تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

یک نوجوان دیگر در آستانه اعدام قرار گرفت

حکم قصاص محمدرضا حدادى نوجوانی که در سن ۱۵ سالگی مرتکب «قتل» شده است، چهارشنبه هفته جاری در زندان عادل‌آباد شهر شیراز به اجرا گذاشته خواهد شد.

محمد مصطفایی وکیل مدافع محمدرضا حدادی، در وبلاگ خود با اعلام این خبر نوشته است که اجرای حکم این نوجوان در حالی در دستور کار دایره اجرای احکام قرار گرفته که وی، اعتراف‌های اولیه خود مبنی بر «قتل» را رد کرده است.

آقای مصطفایی افزوده که پدر حدادی با مراجعه به دایره اجرای احکام دادسرای شیراز، متوجه شده است که حکم قصاص فرزندش، چهارشنبه ششم خرداد اجرا خواهد شد.

این در حالی است که به گفته این وکیل دادگستری، تاکنون زمان اجرای حکم به وی به عنوان وکیل مدافع محمدرضا حدادی ابلاغ نشده است.

«اجرای حکم این نوجوان در حالی در دستور کار دایره اجرای احکام قرار گرفته که وی، اعتراف‌های اولیه خود مبنی بر قتل را رد کرده است»

به نوشته مصطفایی، موکلش از سوی دیگر متهمان این پرونده که به لحاظ عقلی و سنی بزرگ‌تر از وی بوده‌اند «فریب» خورده است و اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفته است.

این وکیل دادگستری می‌افزاید که موکلش پس از این که متوجه می‌شود «فریب» خورده است، به دادگاه اعلام ‌می‌دارد که در ارتکاب جرم قتل «هیچ نقشی» نداشته است.

ایران بالاترین آمار اعدام کودکان را در جهان دارد. در سه سال گذشته ۳۴ کودک در جهان اعدام شده‌اند که ۲۸ مورد آن در ایران بوده ‌است.

سال گذشته شش نوجوان در ایران اعدام شدند و هم‌اکنون ۱۳۰ نوجوان زیر ۱۸ سال با گرفتن حکم اعدام در انتظار اجرای حکمشان هستند.

کنوانسیون حقوق کودکان و پیمان بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، مجازات اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال را ممنوع می‌داند. جمهوری اسلامی به عضویت این پیمان‌های بین‌المللی درآمده‌ است.

Share


در همین رابطه:
اعدام چهار تن دیگر در شیراز

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)