده بين جناح هاي مختلف نظام و سوء استفاده تبليغاتي نظام از شركت مردم در نماز جمعه به نفع خود را مي توان خنثي نمود. شركت ميليوني فقط و فقط در اولين جمعه از ماه مبارك رمضان روز جنبش سبز و اعلام همبستگي با عزيزاني كه بي گناه به خاك و خون كشيده شدند.

-- wzx ، Jul 14, 2009


نماز جمعه اين هفته كى مياد كه همه بايد برن؟
!!!شاهزاده اى با اسب سفيد
هيچ از خودمون سوال كرديم چرا بريم پاى منبر كسى كه تا حالا سكوت كرد و گذاشت حتى 18 تير هم بگذره بعدش بياد حرف بزنه

حالا چرا از قول موسوى دروغ ميگن رو نميدونم
اين خبر از سايت قلم است كه :
http://www.ghalamnews.ir/news-21222.aspx

-- neda ، Jul 14, 2009

نماز جمعه اين هفته كى مياد كه همه بايد برن؟
!!!شاهزاده اى با اسب سفيد
هيچ از خودمون سوال كرديم چرا بريم پاى منبر كسى كه تا حالا سكوت كرد و گذاشت حتى 18 تير هم بگذره بعدش بياد حرف بزنه

حالا چرا از قول موسوى دروغ ميگن رو نميدونم
اين خبر از سايت قلم است كه :
http://www.ghalamnews.ir/news-21222.aspx

-- farnaz ، Jul 14, 2009

من هم با نظر اقای سازگارا موافقم.باید منتظر تصمیم رئیس جمهور منتخب اقای موسوی برای شرکت یا عدم شرکت در نماز جمعه بمانیم

-- وحید ، Jul 14, 2009

به نقل از ژولیو سزار :
شجاع تنها یک بار میمیرد و ترسو هر روز..!!!
در صورت تائید حضور میرحسین و خاتمی در این نماز میبایست نماز جمعه ای برپا داریم که صفوف آن از غرب به میدان آزادی و از شرق به رسالت و از شمال به بزرگراه کردستان منتهی شود ..در صورت برگزاری چنین نمازی با حضور اقلا بیش از سه یا چهار میلیون نمازگزار اصلاح طلب خیلی دلم میخواهد بدانم انصار و بسیج و سپاه کل کشور میخواهند چه غلطی بکنند؟

-- مبینا ، Jul 14, 2009

hamwatane azizam ettehad, ettehad

-- azadi ، Jul 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)