تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دعوت کروبی به راهپیمایی سمت نمازجمعه

مهدی کروبی از مردم دعوت کرد روز جمعه با لباس‌های سیاه به نشانه سوگواری برای «شهدای راه جمهوریت نظام اسلامی ایران» از میدان هفت تیر تهران به سمت محل برگزاری نماز جمعه راهپیمایی کنند.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری ایلنا، امامت نماز جمعه این هفته تهران را آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بر عهده خواهد داشت.

هواداران برگزاری دوباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از امروز بعد از ظهر در حال تجمع در میدان هفت تیر گزارش شده‌اند.

گزارش‌های حاکی است که طی ناآرامی‌های چهار روز گذشته در ایران، «دست کم ۱۵ نفر از سوی نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها کشته شده‌اند.»

آقای کروبی از مردم خواسته‌است که با نشان‌های سیاه، خود را از «صفوف اخلالگران مشکوک» جدا کنند.

این نامزد ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای اعلام کرده‌است که انتخابات ۲۲ خرداد را «نامشروع» می‌داند و نتایج آن را قبول ندارد.

وی تأکید کرده است که محمود احمدی‌نژاد را برای ریاست جمهوری ایران به رسمیت نمی‌شناسد.

در این بیانیه که خطاب به ملت ایران صادر شده، آمده‌است: «حضور شما در نماز جمعه تهران که به امامت رهبری نظام برگزار می‌شود، باطل‌کننده القائات افرادی است که معتقدند اصلاح‌طلبان خواهان آشوب و حرکت در ورای چارچوب‌های قانون هستند.»

آقای کروبی با دعوت از مردم برای حضور میادین اعتراض، نسبت به توطئه به آشوب کشیدن اجتماعات از سوی عناصر مشکوک هشدار داده‌است. به گفته وی هدف نهایی این اقدامات پایان دادن به حضور ملت در صحنه است.

این نامزد ریاست جمهوری از مردم خواسته‌است که «ذره‌ای» نسبت به تداوم حضور خود و «مشکوک بودن این آشوب‌ها» تردید نکنند.

میرحسین موسوی، نیز از مردم دعوت کرد عصر پنج‌شنبه برای همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان و مصدومان وقایع اخیر، با نماد سوگواری به خیابان بیایند

در این بیانیه آمده‌است: «کسانی که عظمت رفتار مدنی مردم تهران و دیگر شهرهای ایران آنان را می‌آزرد، کوشیدند با اتهام‌افکنی و مهندسی آشوب برخی رفتارهای اعتراض آمیز مانند آتش زدن‌ها و تخریب‌ها را به نام ملت ایران و حامیان اصلاحات و تغییر بنویسند.»

این بیانیه با اعتراض به نمایش صحنه‌های خشونت‌بار بعد از راهپیمایی ۲۵ خرداد آورده‌است: «این ملت از آشوب به دور است و اینان میخواهند با هراساندن مردم کوچه و خیابان از آشوب و بزرگنمایی آن‌ها در صداوسیما و رسانه‌های وابسته و سانسور رسانه‌های آزاد اصل اعتراض ملت را نادیده بگیرند.»

میرحسین موسوی، نیز امروز با صدور بیانیه‌ای از مردم دعوت کرد عصر پنج‌شنبه برای همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان و مصدومان وقایع اخیر، با نماد سوگواری به خیابان بیایند. وی اعلام کرده‌است که در این مراسم مردم را همراهی خواهد کرد.

در این بیانیه از مردم خواسته شده‌است که به هر صورت ممکن اعم از اجتماع در مساجد و تکایا و یا برگزاری راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند.

گفته می‌شود حامیان میرحسین موسوی امروز نیز در یک حرکت خودجوش در میدان هفت‌تیر تهران در حال تجمع هستند. قرار این تجمع در راهپیمایی دیروز حامیان موسوی به سوی میدان ونک گذاشته شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کروبی دوست دارم. خوشم میاد که رو حرفش هست.

