تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران به جام جهانی نرسید

تیم ملی فوتبال ایران از صعود به جام جهانی بازماند. با تساوی تیم‌های فوتبال عربستان سعودی و کره شمالی، آخرین شانس ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی از دست رفت.

مسابقه تیم‌های فوتبال ایران و کره جنوبی که آخرین مسابقه ایران چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی بود، روز گذشته با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک‌گل تیم ایران را مسعود شجاعی در دقیقه ۲۱ بازی زد.

ایران در این دوره از رقابت‌ها با کسب ۱۱ امتیاز از صعود به جام جهانی بازماند. کره شمالی و کره جنوبی به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کردند و عربستان با برگزاری دو بازی دیگر در مرحله حذفی هنوز شانس صعود به جام جهانی را دارد.

تیم ملی فوتبال ایران ۱۶ خرداد ماه نیز مقابل تیم فوتبال کره شمالی با تساوی بدون گل متوقف شده بود.

روز گذشته در جریان بازی تیم‌های فوتبال ایران و کره برخی بازیکنان تیم ملی با دستبند سبز در میدان حاضر شدند.

شمار زیادی از تماشچیان نیز نمادهای سبزرنگ که نشان هواداران میرحسین موسوی است با خود داشتند.


در راهپیمای دیروز میدان هفت تیر تهران به سمت ولیعصر برخی تظاهرکنندگان عکس‌های اعضای تیم ملی با مچ‌بند‌های سبز را در دست داشتند.

جواد نکونام، علی کریمی، حسین کعبی، مسعود شجاعی، محمد نصرتی و مهدی مهدوی کیا بازیکنانی بودند که با مج‌بند یا بازوبند سبز به میدان رفتند.

بنا به گزارش‌های رسیده، در نیمه دوم دستوری از مقامات ایرانی حاضر در سئول مبنی بر ممنوعیت پوشیدن این مچ‌بندها و نمادها صادر شد.


پس از این دیدار، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران بستن مچ‌بندهای سبز توسط برخی بازیکنان تیم ایران در دیدار برابر کره جنوبی را «نذر حضرت ابوالفضل (ع)» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور پورحیدری به این خبرگزاری گفته‌است: «بازیکنان تیم ملی برای رسیدن به پیروزی برابر کره جنوبی و صعود به جام جهانی مچ‌بندهای سبزی را با نیت نذر حضرت ابوالفضل (ع) بسته بودند که در بین دو نیمه با این تشخیص که ممکن است این سبزها مورد سوء استفاده عده‌ای قرار گیرد آن‌ها را باز کردند.»

وی ادامه داد: «بنده خودم ۲۰ سال است سبز نذری حضرت ابوالفضل (ع) را چه در دورانی که فوتبال بازی می‌کردم و چه در دوران مربیگری بر دست می‌بندم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Thank you TM; we appreciate your courage

-- بدون نام ، Jun 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)