تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار به دخالت کمیته امداد در سیاست

میرحسین موسوی چند روز پس از هشدار مهدی کروبی، مبنی بر دخالت کمیته امداد و سازمان بهزیستی در انتخابات، اقدام کمیته امداد در «توزیع پول» به نفع یک نامزد خاص را محکوم کرد.

آقای موسوی گفت که هر سیاستی که «عزت مردم» را هدف بگیرد، محکوم است و کمیته امداد باید سرنوشت خود را از «مسائل سیاسی» جدا کند.

مهدی کروبی برای نخستین بار هفتم خرداد ماه به کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی هشدار داده بود که در انتخابات دخالت نکنند.

آقای کروبی در جمع دانشجویان لرستانی در خرم‌آباد، به این دو نهاد اجتماعی هشدار داد که در قبال پرداخت «پول» به نیازمندان، نباید به آنها بگویند که به چه کسی رای بدهند.


به گفته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، «بهزیستی و کمیته امداد، حق دخالت در رای مردم را ندارند و نباید از این پول‌ها که حق مردم است، برای انتخابات خرج کنند.»

یک روز پس از اظهارات آقای کروبی، حسین انواری، سرپرست کمیته امداد، با «مغرضانه» خواندن اظهارت برخی گروه‌های انتخاباتی، حمایت این نهاد از یک کاندیدای خاص را رد کرد.

وی با اعتراض به نادیده گرفتن «تلاش‌های» کمیته امداد از سوی نامزدهای انتخاباتی، وظیفه این نهاد را فراهم کردن حضور «حداکثری و جدی» مردم در پای صندوق‌های رأی دانست.

میرحسین موسوی که پیش‌تر نیز از «بذل و بخشش پول بیت‌المال»، به شدت اظهار تأسف کرده بود، افزود: «عیب این است که کسانی از امکانات دولتی و بیت‌المال برای خود ‌استفاده کنند.»


محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در شهرکرد اعلام کرد که «بیکاری، گرانی و فقر در کشور، نشان‌دهنده این است که از اموال به درستی امانتداری نشده است.»

آقای رضایی افزود: «ضعف و ناتوانی در اداره کشور، آثار بسیار بدتری نسبت به دزدی کردن، خوردن و بردن اموال دارد.»

وی با اشاره به این که «مردم از دعواهای سیاسی و نزاع جناح‌های سیاسی، خسته شده‌اند»، اظهار داشت: «بر سر غنائم انقلاب و جنگ که نباید جنگ شود.»

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه برگزاری می‌شود.

Share


در همین رابطه:
کمیته امداد دخالت در انتخابات را رد کرد
کروبی: کمیته امداد در انتخابات دخالت نکند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)