تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

شکایت یکصد نماینده مجلس از موسوی

یکصد نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به قوه قضائیه خواستار محاکمه کسانی شدند که این نمایندگان از آن‌ها به عنوان «عوامل اغتشاشات اخیر» یاد می‌کنند.

حمید رسایی، نماینده مجلس با اعلام این مطلب به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، می‌گوید که نمایندگان مجلس از قوه قضائیه خواسته‌اند که از «اعمال غیر قانونی» این افراد جلوگیری کند.

وی با اشاره به درخواست یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری برای راه‌اندازی تلویزیون مستقل، گفت: «قطعاً این فرد می‌خواهد مسائل و درخواست‌های غیر منطقی و غیر قانونی خود را مطرح نماید و اغتشاشات را مستقیم ساماندهی کند که چنین فرصتی به او داده نمی‌شود.»

آقای موسوی در آخرین بیانیه خود «برخورداری از کانال‌های مستقل تلویزیونی در خارج و داخل کشور» را به عنوان یکی از مطالباتی که پیگیر آن خواهد بود، اعلام کرده‌است.

سلمان ذاکر، عضو کمیسیون قضایی مجلس نیز ارسال شکوائیه نمایندگان مجلس علیه موسوی به دادستانی کشور را تأئید کرده است.

نماینده ارومیه در مجلس شورا می‌گوید که میرحسین موسوی یکی از «متهمان اصلی اغتشاشات اخیر» است.

به گزارش خبرگزاری فارس وی آقای موسوی را به «اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی و تشویش اذهان عمومی» متهم کرده‌است.

به گفته این نماینده مجلس «انتشار بیانیه، حضور در تجمعات و حتی سکوت و عدم جداسازی خط خویش از اغتشاشگران، موجب دامن زدن به اغتشاشات و معاونت در جرم است.»

نماینده ارومیه می‌گوید که میرحسین موسوی یکی از «متهمان اصلی اغتشاشات اخیر» است

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران نیز روز گذشته با انتساب ۹ اتهام به میرحسین موسوی، خواستار محاکمه وی از سوی قوه قضائیه شد.

این تشکل دانشجویی در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور از مقام‌های قضایی خواست آقای موسوی را به «جرم معاونت» در تمامی ناآرامی‌ها دستگیر و محاکمه کنند.

در این نامه، آقای موسوی و برخی همکارانش متهم به «مباشرت در بر هم زدن امنیت کشور، مباشرت در اجتماع و تبانی در ارتکاب جرائم و مباشرت در افترا و توهین و هتک حرمت اشخاص» شده‌اند.

دفتر سیاسی سپاه پاسداران نیز پیش از برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد، آقای موسوی و برخی از اعضای ستاد وی را به مقدمه‌چینی برای «راه‌اندازی انقلاب رنگی» در ایران متهم کرده بود.

میرحسین موسوی اعلام کرده که دولت برآمده از اتخابات ۲۲ خرداد را مشروع نمی‌داند و خواستار ابطال انتخابات است.

شورای نگهبان پس از بازشماری ۱۰ درصد آرا، صحت انتخابات را تایید کرد.

در ۲۰ روز گذشته تهران و شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات گسترده به نتیج انتخابات بوده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته گفت که در ناآرامی‌های اخیر ۱۰ نفر کشته و۱۲۳۲ نفر بازداشت شده‌اند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر آمار بازداشت‌شدگان را بیش از دو هزار نفر اعلام کرده‌اند. شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز تعداد کشته‌شدگان حوادث اخیر را تا ۱۵۰ نفر ذکر کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینان کیانند جز شرف ووجدان فروشان خفته اینان کیانند جز ستمگران و قطاع طریق راه عدالت اینان کیانند جز شکم باره های انسان نما اینان کیانند جز عروسکان کوکی اینان کیانند جز بینوا مردمی درمانده سرزمین عدل و انصاف را گم کرده اینان کیانند جز خونخواران مست جهالت اینان سزوار این جایگاهند؟ اینان حق اند؟ اینان زبان مردم زبان بریده و شلاق و دشنه و تیر وگلوله خورده اند؟ اینان فریادگر مظلومانه ترین خفته های خونین اند ؟ اینان به ادعای خود پیروان علی اند ؟ اگر آری مظلوم کیست ظالم کجاست شاهدان ظلم کیانند؟قانون ما قانون جنگل است یا قانون انسانهای مومن ومتعد است؟ اگر قانون جنگل است که باید دست و پایشان را بوسید اگر که نه این خوش رقصی های زشتشان توهین و تحقر و افترا و ظلم به مردم نیست ؟ اگر قانون ما قانون جنگل نیست که برای فریاد برای دادخواهی برای اعتراض جایی را شناخته است و حال که مظلوم فریاد از ستم میزند و خود را به آن قانون میاویزد چرا شمایان انسانگونه های بیمقدار با لشکر ظلم همراهید در خالیکه عنوان مظلوم را یدک میکشید به وجدان خفته خود شلاق بزنید و به جای فریاد بر موسوی بر وجدان خفته خود فریاد زنید و با زاری و خواری و خفت خود را به دادستانی مردم برسانید و طلب عفوکنید که تاریخ چهره زشتتان را بیش از این به زشتی نکشاند

-- دارا ، Jul 2, 2009

كاسه هاى داغ تر از آش!

