تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت مجاهدین انقلاب از موسوی

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای میرحسین موسوی را به عنوان نامزد مورد حمایت خود در دهمین انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این سازمان با ابراز تأسف «شدید» از انصراف محمد خاتمی، اعلام کرده‌است که میرحسین موسوی را دارای «جامعیت و صلاحیت» می‌داند.

این سازمان اصلاح‌طلب در بیانیه خود، نامزدی میرحسین موسوی را برای آن‌چه «نجات کشور و بازگرداندن اداره کشور به مسیر عقلانیت و اهداف و آرمان‌های راستین ملت ایران در انقلاب اسلامی» نامیده سودمند می‌داند.


آزادی مطبوعات و چرخه آزاد اطلاعات از موارد مورد تأکید سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در این بیانیه‌است

ایجاد چشم اندازی مثبت از روابط دیپلماتیک ایران،پایان دادن به «مدیریت ناکارآمد کشور در چهارسال گذشته» و اعتقاد میرحسین موسوی به آزادی احزاب از جمله دلائل حمایت این سازمان از نامزدی موسوی عنوان شده‌است.

این بیانیه با تاکید بر «به رسمیت شناخته شدن حقوق اساسی مصرح در قانون اساسی» اظهار امیدواری کرده‌است که «در صورت احراز پست ریاست جمهوری از سوی میرحسین موسوی، همانند دوران اصلاحات شاهد التزام دولت به سلامت انتخابات و تلاش برای صیانت آراء مردم باشیم.»

آزادی مطبوعات و چرخه آزاد اطلاعات از دیگر موارد مورد تاکید سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در این بیانیه‌است.

توزیع قدرت، تقویت بنیاد نهادهای مدنی، تأمین حقوق مشروع و قانونی گروه‌های اجتماعی و آن‌چه این بیانیه «مقابله با تحجر و قشری‌گری به نام دین و مهار بحران اقتصادی کشور» نامیده انتظاراتی است که این سازمان از نامزد مورد حمایت خود دارد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در این بیانیه از نامزدهای انتخاباتی مطرح در میان اصلاح‌طلبان درخواست کرده‌است که براساس نتایج نظرسنجی علمی و معتبری که از سوی مرجعی مورد توافق انجام خواهد شد به نفع کاندیدای دارای آراء بیشتر از صحنه رقابت کنار روند.

میرحسین موسوی خامنه‌ که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ نخست‌وزیر ایران بوده‌است در ۲۰ اسفند ۸۷ رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.

محمد خاتمی در ۲۶ اسفندماه به طور رسمی از نامزدی در انتخابات آینده ریاست جمهوری انصراف داد و صحنه را به میرحسین موسوی واگذار کرد.

دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد. تاکنون میر حسین موسوی، مهدی کروبی و اکبر اعلمی آمادگی خود را برای نامزدی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)