تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تمدید تحریم‌های آمریکا علیه سوریه

دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، تحریم سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

در نامه‌ روز گذشته آقای اوباما به کنگره آمریکا، علت تمدید این تحریم‌ها، حمایت سوریه از «تروریسم، دنبال کردن برنامه تولید موشک و سلاح‌های کشتار جمعی و مانع تراشی بر سر بازسازی عراق» عنوان شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، رابرت وود سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا با اعلام این خبر گفت که تمدید تحریم‌های سوریه با عنوان «قانون محاسبه‌ سوریه و آزاد‌سازی لبنان» تمدید شده است.

تحریم آمریکا علیه سوریه در حالی تمدید می‌شود که هم‌اکنون دو فرستاده باراک اوباما به منظور بهبود روابط واشینگتن و دمشق در این کشور به سر می‌برند.


عکس از رویترز

تحریم‌ها علیه سوریه از زمان جورج بوش وضع شده است. این تحریم‌ها برای پنجمین سال متوالی است که علیه این کشور تمدید می‌شود.

تحریم‌ها علیه سوریه شامل «تحریم تسلیحاتی، تحریم پرواز شرکت‌های هواپیمایی سوریه به آمریکا و ممنوعیت معامله تجاری و بانکی با شهروندان سوری مظنون به حمایت از تروریسم» است.

روابط دیپلماتیک سوریه و آمریکا پس از جنگ سال ۲۰۰۳ عراق و همچنین ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان در سال ۲۰۰۵ رو به تیرگی نهاد.

آمریکا در فوریه سال ۲۰۰۵ پس از ترور رفیق حریری، سفیر خود را از دمشق فراخواند و هنوز تصمیمی در مورد معرفی سفیر جدید اتخاذ نکرده است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)