-- نادر ، Jul 2, 2009

از وکیل الدوله هایی که با دوپینگ شورای نگهبان و ... وارد مثلا مجلس شده اند بیش از این انتظار نیست ، آنها فقط فرامین را اجرا می کنند

-- محمد ، Jul 2, 2009

سی سال استکه در دروغ و ریا زندگی میکنیم روحانیت پرچم دار آنست . وزیر روحانی اطلاعات سه شب پیش با قاطعیت کارمندان محلی سفارت اینکلیس را متهم به سرکردگی اغتشاشات اخیر معرفی کرد بعد از سه روز همه آزاد شدند ایشان حتما ملت ایراترا احمق پنداشته غافل از آنکه تتمه آبرو ی برای هم مسلکان خویش باقی نگزارده این نمایندگان هم از همین قماشند .

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

آقای موسوی در سخنرانی برای اساتيد دانشگاهها گفته اند که اگر ميدانستند مقام معظم رهبری تا اين اندازه به آقای احمدی نژاد علاقمند هستند در اين انتخابات شرکت نميکردند.

-- Amir ، Jul 2, 2009

این چیز ها را که می شنوم یاد مصدق می افتم .

-- Sadegh ، Jul 2, 2009

دست کم صد نفر از نماینده ها سپاهی هستن. تکلیف بقیه هم روشنه. خدا به دادمون برسه.

-- مازیار ، Jul 2, 2009

They are ship of George Orwel's book: Animal Farm

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

خودفروختگانی امثال رسایی ها و ذاکرها و کوچک زاده ها آبرویی پیش مردم ندارند و اسمشان در لیست فرومایگان تاریخ ثبت شده است طبیعیست اگر برای دریوزگی نام و نان به خوش رقصی برای اربابان روی آورند.

-- علی ، Jul 2, 2009

تاریخ گواهی خواهد داد که چه انسان های پستی وجود داشتند و ما ساکت به نظاره انها بودیم. وای بر ما گر سکوت کنیم.

-- ------ ، Jul 2, 2009

اين اتهامات كلي گونه را سالهاست كه حكومت خفقان به مخالفانش وارد مي‌كند. اون صد نفر نماينده هم دوستان احمدي‌نژاد هستند كه با تقلب وارد مجلس شدند. حالا همه متقلبها دارند از همديگر حمايت مي‌كنند. در دانشگاهها چيزي به اسم دانشجوي بسيجي نداريم بلكه بسيجي‌ ها و پاسداراني را داريم كه خودشان را دانشجو جا مي‌زنند. اينها هم دسته متقلب ديگري هستند كه بر سر سفره متقلبان نشسته‌آند.

-- ahmad ، Jul 3, 2009

اقتدار مذهبی، نظامی، دولتی در وجود خامنه ای همگرایی یافته است. از او چه انتظاری می شود داشت جز این که مثل یک فقره امپراتور ژاپنی سابق همه ی ما و خود را از بالای پرتگاه هل بدهد پایین. این میان "مجلس شورای اسلامی" تشریف ببرند منزل کاهو سرکنگبین میل کنند!

-- افسون ، Jul 3, 2009

این ... مفتخور و این اخوندهای مجلسی دارند اخرین زوزه ها و اخرین دست و پاهاشان میزنند و به هر نامردی و پستی تن میدهند که به خیال انها رژیم رو به موت شان را از سقوط نجات دهند. اما قافل از انند که بوی الرحمان رژیم مدتهاست بلند شده و جهان راگرفته است. بیچاره ها نمی دانند که دیر یا زود مردم اخوند ها را از تیر برقهای شهرها به دار خو اهند کشید به امید و انتظار ان روز خجسته

-- ghasem ، Jul 3, 2009

غم این خفته ی چند خواب در چشم ترم میشکند.

-- nima ، Jul 3, 2009

مرگ بر دیکتاتور

-- ذاکی ، Jul 3, 2009

با سلام به نظر من این صد نفر نان به نرخ روز خور هستند یا ازمکتب شیعه برداشت کرده وتقیه کردهاند به هرحال در شرایطی که خیلی از مراجع هم لال مانی گرفته اند این آقایان هم باید دل رهبر را به دست بیاورند البته مقام خود به خود انسان را کر وکور میکند همین نماینده گان معلوم نیست چه زد وبندها وشانتاز هایی کردهاند تا به اینجا رسیدهاند بهر شکل شمارش معکوس شروع شده وانسانهی آگاه وروشن جامعه ایران این شرایط را عوض خواهند کرد این 100 نماینده هم دارند سفید را سیاه می کنند همانگونه که از فردای قیام این قشر مذهبی متحجر همه به این شکل بودند .

-- amjad ، Jul 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)