تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ات‌وود نامزد جایزه کتاب بازرگانی

مارگارت ات‌وود رمان‌نویس سرشناس کانادایی، نامزد دریافت جایزه بهترین کتاب بازرگانی (بیزینس) در کانادا شد.

این جایزه که ارزش آن ۱۱ هزار پوند است، همه‌ساله به بهترین کتابی که درباره تجارت و بازرگانی نوشته شده باشد، اهدا می‌شود.

به گفته مسئولین برگزاری این جایزه، کتاب «بازپرداخت: بدهی و سویه تاریک ثروت» نوشته خانم ات‌وود، اثر هوشمندانه‌ای است که الگوها و نمونه‌های واقعی از بحران اقتصادی معاصر و تجربه‌های انسانی را کنار هم قرار می‌دهد و به نتایج جالبی می‌رسد.

مارگارت ات‌وود برای دریافت این جایزه با نویسندگان معروف و سنتی این ژانر مثل کنت وایت، پیتر سی نیومن، گوردون پیت و تد راجرز، رقابت خواهد داشت.


مارگارت ات‌وود

ات‌وود از موفق‌ترین داستان‌نویسان زن امروز جهان است که در سال ۲۰۰۰ جایزه بوکر را به خاطر رمان «آدمکش کور» دریافت کرد. وی همچنین به خاطر رمان «افسانه خدمتکار» برنده جایزه آرتور سی کلارک شد.

خانم ات‌وود در سخنرانی خود در فستیوال ادبی هنگ کنگ درباره ایده اصلی کتاب تازه خود که «بدهی» است، گفته است: «بدهی بخشی از شرایط انسان است. تمدن بر پایه مبادله، هدایا، معامله‌ها و وام‌ها بنا شده و اگر این بازپرداخت‌ها به موقع انجام نشود، توهین‌ها و انتقام گیری‌ها شروع می‌شود.»

وی همچنین اظهار داشت: «انتشار کتاب بازپرداخت: بدهی و سویه تاریک ثروت، هم‌زمان با وخیم شدن اوضاع اقتصاد جهانی، باعث شد مردم گمان کنند او دارای جامی بلورین است که آینده‌ را نشان می‌دهد و به این طریق می‌تواند به مردم بگوید در چه زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنند.»

این جایزه قرار است هفتم ماه می به برنده بهترین کتاب تجاری سال اهدا ‌شود.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)