تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: دولت را مشروع نمی‌دانم

مهدی کروبی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت برآمده از نتایج این انتخابات را «مشروع» نمی‌داند و با آن «مبارزه» خواهد کرد.

آقای کروبی در نامه‌ای که شب گذشته منتشر کرده، از مردم ایران به خاطر اصرار بر حضور در انتخابات «عذرخواهی» کرد و نوشت: «شما پیش‌تر و دقیق‌تر می‌دانستید که چه خواهد شد و متوجه شده بودید.»

این نامزد ریاست جمهوری افزود که برای «تغییر» آمده بود، اما «نیرو‌های غیبی» مانع از تغییر در قوه مجریه شدند.

نامه مهدی کروبی یک روز پس از آنکه شورای نگهبان با بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها صحت انتخابات را تائید کرد، منتشر می‌شود.

تائید صحت این انتخابات با واکنش سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب مشارکت ایران اسلامی و مجمع روحانیون مبارز مواجه شده است.

آقای کروبی در بخش دیگری از این نامه با تشریح دلایل خود برای حضور در انتخابات، نوشت که پس از ۲۲ خرداد «با چکمه و باتوم به جان و مال مردم هجوم بردند، صدها نفر سازماندهی شده به خوابگاه دانشجویان حمله کردند و قلب دختر جوان را با گلوله شکافتند و از پشت بام مسجد با یونیفرم مردم را به گلوله بستند و صدها نفر را در خانه و خیابان دستگیر کردند و تا سر حد مرگ کتک زدند.»

کروبی: «رویای انقلاب مخملی در ذهن کسانی است که نیرو به همسایه شمالی گسیل داشتند که آموزش ببینند تا چگونه مردم را با حالت ارعاب و قیافه مهیب و هجوم موتور و زدن باتوم و پرتاب گاز فلفل و زدن کابل بترسانند تا مبادا کسی جرات حضور آرام و در صحنه اعتراض ماندن را به خود بدهد»

متن کامل نامه

در نامه دبیر کل حزب اعتماد ملی به دستگیری ده‌ها فعال سیاسی نیز اشاره شده که به نوشته وی، هدف از این کار «اعتراف‌گیری» از این افراد برای شرکت در «انقلاب مخملی» است.

آقای کروبی همچنین افزوده که «رویای انقلاب مخملی» در ذهن کسانی است که «نیرو به همسایه شمالی گسیل داشتند که آموزش ببینند تا چگونه مردم را با حالت ارعاب و قیافه مهیب و هجوم موتور و زدن باتوم و پرتاب گاز فلفل و زدن کابل بر سر پیر و جوان و زن و مرد و اتومبیل و مغازه بترسانند تا مبادا کسی جرات حضور آرام و در صحنه اعتراض ماندن را به خود بدهد.»

نامه آقای کروبی تنها چند ساعت پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در دیدار با کارمندان وزارت اطلاعات گفت که «طرح براندازی نرم» در انتخابات شکست خورد، منتشر شده است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت که «دشمنان علی‌رغم توطئه‌های پنهان و آشکاری که جهت براندازی نرم طراحی کرده بودند، شکست خورده و به اهدافشان نرسیدند.»

آقای کروبی در واکنش به این اظهارات نوشته است که «این چه انقلاب مخملی است که رهبران آن دو تن از زنده‌ترین و با سابقه‌ترین یاران امامند و مورد تائید شورای نگهبان و رهبری برای حضور در انتخابات و حداقل ۱۵ میلیون نفر(بر اساس شمارش خود طرف) به آنها رای داده‌اند؟»

دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه نامه خود به مردم وعده داده که «تمامی مطالبات ملت را با تمام وجود و در قالب برنامه‌های اعلام شده به هر نحو ممکن پیگیری» خواهد کرد.

آقای کروبی تاکید کرده است که «در هر شرایطی با هر امکانی به مبارزه ادامه خواهد» داد.

گزارش‌های رسیده از تهران نیز حاکی است که روزنامه اعتمادملی امروز چهارشنبه به دلیل خودداری مهدی کروبی از حذف این نامه از شماره امروز روزنامه خود، که از سوی دادستانی تهران به وی ابلاغ شده بود، منتشر نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بكوشيم نام شهداي وطن را زنده نگاه داريم:

به جا ماند در ايران ما
تصوير شفاف مظلومانه اي

از فرياد خاموش شما
شهداي راه حق و آزادي

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

به قول ابوریحان بیرونی در کتاب آثارالباقیه ایران باستان را تنها کشوری دانسته که شمردن شمار جشن های آن همانند شمار کردن آبگذرهای یک سیلاب غیرممکن است. اکنون به افسردگی تمام کشیده شده است و مردم از کمترین حقهای زندگی یک انسان عادی محرومند وای بر شما که با این ملت چه ها که نکردید.

-- saba ، Jul 1, 2009

درود برکروبی
مرگ بر دیکتاتور

-- کورش ، Jul 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)