تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

استقبال از قسمت ششم هری پاتر در لندن

روز گذشته نخستین نمایش قسمت ششم فیلم هری پاتر با عنوان «هری پاتر و شاهزاده دورگه» در لندن مورد استقبال وسیع مطبوعات و نویسندگان سینمایی بریتانیا قرار گرفت و بیشتر روزنامه‌ها به آن سه ستاره (از پنج ستاره) دادند.

روزنامه سان، آن را «گرم‌ترین، بامزه‌ترین، شیک‌ترین و اطمینان بخش‌‌ترین» قسمت مجموعه فیلم‌های هری پاتر دانست.

این فیلم همانند قسمت‌های قبلی، بر اساس رمان جی کی رولینگ، نویسنده بریتانیایی ساخته شده و کارگردان آن دیوید ییتز فیلمساز انگلیسی است که قسمت پنجم هری پاتر را نیز ساخته بود و قرار است قسمت‌های هفتم و هشتم آن را نیز کارگردانی کند.

در این فیلم، دنیل رد کلیف برای ششمین بار در نقش هری پاتر و اما واتسون در نقش دوست و معشوق او ظاهر شده‌اند.

با رشد فیزیکی شخصیت‌های هری پاتر، درونمایه آن نیز هر بار تغییر کرده و هری پاتر ششم نیز با توجه به وضعیت سنی زوج قهرمان آن، درونمایه‌ای رمانتیک یافته است.

درونمایه رمانتیک فیلم و عشق نوجوانان در قسمت ششم هری پاتر، بسیاری از منتقدان را تحت تاثیر قرار داده است.


هری پاتر و شاهزاده دورگه

اما وندی آیده، منتقد سینمایی روزنامه تایمز نوشت: «این بیداری رمانتیک و آنچه که بین دختران و پسران ۱۶ -۱۷ ساله می‌گذرد، بیشتر از آنکه برای کودکان جالب باشد، برای بزرگسالان جذاب است. من خود تعداد زیادی از کودکان ۱۰، ۱۲ ساله را دیدم که با دیدن این صحنه‌ها از خجالت به خود پیچیدند.»

رمان خانم رولینگ با قسمت هفتم ماجراهای هری پاتر(هری پاتر و قدیسان مرگبار)به پایان رسید، اما کمپانی برادران وارنر قصد دارد جلد هفتم را در دو قسمت سینمایی تولید کند.

اندرو پالور نویسنده گاردین نیز ضمن ستایش از قسمت ششم فیلم هری پاتر، از ایده ساخته شدن جلد هفتم در دو قسمت به شدت انتقاد کرد.

قسمت قبلی فیلم هری پاتر یعنی«هری پاتر و محفل ققنوس» ۹۳۸ میلیون دلار فروش کرد و در رده ششم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفت.

پیش‌بینی می‌شود فروش فیلم «هری پاتر و شاهزاده دورگه» از تمام قسمت‌های قبلی بیشتر باشد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)