تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کنسرت گروه زیرزمینی فونت در لندن

گروه موسیقی زیرزمینی «فونت» که در سبک ایندی راک می‌نوازد روز یازدهم ژوئن در لندن کنسرت خواهد داشت.

این کنسرت که در بوش‌هال لندن برگزار می‌شود، نخستین کنسرت گروه «فونت» در خارج از ایران است.

برگزارکننده این کنسرت، مؤسسه فرهنگی «برعکس» است که به تازگی فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه برگزاری کنسرت موسیقی زیرزمینی ایران در لندن آغاز کرده‌است.

پویا (خواننده و نوازنده گیتار)، اش (خواننده و نوازنده گیتار)، کاوه (نوازنده بیس) و علی (نوازنده درامز) اعضای گروه فونت را تشکیل می‌دهند.

گروه فونت یک گروه راک با رویکردی کمینه‌گرا است. این گروه که در سال ۱۳۸۵ تشکیل شد، با اجرای کنسرت‌های مختلف در دانشگاه‌ها و زیرزمین‌های تهران، در ظرف مدت اندکی به یکی از گروه‌های معروف و پرطرفدار موسیقی راک زیرزمینی ایران تبدیل شد.


گروه «فونت» در سال ۱۳۸۶ نخستین آلبوم موسیقی خود را با نام «یک روز زیبا برای وقت‌کشی» بیرون داد.

گروه فونت در شهریور ۱۳۸۶ کنسرت زیرزمینی بزرگی در شهر کرج برگزار کرد که بیش از ششصد نفر در آن شرکت کردند. کنسرتی که نخستین کنسرت یک گروه راک در ایران بعد از انقلاب بود که با حمله نیروهای انتظامی و دستگیری اعضای گروه و شرکت‌کنندگان در کنسرت به هم ریخت. اعضای گروه به اتهام شیطان‌پرستی به ۲۱ روز زندان محکوم شدند.

اعضای گروه فونت، بعد از آزادی از زندان دوباره گرد هم آمده و دومین آلبوم خود را به نام «این یک دنیای آزاد است، مگه نه؟» به طور غیرقانونی منتشر کردند.

به گفته بهمن قبادی، وی ایده اصلی فیلم خود «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» را از زندگی یکی از اعضای گروه فونت و دستگیری بیش از ۲۵۰ نفر از جوانان شرکت‌کننده در کنسرت کرج گرفته‌است.

کنسرت قبلی مؤسسه برعکس، اجرای گروه کیوسک بود که مورد استقبال وسیع علاقمندان موسیقی مدرن ایرانی قرار گرفت.

Share

نظرهای خوانندگان

اشتباه فاحشی در این گزارش وجود داره و اون اینه که کنسرتهای راک در ایران 2-1 سال بعد از دولت خاتمی شروع شد و یکی از اولین ها، کنسرت گروه پژواک در سال 78 (تاجاییکه یادمه) بود. بعد از دولت احمدی نژاد البته کنسرت مهم راک و متالی برگزار نشده ولی تا قبل اون حداقل خود من در 30-20 کنسرت حضور داشتم

-- سهند ، May 30, 2009

آقا سهند: این خبر نوشته که "نخستین کنسرت یک گروه راک در ایران بعد از انقلاب بود که با حمله نیروهای انتظامی و دستگیری اعضای گروه و شرکت‌کنندگان در کنسرت به هم ریخت." با دقت بخوانید لطفاً.

-- سبلان ، May 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)