تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
وزارت خارجه آمریکا به زودی تشریح می‌کند:

«جزئیات نحوه تعامل آمریکا با ایران اعلام می‌شود»

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به زودی جزئیات بیشتری درباره نحوه تعامل آمریکا با ایران منتشر می‌کند.

به گزارش وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا، رابرت وود جانشین سخنگوی این وزارتخانه با اعلام این خبر گفت: «ما تمایل داریم با ایران بدون پیش‌شرط مذاکره کنیم و در روزهای آینده، جزئیات بیشتری را درباره تعامل خود با ایران یا در مورد دیگر ملاقات‌هایی که ممکن است صورت گیرد، روشن خواهیم کرد.»

به گفته آقای وود «ایران باید به جامعه بین‌المللی نشان دهد که برنامه هسته‌ای‌اش یک برنامه مسالمت‌آمیز است. در حال حاضر جامعه بین‌المللی نسبت به این موضوع بسیار بدبین است.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود: «ما دست خودمان را برای برقراری گفتگو دراز کرده‌ایم و تنها باید صبر کنیم و ببینیم که آیا ایرانی‌ها اقدام متقابلی خواهند کرد.»

این اظهارات یک روز پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی از احتمال حذف پیش‌شرط تعلیق غنی‌سازی برای آغاز مذاکرات با ایران از سوی آمریکا و کشور‌های دیگر خبر داد، ایراد می‌شود.


عکس از رویترز

این روزنامه نوشته است که دولت باراک اوباما و غرب در حال تهیه پیشنهادی هستند که براساس آن، مذاکرات مقدماتی بدون پیش‌شرط تعلیق غنی‌سازی، با ایران آغاز می‌شود.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش روز گذشته خود همچنین آورده است که این پیشنهاد به صورتی تنظیم شده‌ است که ایران را مجبور به بازگشت به میز مذاکرات هسته‌ای کند.

آمریکا و غرب خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران هستند، اما تهران با این درخواست‌ها مخالفت کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی‌های اخیرش از حق ایران برای داشتن فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز حمایت کرده است، اما در عین حال از تهران خواسته است که اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای‌ خود را بدهد.

Share


در همین رابطه:
«احتمال حذف تعلیق از سوی آمریکا»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)