تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تکذیب‌ اظهارات احمدی‌نژاد ادامه دارد

با گذشت دو روز از مناظره تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعتراض‌ها به ادعاهای مطرح شده از سوی آقای احمدی‌نژاد همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهوری ایران در این مناظره، برخی مسئولان جمهوری اسلامی را مورد اتهام قرار داد.

حسن روحانی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی، از افراد و نهادهایی که از سوی آقای احمدی‌نژاد در صدا و سیما مورد اتهام قرار گرفته‌اند، خواست که جوابیه خود را برای رسانه ملی ارسال کنند.

وی با انتقاد از اتهامات وارد شده از سوی رئیس جمهوری گفت: «با ادامه این روند چیزی از جمهوری اسلامی باقی نخواهد ماند.»

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی، «حملات» آقای احمدی‌نژاد به مذاکرات هسته‌ای را «زیر سؤال بردن کل نظام» دانست.

هاشمی، رهنورد، فرزند علی اکبر ناطق نوری و جبهه مشارکت از جمله افراد و گروه‌هایی هستند که نسبت به اتهامات و ادعاهای مطرح شده از سوی محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان داده‌اند

وی با رد ادعاهای محمود احمدی‌نژاد در رابطه با مسائل هسته‌ای، این مسئله که فناوری غنی‌سازی در دولت نهم آغاز شده‌ است، را تکذیب کرد.

روحانی تأکید کرد که تیم مذاکرات هسته‌ای هیچ تعهدی را بر دوش کشور نگذاشته است.

به گفته وی، جلوگیری از ارسال پرونده به شورای امنیت، جلوگیری از تحریم ایران و آغاز مذاکرات پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی، بخشی از امتیازاتی است که دولت آقای خاتمی در مذاکرات هسته‌ای بدست آورد.

وی همچنین از آمادگی خود برای مناظره با محمود احمدی‌نژاد خبر داد.

تکذیب تماس نمایندگان مجلس با کنگره آمریکا
محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم نیز تماس تلفنی نمایندگان متحصن در این مجلس با کنگره آمریکا را تکذیب کرد.

آقای احمدی‌نژاد مدعی شده بود نمایندگانی که در اعتراض به رد صلاحیتشان در مجلس ششم متحصن شده بودند، با کنگره آمریکا تماس تلفنی داشته‌اند.

محمدرضا خاتمی از محمود احمدی‌نژاد خواسته ‌است که مدرک خود را مبنی بر اثبات این موضوع ارائه کند.

این عضو جبهه مشارکت گفت: «امیدوارم این خلاف‌گویی از اطلاعات نادرست وی برآمده باشد. اما اگر خدایی ناکرده دست به دروغ‌گویی زده باشد، دیگر تکلیف ما روشن است.»

صفایی فراهانی: از احمدی‌نژاد شکایت می‌کنم
محسن صفایی فراهانی، از دیگر افرادی که از سوی احمدی‌نژاد مورد اتهام قرار گرفته‌ است، می‌گوید که از رئیس‌جمهوری به دلیل «نشر اکاذیب» شکایت خواهد کرد.

وی، به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، گفت: «آنچه به عنوان منابع مالی در اختیار دارم، کاملاً روشن است و هیچ مشکلی ندارم که نهادهای نظارتی برای بررسی منابع مالی بنده وارد عمل شوند.»

قائم مقام وزیر اقتصاد در دولت هشتم با اعلام آمادگی برای مناظره با رئیس جمهوری، از وی خواست مدارکی که ادعاهایش را ثابت می‌کنند، نشان دهد.

وی گفت: «اگر آقای احمدی‌نژاد من را به عنوان مفسد می‌شناسند و اعتقاد دارند ثروتی از محل رانت به‌ دست آورده‌ام، به عنوان رئیس دولت موظف بودند در طول چهار سال گذشته به اموال من رسیدگی می‌کردند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، زهرا رهنورد، فرزند علی‌اکبر ناطق نوری و جبهه مشارکت از دیگر افراد و گروه‌هایی هستند که نسبت به اتهامات و ادعاهای مطرح شده از سوی محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
حمله تند احمدی‌نژاد به هاشمی، خاتمی و موسوی

نظرهای خوانندگان

این درست است بسیاری از حرفهای احمدی نژاد دروغ است اما از بعضی بابتها از جمله آقای رفسنجانی و ناطق نوری حقیقت را گفته است. اینهادر هر دولتی که باشد باید اعلام کنند که این ثروت ها را از کجا آورده اند. و همینطور آقایان دیگر و نباید به سرف اینکه آنرا گفته آنرا نادیدیه گرفت.

