تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار دانشجویی به انتخاب احمدی‌نژاد

بیش از ۵۰ تشکل دانشجویی با صدور بیانیه‌ای نسبت به عواقب انتخاب دوباره محمود احمدی‌نژاد به عنوان ریاست جمهوری هشدار دادند.

این بیانیه با «منفی» و «غیرقابل دفاع» خواندن کارنامه دولت نهم، ادامه حیات این دولت را باعث ایجاد چشم‌انداز «نگران‌کننده‌تری» برای منافع ملت دانسته‌ است.

دانشجویان امضاءکننده این بیانیه اعلام کرده‌اند: «با صدای بلند فریاد برمی‌آوریم احمدی‌نژاد باید برود.»

این بیانیه با تأکید بر اینکه دانشگاه «بیشترین فشارها» را از جانب دولت نهم دریافت کرده‌است، بسط «نگاه امنیتی و ایجاد فضای پلیسی» را نشانگر «نهایت دشمنی» دولت‌مردان نهم با دانشگاه عنوان کرده‌اند.

«بازداشت و شکنجه بسیاری از دانشجویان منتقد و معترض به دولت، صدور احکام سنگین محرومیت از تحصیل و اخراج استادان برجسته و دگراندیش» از جمله موارد مورد اعتراض دانشجویان در این بیانیه است.

طی چهار سال اخیر حدود ۱۰۰۰ دانشجو از تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر محروم شده‌اند و نزدیک به ۳۰۰ استاد دانشگاه به طور ناخواسته حکم بازنشستگی دریافت کرده‌اند.

اعمال سهمیه‌بندی جنسیتی و بومی‌گزینی جنسیتی و جلوگیری از ورود دختران به دانشگاه از دیگر مواردی است که در این بیانیه به آن اعتراض شده‌است.

بنا بر این بیانیه، «نه به احمدی‌نژاد» و توقف روند فعلی، «تصمیمی عقلانی از طرف همه گروه‌های آزادی‌خواه و اصلاح‌طلب» است

این بیانیه با انتقاد از کارنامهٔ سیاست‌های دولت نهم در عرصه اجتماعی و سیاسی، آورده‌است: «پس از پیروزی انقلاب تا کنون هیچ دولتی این‌چنین چشم بر تحلیل‌های کارشناسانه در امر کشورداری نبسته است.»

«تعطیلی نسبتاً کامل مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی، سانسور شدید در عرصه کتاب و هنر، سرکوب جنبش‌های اجتماعی و پلمپ غیر قانونی تشکل‌های حقوق بشری» از جمله انتقادات دانشجویان به دولت نهم است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده‌است: «دولتی که قرار بود نفت بر سر سفره‌های مردم آورد، با بها ندادن به مفاهیم بنیادی علم اقتصاد و عدم برنامه‌ریزی، شیوه اقتصاد دستوری، بی‌توجهی به هشدار و پیش‌بینی‌های اقتصادانان کشور عملاً عزم برچیدن سفره‌های بی‌رنگ و رونق مردم را دارد.»

به اعتقاد صادرکنندگان این بیانیه: «دولت ماجراجوی نهم به اسم عزت کشور و اقتدار ایران بدون توجه به منافع ملت پیاپی تنش آفریده، کشور را در شرایط بغرنجی قرار داده و احتمال وقوع جنگ و تبعات ویرانگر آن نظیر ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش داده‌ است.»

این بیانیه، «افزایش روزافزون فساد، فقر، بیکاری، فاصله طبقاتی، ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی، انزوا و تحریم‌های گسترده در عرصه بین‌المللی» را محصول دوران دولت نهم عنوان کرده‌است.

بنا بر این بیانیه، «نه به احمدی‌نژاد» و توقف روند فعلی، «تصمیمی عقلانی از طرف همه گروه‌ها، احزاب و فعالان سیاسی و مدنی آزادی‌خواه و اصلاح‌طلب» است.

Share

نظرهای خوانندگان

میلیونها ایرانی باشرف وباغیرت خوب می دانند که این آقای احمدی نژاد چه بلائی برسر ایران وایرانیان وچه تاجی برسر فلسطین ولببنانیان زده وچه پول های از جیب این ملت بیچاره خرج کرده.مردم خوب هشیارند

-- دلسوز ایران ، May 14, 2009

اقتدار!!‌هه!!! مردم نان ندارند بخورند یارو دنبال قدرت میگرده!! اون هم فقط برای اینکه یهودی هارو از بین ببره!!!‌واقعا چه هدف انسان دوستانه ای .

-- N ، May 14, 2009

دانشجویان باید برای احتمال تقلب‌های بعدی و مرحله‌ی تلاش برای برکناری احمدی نژاد در صورت انتخاب او نیز آماده باشند و افکار عمومی را از حالا برای بالا بردن هزینه‌ي‌ تقلب انتخاباتی آماده کنند.

-- تحلیلگر ، May 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)