تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نیم میلیون بی‌خانمان در توفان بنگلادش

توفان و سیل، در بنگلادش و شرق هند بیش از ۱۸۰ کشته و نیم میلیون بی‌خانمان بر جا گذاشت.

به گزارش رویترز، «توفان آیلا» که از نوع چَرخَند است، بعدازظهر دوشنبه این هفته، به خشکی رسید و موج‌هایی به ارتفاع چهار متر ایجاد کرد. باران‌های شدید پس از توفان طی این هفته باعث سیلاب‌های شدید و باتلاقی شدن منطقه شده ‌است.

بنا بر این گزارش، نیم میلیون نفر از مردم بنگلادش ناچار به فرار از منطقه شده‌اند و نیم میلیون دیگر هنوز در مناطق سیلابی به‌سر می‌برند.

انتظار می‌رود که شمار قربانیان این رویداد همچنان افزایش یابد، زیرا مناطقی که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند، هنوز در دسترس امدادگران قرار ندارند.

بیشترین تعداد کشته‌ها (بیش از صد نفر) در بنگلادش گزارش شده‌ است، اما ایالت بنگال غربی هند نیز با خسارات زیادی مواجه است.


عکس از رویترز

در منطقه دارجلینگ هند، ۲۰ نفر در زیر گل و لای روان جان باختند. محیط‌بانان منطقه نیز نسبت به وضع ۵۰۰ ببر ساکن در جنگل‌های حرای منطقه نگران هستند.

در هر دو کشور، نیروهای ارتش برای رساندن آب، غذا، دارو و چادر به آسیب‌دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.

عبدالرزاق، وزیر حوادث غیرمترقبه بنگلادش به خبرنگاران گفت: «ما از تجهیزات کافی برخوردار نیستیم ولی به کار خود ادامه می‌دهیم تا همه مناطق را پوشش دهیم.»

بنگلادش تجربه زیادی در مبارزه با سیل و توفان دارد. دلتای پستی که یک‌سوم مساحت این کشور را در بر می‌گیرد، هر ساله با سیل از سوی دریا روبه‌رو است.

برآورد می‌شود که توفان آیلا خسارات فراوانی به کشاورزی بنگلادش زده ‌باشد که افت اقتصادی در این کشور را به همراه خواهد داشت.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)