تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نامه مشترک موسوی و خاتمی به شاهرودی

میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی نامه‌ای مشترک به آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه نوشتند.

این دو شخصیت سیاسی ایرانی، در این نامه از آیت‌الله هاشمی شاهرودی درخواست «رسیدگی و پیگیری عاجل و اساسی در باب قضایای «نگران‌کننده» روزهای اخیر شده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده‌است:
«طبق گزارش‌های متقن برخوردهای خشونت‌آمیز با اجتماعات و افراد عادی و نیز حمله به مجتمع‌های مسکونی و منازل مردم به جرم اینکه اعتراض خود را با ذکر مبارک الله اکبر نشان می‌دهند و ضرب و جرح زنان و مردان و تخریب ساختمان و ویران کردن و مسایلی صورت می‌گیرد که با هیچ یک از معیارهای قابل قبول جمهوری اسلامی سازگار نیست و نتیجه‌ای جز بدبینی جامعه به نظام نخواهد داشت.»

این نامه مشترک ادامه می‌دهد:
«علاوه بر این تهاجم به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویان عزیز و ضرب وشتم و دستگیری جوانان از دختر و پسر مزید برعلت شده‌است. مستحضرید که در چند روز گذشته موج دستگیری‌ها بدون رعایت موازین قانونی چهره‌های شاخص سیاسی و اجتماعی و متعهدان مردم، تهران و شهرهای مختلف را دربرگرفته‌است. دستگیری این شخصیت‌ها و افراد که قالباً نقش فعال و موثری در خدمت به مردم کشور و جلوگیری از خشونت و رفتارهای غیر مدنی دارند نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه موجب تخریب افکار عمومی و تشدید نگرانی و ناآرامی هاست.»

فرستندگان این نامه در پایان از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواسته‌اند تا «هرگونه اقدام و مساعدتی را که میسر است» برای «خاتمه دادن به وضعیت نگران‌کننده و تحریک‌آمیز کنونی و جلوگیری از برخورد خشونت‌آمیز با مردم و آزادی دستگیر شدگان» انجام دهد.

نامه موسوی
میر حسین موسوی امروز چهارشنبه نامه‌ای نیز به شورای امنیت کشور فرستاده‌است.

مضمون این نامه که در تارنمای قلم‌نیوز منتشر شد، انتقاد شدید از حملات لباس‌شخصی‌ها به معترضان است.

میرحسین موسوی می‌نویسد: «طی ایام اخیر به کرات مشاهده می‌شود که همردیف با قوای انتظامی افرادی بدون لباس فرم، بدون نشان مشخص و بدون جایگاه قانونی معین با سلاح‌های سرد (از قبیل شلنگ، چماق، زنجیز، میله آهنی و ….) و گاهی سلاح گرم در سطح شهر ظاهر می‌شوند، قبل از نیروی انتظامی به صفوف تظاهرکنندگان حمله می‌کنند و ضمن تحریک اجتماعات به تخریب اموال و وسایل نقلیه مردم می‌پردازند.»

نامه نخست‌وزیر سابق ایران ادامه می‌دهد: «به آن شورا متذکر می‌شوم این پدیده شوم که متصدیان برقراری امنیت و نظم در خلال صفوفشان از نیروهای لباس شخصی استفاده کنند تنها نشان می‌دهد که نیروی انتظامی از مغایرت اعمال خود با شأن و وظیفه قانونی‌اش کاملا اطلاع دارد، به صورتی که حاضر نیست ننگ این اعمال به لباس متحدالشکل او نسبت پیدا کند. آزادی، نظم و امنیت از حقوق اولیه و تومان شهروندان است که طی مدت اخیر هر سه آنها از سوی نیروهای لباس شخصی مورد تجاوز قرار گرفته‌است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دیروز لباس شخصی ها که خود را بسیجی می دانستند و بر بازویشان بازو بند حزب الله دیده می شد داشتند امنیت مردم را به روش خود سلب می کردند.
در کجا دنیا شش نفر با باتو م به جون یک نفر می افتند

-- ونک ، Jun 18, 2009

جناب ونک به خاطر این مسایل و زورگویی های دیگر است که این جنبش وجود دارد و به امید خدا تا پیروزی قطعی ادامه خواهد داشت.
زنده باد جنبش سبز ایران!!

-- Nam ، Jun 18, 2009

در بین جمعیت لباس شخصی گاهاً افرادی با قمه نیز دیده می شدند. پلیس به جای برخورد با این افراد که باعث رعب و وحشت در مردم می شوند به سمت مردم حمله ور می شود و هیچ عکس العملی در برابر این افراد انجام نمی دهد.

-- Hossein ، Jun 18, 2009

رادو زمانه: چاپ کنید لطفا!!
دوستان عزیز
من نه طرف احمدی ام و نه طرف موسوی. فقط یک چیز بگم: این موسوی که الان شده سمبل آزادیخواهی و برای این غربیهای ساده لوح مظهر رفرمیسم من شخصا به یاد دارم که در دورن ایشون انقلاب فرهنگی شد و همچنین دار و دسته های موتوری با شعار حزب الله ماشا اله به سرو تن زن و بچه مردم تیغ و چماق میزدند!!!!! احمدی امروز همان موسوی اول انقلاب است پس بایید آگاه باشیم.
متاسفانه نسل پر جوش و خروش الان یا آنوقت نبودند و یا خیلی کوچک بودند.
دوستان! این حضرات دغدغه شان حفظ نظام است و از میزان و حجم حرکت مردمی روزهای اخیر خودشان هم متحیرند! دوستان! از اینها آزادی مطالبه کنیم و رفع زور و ولایت حال میخواهد ولایت خامنه ای باشد ویا خاتمی و یا موسوی. کوتاه نیاییم!!!
زنده باد ایران! زنده باد انسانیت و آزادی (نه نظام و ولایت و از اینجور چیزها).

-- علی‌ ، Jun 18, 2009

دمت گرم علی‌ آقا، قول گفتی‌

-- فرزام ، Jun 19, 2009

با.سلام در اذربایجان ماکو مامورا حتی نتوانستند مداخله کنند و در پی این راهپیمایی دو مامورکشته و پنج مامور زخمی شدند

-- اسماعیل بیکری ، Jun 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)