تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

رد ادعای احمدی‌نژاد درباره ستاره دانشجویان

مصطفی معین، وزیر علوم دولت آقای خاتمی ادعاهای محمود احمدی‌نژاد در رابطه با دانشجویان «ستاره‌دار» را تکذیب کرد.

آقای معین با ارسال نامه‌ای به رئیس صدا وسیما خواستار قرائت جوابیه وی به ادعاهای مطرح شده از سوی رئیس جمهور شده ‌است.

در این نامه آمده‌است: «پدیده دانشجویان ستاره‌دار و خسارات ناشی از آن در حوزه آموزش عالی و جامعه، اختصاص به دولت نهم داشته و هیچگونه ارتباطی با دوران مسئولیت اینجانب در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دولت اصلاحات نداشته‌است.»

بنا بر این نامه، در زمان وزارت آقای معین پرونده تعداد معدودی از پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد به دلایل نقص مدارک آموزشی و یا شبهه مسائل اخلاقی و انضباطی، مورد بررسی مجدد قرار می‌گرفت.

آن‌گونه در نامه وزیر علوم دولت آقای خاتمی آمده‌است، «این افراد هر سال در حد ۱۰ تا ۱۵ نفر بوده‌اند و در بسیاری از مواقع نیز پس از رفع نقایص، این اشکالات بر طرف می‌شد.»

در سه سال اخیر، کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها بیش از ۸۰۰ مورد حکم موقت محرومیت از تحصیل برای فعالان دانشجویی صادر کرده‌اند

وی از اینکه «این روال در دولت نهم تبدیل به یک پدیده گسترده سیاسی برای برخورد با دانشجویان فعال سیاسی شد»، اظهار تاسف کرده ‌است.

به گزارش ادوار نیوز، سال نخست روی کار آمدن دولت احمدی نژاد ۱۷۰۰ نفر از فعالان دانشجوئی با علامت‌های یک، دو یا سه ستاره متمایز شدند.

دانشجویان یک ستاره با «تعهد به کمیته انضباطی و حراست دانشگاه» و دانشجویان دو ستاره با «تعهد به وزارت علوم و وزارت اطلاعات» توانستند تحصیلات خود را ادامه دهند، اما ۱۷ دانشجوی «سه‌ستاره» از ادامه تحصیل محروم شدند.

ضیاء نبوی، عضو شورای دفاع از حق تحصیل، زمستان گذشته در نشست «دانشجویان محروم از تحصیل» تعداد دانشجویان سه ستاره در سال‌های ۸۵ و ۸۶ را ۷۳ نفر اعلام کرد.

به گفته وی تعداد دانشجویان ستاره‌دار و گزینش شده امسال در کنکور سراسری و آزاد نیز بیش از ۷۰ نفر تخمین زده می‌شود.

نبوی با اشاره به «احکام انضباطی سنگین» برای فعالان دانشجویی، گفت: «برخی از دانشجویان دو، سه و حتی شش ترم حکم تعلیق از تحصیل دریافت کرده‌اند.»

به گفته وی در سه سال اخیر کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها بیش از ۸۰۰ مورد حکم موقت محرومیت از تحصیل برای فعالان دانشجویی صادر کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با اینکه شخصا علاقه ای به آقای معین ندارم اما راست می گوید. آن زمان بهنگام کنکور کارشناسی ارشد برای تعدادی از شرکت کنندگان نامه ای ارسال می شد که مثلا به فلان جا مراجعه کنید و معمولا بعد از یک مصاحبه و چند سوال راجع به ولایت فقیه و ... از ترم دوم اجازه تحصیل می گرفتند. کسی را ندیدم که رد شود. این مساله به وزارت اطلاعات مربوط می شد و وزارت علوم دخالتی نداشت.

-- عدل ، Jun 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)