تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت مجمع روحانیون از نامزدی موسوی

مجمع روحانیون مبارز از نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات آتی ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

این مجمع پس از دیدار (روز گذشته) با آقای موسوی و شنیدن برنامه‌های انتخاباتی‌اش، وی را به عنوان نامزد مورد حمایت در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران معرفی کرد.

وب‌سایت اطلاع‌رسانی مجمع روحانیون مبارز با اعلام این خبر گزارش می‌دهد که اعضای این مجمع پس از این دیدار، «نامزدی آقای موسوی در انتخابات را بررسی و با رای قاطع حمایت خود از وی را اعلام کردند.»
این مجمع قرار است به زودی با انتشار بیانیه‌ای در این‌ خصوص توضیحاتی ارائه دهد.

میرحسین موسوی نخست وزیر پیشین، یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران است.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب مشارکت و حزب کارگزاران سازندگی از جمله جریان‌های سیاسی هستند که از نامزدی وی در انتخابات حمایت کرده‌اند.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد مطرح در این دوره از انتخابات هستند که صلاحیت آنها باید از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تائید شود.


براساس قوانین جمهوری اسلامی، نامزد‌ها در صورتی که صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان تائید شود، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

میرحسین موسوی که به عنوان فردی نزدیک با آیت‌الله خمینی شناخته می‌شود، طی سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ پست نخست وزیری ایران را بر عهده داشت. با این حال وی دو دهه است که به نحو قابل توجهی از سیاست‌های اجرایی کناره گرفته است.

اصلاح‌طلبان ایرانی پیش‌تر علاقه‌مند بودند آقای موسوی به عنوان یک شخصیت میانه‌روی محبوب که به واسطه نزدیکی با آقای خمینی همچنان از مشروعیت بالایی برخوردار است، در انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال ۱۳۸۴ شرکت کند.

با این حال وی به دلایلی که هرگز فاش نشد از شرکت در انتخابات خودداری کرد و محمود احمدی‌نژاد با شکست اکبر هاشمی رفسنجانی به قدرت رسید.

پس از فوت آقای خمینی در سال ۱۳۶۸ پست نخست وزیری از میان برداشته شد.
میرحسین موسوی هم اکنون رئیس فرهنگستان هنر است.

Share


در همین رابطه:
«کارگزاران از موسوی حمایت می‌کند»
حمایت مجاهدین انقلاب از موسوی

نظرهای خوانندگان

«میرحسین موسوی که به عنوان فردی نزدیک با آیت‌الله خمینی شناخته می‌شود»! همین کافی است که به این فرد نباید راًی داد و نباید اعتماد کرد! هر کسی که به خمینی و بیت ولایت نزدیک است، منافع ملت ایران را پایمال خواهد کرد، همین طور که تا به حال کرده اند.
حاج میری،

-- Haj Miri ، Apr 13, 2009

شاید به جرئت بتوان گفت که انتخاب میرحسین موسوی یکی از مصیبت بارترین دوران جمهوری اسلامی خواهد شد . و در مقام مقایسه شاید بتوان گفت پس از چهار سال و مشاهده ی عملکرد موسوی همه احمدی نژاد را قهرمان ملی می کنند زیرا میرحسین موسوی یکی از پر هرج و مرج ترین دورانها را بر ایران حاکم خواهد کرد . و انتخاب او نشان از آن دارد که مسئولین جمهوری اسلامی بطور کلی از امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی نه تنها هیچ نمی دانند بلکه در طی این سی سال با آزمون و خطا باز هم بر دانش خود نیفزوده اند . در دوره ای که ایران نیاز به مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی دارد تا با بالا بردن ترکیب سرمایه از این وضعیت بحرانی خارج شود کسی مصدر امور را بدست خواهد گرفت که اعتقادی به این موضوع ندارد . از لحاظ سیاسی هم سیستم سرمایه داری دولتی یعنی اتوماتیک اختناق بیشتر و لذا از لحاظ سیاسی و اقتصادی میرحسین موسوی مردود است و ضرورتا از لحاظ اجتماعی هم کاری از پیش نخواهد برد . میرحسین موسوی هنوز از کارنامه ای دفاع می کند که جمهوری اسلامی اقدام به نسل کشی کرده است . هزاران آزاد اندیش را اعدام کرده است و هزاران جوان را سالها زندانی . او هنوز از ایده های جنون آمیز خمینی دفاع می کند . او از دولت فراجناحی و ملی سخن به میان می آورد و در هر بحثی دولت خود را نمونه و شاهد می آورد . او هنوز نمی داند دیگر آن دوران تکرار نمی شود و اگر هم تکرار شود کمدی تراژیک خواهد بود . چگونه می تواند کسی از اقتصاد اطلاع داشته باشد و گروه موتلفه و جامعه ی روحانیت مبارز را در یک دست و سپاه و وزارت اطلاعات و قوه ی قضائیه را در دست دیگر داشت و ضرورتا دستی هم برای اصلاح طلبان نخواهد ماند . چگونه فردی می تواند از اقتصاد آزاد سخن بگوید و از دولتی کردن حمایت کند و اگر هم حمایت نکند چگونه می خواهد این همه امتیازات دولتی آیت الله ها ؛ آقازاده ها ؛ سپاه و وزارت اطلاعات را حذف کند . میرحسین موسوی با این همه در هم آمیختگی چگونه می تواند سرمایه های خارجی را جذب کند ؟ این همه تناقض نمی تواند در یک فرد جمع شود تا بتواند کاری انجام دهد . انتخاب موسوی یک خبط تاریخی ست .

-- farhad ، Apr 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)