تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اقدام علیه امنیت ملی»؛ اتهام معترضان

صالح نیکبخت از انتساب اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به مازیار بهاری خبرنگار نیوزویک و تعدادی از فعالان اصلاح‌طلب خبر داد.

آقای نیکبخت وکیل مدافع مازیار بهاری و تعدادی از اصلاح‌طلبان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، اظهار داشت که قرار است تعدادی از بازداشت شدگان با این اتهام محاکمه شوند.

محمدعلی ابطحی، محسن صفایی فراهانی، بهزاد نبوی و عبدالله رمضان‌زاده از افرادی هستند که احتمال محاکمه آنها به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» وجود دارد.

با این حال این وکیل دادگستری از زمان برگزاری دادگاه موکلانش اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

سازمان‌های حقوق بشری از تحت فشار قرار دادن فعالان سیاسی برای «اعتراف‌گیری» از آنها ابراز نگرانی کرده و «اعترافات احتمالی» آنها را فاقد ارزش حقوقی دانسته‌اند.

آقای نیکبخت وکیل مدافع مازیار بهاری و تعدادی از اصلاح‌طلبان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، اظهار داشت که قرار است تعدادی از بازداشت شدگان با این اتهام محاکمه شوند

مازیار بهاری خبرنگار نیوزویک در ایران، هفته گذشته در «اعترافاتی» درباره نقش رسانه‌ها در انقلاب مخملین در ایران اظهاراتی مطرح کرده است.

امیرحسین مهدوی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از دیگر روزنامه‌نگارانی است که درباره برخی مسائل انتخاباتی «اعترافاتی» داشته است.

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان روز گذشته در نماز جمعه تهران گفت که ماموران امنیتی مشغول گرفتن اعترافات از برخی بازداشت شدگان هستند.

رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران در روز‌های گذشته گزارش‌هایی مبنی بر پخش اعترافات تلویزیونی برخی فعالان سیاسی دستگیر شده در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌اند.

آیت‌الله یوسف صانعی یکی از مراجع تقلید، پخش تلویزیونی چنین اعترافاتی را «نامشروع» دانسته است.

بازداشت‌شدگان در دو هفته اخیر و در جریان ناآرامی‌هایی که بر سر اعلام نتایج انتخابات رخ داد، از سوی ماموران امنیتی دستگیر شده‌اند.

از سرنوشت بسیاری از این افرد اطلاع دقیقی در دست نیست و مشخص نیست که چه تعدادی از آنها آزاد و چه تعداد دیگر محاکمه خواهند شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اين اتهام«اقدام علیه امنیت ملی» هم از آن حرفها است. يكى نيست به اين حضرات بگويد آنها كه در انتخابات تقلب كرده اند " اقدام عليه امنيت ملى" كرده اند يا آن مظلو مينى كه حاضر به قبول چنين ظلم آشكارى نيستند.آخر يك ميليون آدم به خيابان مى آيد بابت " اقدام عليه امنيت ملى"؟!

-- نادر ، Jul 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)