تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ابراهیم یزدی بازداشت شد

ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران ساعاتی پیش بازداشت شد.

به گزارش روابط عمومی نهضت آزادی آقای یزدی ساعت سه بعداز ظهر امروز در بیمارستان پارس تهران دستگیر شده است.

وی برای انجام معالجات تخصصی در آن بیمارستان بستری بود و به دلیل قرار داشتن در بخش مراقبتهای پزشکی اطلاعی از اتهام و نحوه ابلاغ آن در دست نیست. ماموران دادگاه انقلاب منزل آقای یزدی را نیز مورد بازرسی قرار داده‌اند.

روز گذشته محمد توسلی عضو شورای مرکزی و رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی نیز بازداشت شد.
طی ناآرامی های اخیر تهران تعداد دیگری از اعضای نهضت آزادی نیز از سوی ماموران دستگیر شده‌اند.

غفار فرزدی، مجید جابری، رحمت الله امیری، روح الله رحیم پو، امیر حسن جهانی، علی اشرف سلطانی آذر،رحیم یاوری، محمد رضا احمدی نیا، احمد افجه ای ، مهندس عماد بهاور، مجتبی خندان ، سعید زراعت کار، روح الله شفیعی و علی مهرداد از دیگر اعضای بازداشت شده نهضت آزادی در تهران و تبریز هستند.

بر اساس گزارش‌هایی که تا کنون از سوی رسانه‌ها اعلام شده‌است طی چهار روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان سیاسی، دانشجویان، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر بازداشت شده‌اند.

دستگیری این افراد همزمان با گسترش ناآرامی‌ها در ایران صورت می‌گیرد. فضای سیاسی- اجتماعی ایران با اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات، متشنج است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه
بازداشت بیش از پانصد نفر طی ناآرامی‌های اخیر

نظرهای خوانندگان

دستگیر شدگان گروگان هستند برای روز جمعه که رهبر قرار است با حکم حکومتی دوباره انتخابات را تایید کنه، تا موسوی و کروبی تنها از یاران خود تخت فشار تسلیم شوند. باید موسوی از فردا با مردم تحصن را شروع کنه و پیشدستانه رفتار کنه.

-- حتما انتقال دهید ورویش خبر کار کنید ، Jun 17, 2009

به به چشم ما روشن
---------
رژیم شروع کرده به قلع و قمع و جراحی گسترده نیروهای مخالف و میانه در داخل ایران.
یادشون رفته چه کسی خمینی رو واسه آمریکا و اروپاییها دلالی کرد . همون کسی که مسبب این همه بدبختی در ایران هست.تا یادم نرفته در مورد سپاه پاسداران مطالبی بگم که عزیزان آگاه شوند.:
قبل از انقلاب ساختگی 57 ، وزارت دفاع آمریکا یکی از ارکان و خط مشی های مهم انقلاب را طراحی کردند . به همین منظور با تعدادی از افراد از جمله محسن سازگارا ارتباطاتی برقرار گردید تا این نهاد نظامی را به منظور جلوگیری از هر گونه کودتای نظامی توسط ارتش و تحرکات احزاب داخلی و تجمعات مردمی تاسیس نمایند . اینها که فکر میکنند سپاه نیرویی اسلامی و ضد آمریکایی است ، خوب متوجه شوند که کاملا آمریکایی خالص هست .
امیدوارم با دید بازتری به مسائل بنگریم .

-- اشک خدا ، Jun 17, 2009

خوب من خیلی به آزادی مازادی و اینجور چیزها اعتقاد دارم . ولی اوّلاً اگر منطقی نگاه کنیم ، به نظر نمی رسد انتخابات ابطال شود. ثانیاً توجّه کنید که افرادی که طلسم مغزها و هیپنوتیزم رو خیلی خوب بلدند ، کمتر به تغییر کاغذها نیاز دارند.درضمن مطالبی که در مورد انقلاب 57 گفتید کذب محض است و هیچ تطابقی با اسناد تاریخی ندارد. انقلاب واقعی بود ، امّا مردمی را که تازه از چاله درآمده بودند ، بی دردسر و مستقیم به چاه برد. انقلاب ساختگی میلیونها کشته نمی دهد!

-- بدون نام ، Jun 19, 2009

با سلام
در انقلاب پیش ابر قدرتها اسلحه شان را به سمت رژیم ایران نشانه گرفتند
این اسلحه خمینی و مردم نادان پیرو او ماشه اسلحه
متاسفم که مردم آن قدر نادان هستند که به عوض شدن پالان خر اکتفا می کنند و حال آنکه سی سال است حکومت دین جز تزویر و ریا و دروغ چیزی به آنها تحویل نداده
آروز دارم تا مرگ پر از خواری و خفت ستمگران را ببینم
متاسفم که سی سال پس از انقلاب دروغ بزرگ مردم به انتخاباتی اعتماد کردند که همان دروغگویان برگزار کرده بودند

-- نا شناس ، Jun 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)