تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست افشای نام ۱۴۶۳ متهم قاچاق کالا

«ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از قوه قضائیه خواست که نام و عکس متهمان هزار و ۴۶۳ پرونده «قاچاق» را منتشر کند.

این ستاد از مسئولان قوه قضائیه خواسته است که همزمان با افشای هویت این افراد، دادگاه‌ آنها را به صورت «علنی» برگزار کند.

در نامه این ستاد که امروز یکشنبه از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شده، آمده است که متوسط ارزش پرونده‌های «متشکله قاچاق» از ۱۳۰ میلیون ریال در سال ۸۳ به رقم ۳۶۰ میلیون ریال در سال ۸۷ افزایش داشته است.

براساس اعلام «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز»، تخلفات در هر یک از هزار و ۴۶۳ پرونده «قاچاق سازمان یافته»، بیش از یک میلیارد ریال است.

ریاست «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» بر عهده غلامحسین الهام سخنگوی دولت و وزیر دادگستری است.

براساس اعلام «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز»، تخلفات در هر یک از هزار و ۴۶۳ پرونده «قاچاق سازمان یافته»، بیش از یک میلیارد ریال است

«ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در نامه خود همچنین از کم بودن «مجموع جریمه وصولی» از متهمان هزار و ۴۶۳ پرونده «قاچاق سازمان یافته» اظهار تاسف کرده است.

این ستاد افزوده است که «متهمان پس از تحمل حبس که معمولاً با مرخصی‌های طولانی همراه بوده، بدون پرداخت جریمه‌ها آزاد و بیشتر آنان به سبب متنبه نشدن، به چرخه قاچاق بازگشته و به طور وسیع‌تر و البته پیچیده‌تر، اقدام به قاچاق می‌‌کنند.»

در این نامه همچنین آمده است که «عدم تنبیه» این افراد، «وقت و توان مجدد دستگاه‌های کاشف را گرفته و آنها صدها میلیارد تومان سود بازرگانی و عوارض گمرکی دولت را به جیب زده‌اند.»

درخواست این ستاد همزمان با آغاز «افشاگری‌های» محمود احمدی‌نژاد در خصوص «فساد» برخی مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.

آقای احمدی‌نژاد از هفته گذشته تاکنون در مناظره‌های انتخاباتی خود اتهاماتی متوجه برخی مقام‌های بلندپایه کرد که واکنش‌های زیادی را برانگیخته است.

مقام‌های قوه قضائیه نیز در واکنش به این اظهارات آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند که افشای نام افراد، پیش از اثبات اتهامات وارده، جرم محسوب می‌شود.

هفته گذشته نیز علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه گفته بود که تنها مرجع اعلام نام مفسدان در ایران، قوه قضائیه است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)