تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض کروبی و موسوی به صداوسیما

مهدی کروبی و میرحسین موسوی با انتشار نامه‌های جداگانه‌ای به عملکرد صداوسیما در زمینه انتخابات اعتراض کردند.

نامه این دو نامزد ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه در اختیار رسانه‌های عمومی قرار گرفته است.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه خود خطاب به عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما نوشته است که «بر نظارت خود بر زیرمجموعه‌های خویش بیفزایید که چون ماجرای مجموعه برنامه هویت علیه روشنفکران نشود که فاجعه‌ای فرهنگی بود.»

آقای کروبی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته همواره بخش‌های خبری تلویزیون به «تحریف و تخریب» مواضع اصلاح‌طلبان پرداخته‌اند، از رئیس سازمان صدا و سیما پرسیده است: «علت رفتار غرض ‌ورزانه صداوسیما برای برهم زدن چهره اصلاح‌طلبان چیست؟ آیا طرح تفاوت سلیقه میان نامزدهای اصلاح‌طلب در زمره وظایف صداوسیماست؟»

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران افزوده است: «رسانه ملی در انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری به رسانه فردی تبدیل شده است.»

آقای کروبی اظهار داشته که «متاسفانه این رسانه به تریبون رئیس دولت تبدیل شده و به نام پخش اخبار دولت عملا به ارگان آن تبدیل شده است.»

میرحسین موسوی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز امروز با انتشار نامه‌ای از عملکرد صداوسیما انتقاد کرده است.


نامه آقای موسوی برخلاف نامه آقای کروبی خطاب به آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و قربانعلی دری نجف‌آبادی دادستان کل کشور نوشته شده است.

این نامزد ریاست جمهوری در نامه خود از نحوه اطلاع‌رسانی «رسانه ملی چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت» در خصوص انتخابات اظهار تاسف کرده است.

آقای موسوی اظهار داشته که عملکرد صداو سیما در مقایسه با انتخابات ‌دوره‌های گذشته «تنزلی آشکار» دارد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است که عملکرد صداوسیما «این شائبه را در اذهان عموم به وجود آورده که گویی قرار نیست انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری صحنه برابر و جدی رقابت نامزدها باشد.»

میرحسین موسوی افزوده است که «نقض مکرر و آشکار بی‌طرفی» از سوی بخش‌های خبری خاص و نیز «کم‌مایه بودن برنامه‌ها» با ایده انتخاب آزادانه، آگاهانه و مسولانه یکایک شهروندان در «تعارض» است.

نخست وزیر پیشین ایران در پایان نامه خود از مقام‌های یادشده خواسته است که با توجه به وظایف قانونی‌شان در «قبال نظارت بر اجرای دقیق قانون انتخابات»، به اعتراض وی رسیدگی کنند.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. در این دوره، محمود احمدی‌نژاد، مهدی کروبی، میرحسین موسوی، محسن رضایی و اکبر اعلمی شناخته‌‌شده ‌ترین چهر‌ها هستند.

نتیجه بررسی صلاحیت این افراد آن‌طور که خبرگزاری ایسنا گزارش کرده است آخر وقت امروز از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

Share


در همین رابطه:
نامه کروبی و موسوی به شورای نگهبان

نظرهای خوانندگان

دیر نیست؟
دیر است!!

-- Nam ، May 19, 2009

عکس بالا عکس میر حسین موسوی نیست

-- بدون نام ، May 20, 2009

درایران هرکس انتقاد بکند یا مخالف باشد از نطر حکومت یا جاسوس است یا برانداز نظام.... مهم نیست خبرنگار باشد یا خانواده شهید یا مردم عادی...........؟
چه برسر این مملکت آوردید که خانواده شهدا وایثار گران هم شما ورفتار وکردارتان را قبول ندارند.واز شما مصادره کنندگان یاد ونام جگر گوشه های شان بیزارند
اشرفی اصفهانی در خاتمه با اشاره به جنگ روانی برخی افراد و گروه‌ها بر علیه اصلاح طلبان و مهندس موسوی خاطر نشان كرد:«مردم در طول این سالها و خصوصا در ماه‌های اخیر همه آنچه را كه باید بدانند فهمیده‌اند و این گونه حملات را در راستای تخریب انتخاباتی اصلاح‌طلبان و كاندیداهای آنها ارزیابی می‌كنند. كارنامه مهندس موسوی در زمان امام كاملا روشن است و اگر بناست فعالیت‌ها با محوریت خط امام سنجیده و مطابقت داده شود چه كسی بیش از مهندس موسوی مورد تایید حضرت امام بود؟ من از بابت این تخریب‌ها هیچ نگرانی ندارم چرا كه كارنامه 4 ساله آقایان در معرض قضاوت مردم قرار دارد.»

-- ایرانی ، May 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)