تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احتمال قطع اینترنت در روز انتخابات

علی اکبر محتمشی‌پور، از قطع شبکه اینترنت و احتمال اختلال وسیع در شبکه تلفن همراه توسط شرکت مخابرات در روز انتخابات خبر داد.

رئیس کمیته صیانت از آراء ستاد میر حسین موسوی گفت: «طبق اطلاعاتی که از درون سیستم سازمان مخابرات داریم، در صدد هستند که در روز انتخابات سیستم اینترنتی را قطع کنند و تنها یک سیستم داخلی برای وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار کنند.»

به گزارش خبرنگاری کار ایران (ایلنا)، آقای محتشمی‌پور این اقدام را به معنای «تسلط در انتخابات» دانست و به دولت اخطار داد که هر گونه حرکتی در این زمینه به معنی تخلف است.

وی که در اولین نشست رسانه‌ای کمیته صیانت از آراء ستاد میرحسین موسوی سخن می‌گفت، از حمایت برخی از رسانه‌ها همچون روزنامه‌های جام‌جم، کیهان، ایران، خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرگزاری برنا از دولت و «تخریب» دیگر کاندیداها انتقاد کرد.

محتشمی‌پور گفت: «صداوسیما بزرگترین تخلفات را انجام داده و برای تخریب برخی از کاندیداهای دیگر، تصاویری را پخش می‌کند.»

محتشمی‌پور از «تخریب» دیگر کاندیداها در رسانه‌های دولتی انتقاد کرد

افزایش تعداد صندوق‌های سیار از دیگر نگرانی‌های رئیس کمیته صیانت از آراء ستاد میرحسین موسوی است.

به گفته وی در لیست وزارت کشور تعداد این صندوق‌ها در شهرها به ویژه در تهران افزایش یافته‌ است و ۶۰ صندوق بر آمار قبلی افزوده شده‌ است.

محتشمی‌پور با اشاره به «گزارش‌هایی که از جلسات خصوصی برخی افراد وابسته به یکی از کاندیداها شنیده می‌شود»، گفت: «آن‌ها می‌گویند ما هشت میلیون رأی برای تضمین انتخاب قطعی کاندیدای خود در همان مرحله اول نیاز داریم.»

او با اشاره به وجود نزدیک به ۱۴ هزار صندوق سیار در سراسر کشور، افزود: «چنانچه در هر صندوق ۵۰۰ رای ریخته شود، خواسته این افراد محقق خواهد شد.»

کمیته مشترک «صیانت از آراء» از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده‌است. هدف از تشکیل این کمیته «نظارت بر روند انتخابات» اعلام شده‌ است.

موکول شدن پاسخگویی به ادعاهای احمدی نژاد به پس از انتخابات
رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌گوید که تقاضای افرادی که خواهان پاسخگویی به ادعاهای احمدی‌نژاد هستند، پس از انتخابات بررسی می‌شود.

وی از درخواست‌های فراوانی برای پاسخگویی به مباحث مطرح شده در مناظره بین احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی خبر داد.

به گفته آقای ضرغامی، صدا و سیما پس از برگزاری انتخابات نحوه پاسخ و انعکاس توضیحات این افراد را بررسی خواهد کرد.

در مناظره تلویزیونی میان محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی از سوی رئیس جمهوری مورد اتهام قرار گرفتند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، محسن صفایی فراهانی، مصطفی معین و جبهه مشارکت خواستار پاسخگویی به این ادعاها در صدا و سیما شده‌اند.

آن طور که رئیس صدا و سیما گفته‌است این رسانه فقط خود را «موظف» می‌داند که اگر در جریان مناظره‌ها نسبت به نامزدهای غایب مطالب «انتقادی» مطرح شود فرصت مساوی پاسخگویی را برای آنان فراهم کند.

آقای ضرغامی همچنین از حرکت‌های «مشکوکی» برای «اختلال» در سیگنال‌رسانی ماهواره‌ای صدا و سیما خبر داد.

به گفته وی مدیریت ماهواره اینتل‌ست هنوز پاسخی در خصوص «این منبع فرکانسی مزاحم که به سیگنال‌های شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران در ورودی ماهواره حمله می‌کند» ارائه نکرده‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آنچه را آقایان روحانیون و روحانیان و روحانیت نمی خواهد بگوید ولی مردم می دانند این است که هر روز دست کم یک ملیون توهین به اسلام و ائمه و روحانیت و حکومت از طریق تلفنهای موبایل و اینترنت می شود. مردم وچه و خیابان اسم این حرکت را « نهضت فحش » گذاشته اند. این نهضت چنان در ایرا گسترده و حاظر است که حتا درد هات دور افتاده نیز از آن سخن می گویند. برای همین نیز بارها و بارها تلفنهای موبایل و اینتر نت را قظع کرده اند. گاهی سرعت اینترنت را چنان پایی می آورند تا مردم را از اینترنت زده کنند. اما موضوع نهضت فحش فراگیر تر و سمج تر از این حرفهاست. بریا همین هم هست که اینروزها بیشتر از هر موقع دیگر و روز انتخابا بیشتر از هر روز دیگر نهضت فحش فعال است ، دعوت به رای ندادن فرانتر بنا بر این روحانیت از همین حالا دلش می خواد اینترنت بس و موبایل بس اعلام کند.

-- بدون نام ، Jun 5, 2009

كاملا با شما مخالفم،درود بر دكتر احمدي نژاد

-- نعمتي ، Jun 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)