تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست وزارت ارشاد از رسانه‌ها

وزارت ارشاد از رسانه‌ها خواست از واژه «کاندیدای احتمالی» در اخبار و گزارش‌های مربوط به داوطلبان استفاده کنند.

بیش از ۴۵۰ نفر خود را داوطلب انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران کرده‌اند که قرار است ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار شود.

این درخواست براساس بند‌های مربوط به فصل تبلیغات قانون انتخابات ریاست جمهوری در قالب اطلاعیه‌ای امروز یکشنبه از سوی معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد منتشر شده است.

در این اطلاعیه، فعالیت له یا علیه نامزد‌های ریاست جمهوری از «میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد»، جرم شناخته شده است.

«استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‏ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی» به نفع نامزد‌های ریاست جمهوری از دیگر موارد تخلف‌های انتخاباتی اعلام شده است.

فعالیت له یا علیه نامزد‌های ریاست جمهوری از «میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد»، جرم شناخته شده است

در اطلاعیه وزارت ارشاد همچنین بر اساس ماده ۷۴ قانون انتخابات، آمده است که «مطبوعات و نشریات حق ندارند از سه روز قبل از اخذ رأی، آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند.»

در این اطلاعیه، وزارت ارشاد به هفت بند از قانون مطبوعات اشاره کرده است که نشریات باید آنها را رعایت کنند.

«پرهیز از انتشار اخبار محرمانه، تحریف نکردن مطالب دیگران و استفاده نکردن از عکس زن و مرد به صورت ابزاری» از مهمترین مواردی است که وزارت ارشاد خواستار رعایت آنها شده است.

محمدحسین صفار هرندی وزیر ارشاد نیز که امروز یکشنبه در در همایش ملی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی سخنرانی می‌کرد، گفت که «نشریاتی که مخرب هستند، خنجر به جان خود می‌زنند.»

به گفته آقای هرندی، مسیر اطلاع‌رسانی برخی رسانه‌ها، «مسیر طراحی شده برای تخریب بوده» است.

غلامحسین الهام سخنگوی دولت از دیگر سخنرانان این همایش بود که در اظهارات خود از روابط عمومی‌ها و رسانه‌های داخلی خواست که «مهر سانسور رسانه‌های غربی را بشکنند و اطلاع‌رسانی کنند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای الهام همچنین اظهار داشت که «امروز هیچ سانسوری از سوی دولت نهم وجود ندارد.»

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)