تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

شکایت سالینجر از یک نویسنده آمریکایی

جی‌دی سالینجر نویسنده برجسته آمریکایی و خالق رمان مشهور«ناتور دشت»، از نویسنده رمانی با عنوان «۶۰ سال بعد: رفتن به درون دشت» به دادگاه شکایت کرده است.

این رمان که نویسنده آن جی‌دی کالیفرنیاست، ظاهرا دنباله داستان «ناتور دشت» است و قرار است در ماه سپتامبر آینده در سوئد منتشر شود.

به اعتقاد سالینجر، این رمان، کپی‌رایت او را نقض کرده است و به همین دلیل وی روز گذشته از قاضی دادگاهی در منهتن نیویورک خواست جلوی انتشار آن را بگیرد.

اما به گفته وکیل نویسنده کتاب «۶۰ سال بعد...»، این رمان، هجو رمان سالینجر نیست یا قصد نقد آن را ندارد، بلکه اثری کاملا مستقل است.


جی‌دی سالینجر بیشتر به خاطر داستان‌های کوتاهش معروف است و «ناتوردشت» تنها رمانی است که از او در سال ۱۹۵۱ منتشر شده است؛ رمانی که در زمان خود به خاطر رویکرد انتقادی‌اش به ارزش‌های اخلاقی حاکم بر جامعه آمریکا بسیار غیرمتعارف بود و نام سالینجر را به سر زبان‌ها انداخت.

سالینجر از دهه ۵۰ تا‌کنون از دید عموم خود را مخفی کرده و از آن هنگام تا امروز از ظاهر شدن در مکان‌های عمومی، شرکت در مراسم ادبی و فرهنگی و انجام مصاحبه با روزنامه‌نگاران خودداری می‌کند.

در طول سال‌های گذشته، روزنامه‌نگاران زیادی سعی کردند تا با او تماس گرفته و گفتگو کنند، اما هر بار با رفتار تند و پرخاش‌گرانه سالینجر مواجه شدند.

تام لئونارد نویسنده مجله اسپکتیتر(Spectator) آخرین روزنامه‌نگاری بود که چندی قبل به سراغ سالینجر رفت، اما او نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت با اعتراض و امتناع وی از انجام مصاحبه مواجه شد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)