تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمریکا اتهام «تروریست‌پروری» را رد کرد

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اتهام «تروریست‌پروری» در منطقه کردستان عراق علیه ایران را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جف مورل سخنگوی پنتاگون، انجام هرگونه اقدام از این نوع را که امروز از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مطرح شد، تکذیب کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای امروز در شهر سقز، آمریکا را به آموزش تروریست‌ها در منطقه کردستان عراق، متهم کرد.

آقای خامنه‌ای در یک سخنرانی که از تلویزیون ایران پخش شد، گفت: «آمریکایی‌ها در پشت مرزهای غربی ما، با جمع‌آوری اطلاعات، هزینه کردن پول و تامین سلاح، مشغول توطئه سازمان‌یافته و تروریست‌پروری هستند.»

بر اساس این گزارش، آقای مورل این اتهام را نشان‌دهنده این واقعیت دانست که ایران به تامین پول و اسلحه برای از میان بردن تلاش‌های ایالات متحده در عراق و افغانستان ادامه می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت که نیروهای آمریکا به ویژه در عراق به تلاش برای یافتن انبارهای مخفی اسلحه ساخت ایران ادامه می‌دهند.


سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: «ایرانی‌ها به طور غیرمنطقی ما را به دخالت در عراق متهم می‌کنند، در حالی که در طول هفت سال گذشته، آنها برای از میان بردن تلاش‌های آمریکا در راستای فراهم‌آوردن صلح و ثبات برای مردم عراق، تلاش کرده‌اند.»

مرز مشترک ایران و عراق گاهی اوقات شاهد درگیری‌های مرگباری میان شورشیان کرد و نیروهای نظامی ایران است.

هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق که در تهران به سر می‌برد نیز گفت که بغداد، «حمایت آمریکا از تروریست‌ها» در منطقه کردنشین عراق را محکوم می‌کند.

آقای زیباری عصر امروز سه‌شنبه در کنفرانس خبری با همتای ایرانی خود اظهار داشت که بغداد موضوع «حمایت» آمریکا از گرو‌ه‌های «تروریستی» در شمال عراق را با مقام‌های واشینگتن مطرح کرده است.

وزیر خارجه عراق در واکنش به اظهارات امروز آقای خامنه‌ای، افزود که کردستان عراق خود را ملزم کرده است تا سرزمین خود را در اختیار کسانی که «علیه ایران و ترکیه اقدام می‌کنند»، قرار ندهد.

ایران چندی پیش در دو حمله هوایی به مناطقی از کردستان عراق، بخش‌هایی از آن را که احتمال می‌داد محل اختفای کردهای شورشی باشد، بمباران کرد.

Share


در همین رابطه:
عراق «تروریست‌پروری آمریکا» را محکوم کرد
«آمریکا در غرب ایران تروریست پرورش می‌دهد»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)