تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نظر موسوی در مورد رابطه با آمریکا

میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری ایران، اظهار داشت که «روابط بهتر میان ایران و ایالات متحده از حالت تابو خارج شده‌است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی در نشست رسانه‌ای امروز (جمعه) خود گفت:
«رابطه‌ با آمریکا از حالت تابو خارج شده‌است، ولی باید زمینه‌های مساعدتری را در این زمینه شاهد باشیم. اگراین مسئله به صورت مساعدی پیش برود طبیعی است که این روابط به سمت بهتر شدن پیش خواهد رفت.»

وی در پاسخ به پرسشی دیگر در این رابطه افزود:
«ما به سمت تعامل بیشتر با جهان و کم کردن تنش پیش خواهیم رفت. اگر صدقی از سوی آمریکا در لحنی که رئیس‌جمهور جدید آن کشور ابراز کرده وجود داشته باشد، می‌تواند زمینه‌هایی برای پیشرفت کار فراهم کند.»

وی ادامه داد: «رابطه ما با آمریکا یک مسئله‌ پیچیده است و قابل حل در یک شب و یک روز نیست بل‌که راه حلی مداوم همراه با حوصله و راهبردهای درست می‌طلبد.»

موسوی در مورد تغییر لحن آمریکا: «منتظریم ببنیم باز هم علائمی به دنبال آن هست یا خیر»

نخست‌وزیر دوران جنگ ایران و عراق در ادامه در باره تغییر لحن آمریکا گفت: «منتظریم ببنیم باز هم علائمی به دنبال آن هست یا خیر. من روند را روند خوبی می‌بینم که اگر ادامه پیدا کند به بهتر شدن وضع کمک خواهد کرد.»

این کاندیدای اصلاح‌طلب در ادامه به عنوان نمونه‌ای از «یک گام مثبت از سوی واشینگتن» رفع تحریم قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری را که جنبه انسانی دارد برشمرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد که دولت او حاضر به کنار گذاشتن این فناوری نیست ولی حاضر به اعتمادسازی برای اطمینان جهان از غیر نظامی بودن این فناوری در ایران است.

میرحسین موسوی از نامزدهای اصلی انتخابات ۲۲ خرداد برای تعیین رئیس جمهوری آینده ایران است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)