-- بدون نام ، Jun 17, 2009

به نظر من این بسیار مهم است که مردم خود را ازاعوان و انصار ولی فقیه جدا نگه دارند تا حضور انها به نفع رهبر نشود. اصلا چرا انها در جای دیگری جمع نشوند تا ان تقابل نهایی صورت گیرد و سره از ناسره جدا نشود.

-- ali ، Jun 17, 2009

هشدار در مورد خطر مهم پیش روی حرکت سبز

برنامه ای برای ایجاد فتنه و چنددستگی در راهپیماییها وجود دارد که به آرامی در حال اجرا است. این نقشه تنها با کمک بستن تمامی مجاری ارتباطی مردم با هم و با رهبران مقاومت امکان پذیر است. هم اکنون پس از قطع اس ام اس، و دچار مشکل شدن اینترنت، کارهای زیر هم در شرف انجام است

قطع کامل دسترسی مردم به شبکه های ماهواره ای

عدم امکان تماس با خارج از کشور (و اخیرا سختی بسیار تماس از خارج با داخل کشور

بیرون کردن خبرنگاران خارجی که با نجهیزات ماهواره ای مستقل خود امکان ارسال تصاویر و فیلمها به دنیای خارج را داشتند.

-----------------------------------

:نتیجه را می توان به راحتی حدس زد


در شرایطی که صدای مهندس موسوی و کروبی به گوش مردم نمی رسد، چند رسانه دولتی با دادن آدرسهای غلط مردم را به جاهای مختلف کشیده و از حالت یکدسنگی خارج می کنند و سپس به راحتی با نیروهای امنیتی بی رحم خود مردم را تارو مار می کنند.

پس مهمترین دغدغه در شرایط فعلی "حفظ برقراری ارتباط با یکدیگر" است. شاید یک روش خوب آگاه کردن همدیگر از برنامه های تجمع در روزهای دیگر، شبها با داد زدن در پشت بامها باشد.....برای روشهای دیگر بخصوص غلبه بر پارازیت ماهواره باید همه متخصصین داخل و خارج کشور همفکری کنند وگرنه شکست این حرکت سبز حتمی است. خواهش م یکنم در این زمینه فراخوانی بدهید که تا دیر نشده همه برای حل این مشکلات همفکری کنند و گرنه تاریخ دوباره تکرار می شود و درحالی که مردم نمی دانستند در گوشه ای از تهران خانه دکتر مصدق در محاصره است سران کودتا خانه او را محاصره کرده و او را دستگیر نمودند

.......................

موفق باشید

-- souren ، Jun 17, 2009

آقای خاتمی مرد اصلاح طلب در کدام سوراخ موش جا خوش کرده ای؟ نمی بینی که هرروز حوانان این مملکت را به خاک و خون می کشند؟ نمی بینی خونی را که بر روی آسفالت جاری است؟ وحشت داری که با یک اعلامیه این کشتار را محکوم کنی؟ نه تو هیچ وقت قهرمان نبوده ای و نخواهی بود. لبخند تو لبخند فریب است و شیطان وار فریبنده عمل می کنی.

-- داریوش ، Jun 17, 2009

Why Karrobi and Moussavi do not join and direct the opposition together ?

-- mina ، Jun 17, 2009

اقای کروبی انگار هنوز خوابه و نمی خواهد قبول کنه تقلب زیر سر همین رهبر معظمه.

-- علی ، Jun 17, 2009

بیست سال دروغ و بی دینی و نفاق وتقلب

-- اکبر ، Jun 18, 2009

حتما شرکت کنیم

-- ارش ، Jun 18, 2009

جنبش و حرکت با شکوه مدنی مردم باید مواظب عملکردها و رفتارهای فریبکارانه آخوندها و دستیاران آنها باشند و اجازه سوء استفاده از موقیعت کنونی را به این قشر ندهند! امکان معامعله برای حفظ این نظام فاسد در میان این قشر کاملاً قابل تصور است.
مدنی،

-- Madani ، Jun 18, 2009

به نظر من علاوه بر خواسته های بر حقی که توسط موج سبز مطرح می شود باید به مرور برخی از آزادی های مندرج در بیانیه حقوق بشر سازمان ملل نیز که مورد خواست عموم می باشد نیز به آن افزوده گردد

-- ali mehrad ، Jun 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)