-- داریوش ، Jun 5, 2009

گر حكم شود كه مست گيرند در شهر هر آن كه هست گيرند.

-- فريبا ، Jun 5, 2009

با اینکه احمدی نژاد خودش هم یک عنصر مرتجع و از نوع خوشان می باشد ، حرف های امروزش صد در صد درست و حرف دل ملیونها ایرانی محروم ، مظلوم و زجر کشیده است. احمدي نژاد در جواب خبرنگار خبرگزاری فارس گفت : انقلاب زنجيرها را از پاي ملت ما باز كرد و ملت ما آماده پرواز شد اما بعد از پيروزي انقلاب آرام آرام يك گروهي مديريت كلان كشور را در دست گرفتند كه انديشه آنان و اخلاق آنان در مسير ملت زاويه و انحراف داشت. آنها به جاي اينكه انقلاب را در دسته، خانواده و گروه خود ترجيح دهند منافع خود را بر آبروي ملت ترجيح دادند و حلقه‌اي درست شد از مديراني كه خود را نوكر مردم نمي‌دانستند بلكه خود را آقا و صاحب مملكت مي‌دانستند. آنها منابع و گروه خود را و خانواده خود را بر ملت ترجيح دادند و اين در حالي است كه آرام آرام حلقه‌هاي قدرت و ثروت شكل گرفت و كار به جايي رسيد كه رابطه‌ آنها با توده‌هاي ملت قطع شد. احمدي‌نژاد با تأكيد براينكه آنها خود را بالاتر از ملت مي‌پنداشتند تصريح كرد: حتي طرز حرف‌ زدن آنان اين را نشان مي‌دهد. وي تصريح كرد: من مي‌خواهم از زبان شما بگويم كه دنيا هم بدانند انقلاب را اين توده‌هاي مردم برپا كردند نه چند سياست‌مدار خودخواه و اين در حالي است كه انقلاب متعلق به مردم است. اين مردم بودند كه شهيد دادند مقاومت كردند سختي‌ها را تحمل كردند و از عزت و استقلال كشور دفاع كردند. اين گروه خاص يا منحرف شدند يا از راه رسيدند و شروع كردن به پر كردن جيب‌ها و اموال شخصي و گروه خود و تصور كردن اموال انقلاب مال شخصي آنها است.
بی ترید احمدی نژاد همچون رهبرانش خائن به ایران و ایرانی است ولی این حرف ها ( فوق ) حرف دل میلیونها ایرانی است.

-- امرالله ، Jun 5, 2009

به نظر بنده صد در صد گفته های آقای احمدی نژاد درست بوده و به قول ایشان چون یک نفر از بیرون وارد منطقه ممنوعه آقایان شده است دیگران چاره ای جز کذب خواندن حرفهای آقای احمدی نژاد ندارند. آقایان باید بدانند که آنها نها نظامنیستند بلکه نظامی کهامام برپا کرد جای افراد دزد و فاسد نیست و جایی که امام علی«ع»حاضر نیست ذره ای از بیت المال به برادر خود ببخشد و ازعذاب جهنم یاد می کند،آقایان چطور از بیت المال اینگونه به جیب خود و اطرافیان خود ریخته اند و مال یتیم را که در قرآن و روایات به آتش تعبیر شده است را به شکم فرزندان و اطرافیان خود ریخته اند و فرزندانشان که مال یتیم خورده اند باید فاسد تر از خودشان باشند. اینان به قول امام «ره» دزد بوده اند و بعداً می توان از آنان به عنوان ارکان نظام یاد کرد. و چگونه است که در قبال حرف حقی که در روایات داریم حرف حق را باید گفت هر چند تلخ باشد بر نمی تابند و برآشفته می شوند و دست به آشوب می زنند تا جایی که در شهرستان نور ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد را به آتش می کشند. چون حرف حق تلخی را شنیدند که شیرمردی چون احمدی نژاد را توان گفتن آن بود . به امید روزی که دست هر چه فاسد و فاسق از سر نظام اسلامی ما برداشته شود. و من ا... التوفیق.

-- بهنام نوری شیرازی ، Jun 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)