تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فرمانده بسیج: خرابکاری‌ها کار بسیج نبود

حسین طائب، فرمانده نیروی مقاومت بسیج می‌گوید که در ناآرامی‌های اخیر ایران عده‌ای برای انجام «خرابکاری» لباس پلیس و بسیج پوشیده بودند.

وی که در همایش «پیامدها و آسیب‌های ۲۲ خرداد» سخن می‌گفت، استفاده از سلاح‌های گرم در ناآرامی‌های اخیر را مشکوک دانسته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای طائب گفته است که بسیج با مردمی که ناراضی هستند و گمان می‌کنند باید از رای خود دفاع کنند، برخورد نمی‌کند.

تصاویری که از روز شنبه ۳۰ خرداد منتشر شده، یک عضو نیروی بسیج را در حال شلیک به مردم از پشت بام یک مسجد نشان می‌دهد. در جریان تیراندازی‌های این روز دست کم هفت نفر کشته شده‌اند.

فرمانده بسیج می‌گوید: «ورود به نیروهای بسیج بسیار راحت است و هر کسی می‌تواند خیلی آسان وارد بسیج شود و با هدف خراب کردن وجهه بسیج،‌ اقدامات زشت و ناشایسته‌ای انجام دهد.»

وی درباره شکستن شیشه‌های خودروها از سوی پلیس، گفت که هنوز تصویری در این مورد مشاهده نکرده است اما در طول درگیری ها،‌ افراد متعددی که لباس پلیس یا بسیج را پوشیده بودند، دستگیر شده‌اند.

به گفته آقای طائب، هشت نفر از نیروهای بسیج در ناآرامی‌های اخیر ایران کشته شده‌اند و ۳۰۰ بسیجی نیز به دلیل جراحات ناشی از اصابت سنگ، چوب و چاقو به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فرمانده بسیج گفت: «در این دوره از انتخابات بعضی با برنامه‌ریزی برد - برد به میدان آمدند و گفتند یا پیروز می‌شویم یا در صورت شکست مملکت را به هم خواهیم ریخت»

عفو بین‌الملل گزارش داده است که «معترضان ایرانی که در جریان سرکوب‌های اخیر مجروح شده‌اند توسط نیروهای بسیج از بیمارستان‌ها ربوده می‌شوند.»

سازمان دیدبان حقوق بشر نیز روز جمعه گفت که گزارش‌ها حاکی از ادامه حملات شبانه بسیجیان به منازل مسکونی در ایران است.

فرمانده بسیج، با اشاره به به تصاویر منتشر شده از ندا آقاسلطان، زن جوانی که شنبه ۳۰ خرداد با شلیک گلوله جانباخت، کشته شدن وی را «یک سناریوی از پیش تعیین شده» عنوان کرد.

به اعتقاد وی هدف از این اقدام مخدوش کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران و خشن نشان دادن آن است.

حسین طائب پیشنهاد «ایجاد شورای حکمیت» را از دیگر پروژه‌های «دشمنان» دانست.
میرحسین موسوی به شورای نگهبان پیشنهاد کرده است بررسی نتایج انتخابات را به حکمیتی «شرعی، قانونی و مستقل» واگذار کند.

فرمانده بسیج صبح امروز نیز در همایش «بسیج عشایر» گفت: «در این دوره از انتخابات بعضی با برنامه‌ریزی برد - برد به میدان آمدند و گفتند یا پیروز می‌شویم یا در صورت شکست مملکت را به هم خواهیم ریخت.»

شهرهای مختلف ایران در دو هفته گذشته شاهد اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات بوده است. منابع رسمی آمار کشته‌شدگان این درگیری‌ها را ۱۷ نفر اعلام کرده‌اند. سی.ان.ان تعداد جانباختگان را ۱۵۰ نفر ذکر کرده است.

بنا به گزارش فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر،در جریان این اعتراضات بیش از دو هزار نفر دستگیر شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای طائب گفتید که "ورود به نيروهاي بسيج بسيار راحت است و هر كسي مي‌تواند خيلي آسان وارد بسيج شود" آیا دادن اسلحه به دست هر عضو بسیج هم باید خیلی راحت انجام شود؟ به قیمت جان انسانها چنین چیزی را راحت میگیرید؟!

-- mahtaab ، Jun 29, 2009

من فکر میکنم این بسیجیا جدا مظلومن!!!!
بیچاره ها برای عدالت و آزادی به خیابانها اومدن ولی این چندین میلیون مامور اسراییل و آمریکا و انگلیس که چندین نسله در تمام کشور ما پخشن نمیذارن!!!‌ هی میرن خودشونو محکم میزنن به باتونای بسیج و با صورت میپرن تو لگدشون و اگه مجال بدی میپرن جلو تیراشون!!!‌
عجب روزگاری شده!

-- عالمی‌ ، Jun 29, 2009

میکشین و حاشا میکنین!
هی تف به اون غیرتی که ندارین!
موسی

-- بدون نام ، Jun 29, 2009

حمله کنندگان به خوابگاه دانشجویان در امیر آباد به اندازه کافی گویاست که این آقا تا چه اندازه دروغ و ریا بهم میبافد . البته در حزب الهی بودن ایشان و نماز و عبادات ایشان تردیدی نیست.

-- بدون نام ، Jun 29, 2009

حمله کنندگان به خوابگاه دانشجویان در امیر آباد به اندازه کافی گویاست که این آقا تا چه اندازه دروغ و ریا بهم میبافد . البته در حزب الهی بودن ایشان و نماز و عبادات ایشان تردیدی نیست.

-- بدون نام ، Jun 29, 2009

خيلي جالبه كه هركي مي تونه لباس بسيج و پليي تنش كنه. اول مي گن كاره بسيج نبوده بعد مي گه هركسي وارد بسيج راحت مي تونه بشه شما خودت فهميدي چي گفتي خدايي!

-- بدون نام ، Jun 30, 2009

صد رحمت به زیمباوه، تازه الان می فهم رابرت موگابه چقدر دموکرات بوده

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

Be nazare man ettefaghan kheili khob shod chon az in be bad har kas ye basiji did bayad shoro be kotak zadanesh kone chon basiji nist o lebase basiji faghat poshide o amele amrika ast pas ta mitonim har kas lebase shakhsi dare ya mige basijie dorogh mige

-- iranlover1980@yahoo.com ، Jul 1, 2009

لابد آنهایی که از ساختمان بسیج تیراندازی کردند شبح بودند

-- ات ، Jul 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)