تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سنگسار قریب‌الوقوع یک زن در ایران

روزنامه‌ها از سنگسار قریب‌الوقوع یک زن در ایران خبر می‌دهند.

اجرای حکم سنگسار اشرف- ک پس از آن‌که کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه، پیشنهاد عفو وی از سوی محمود هاشمی شاهرودی رئیس این قوه را رد کرد، باردیگر در دستور قرار گرفته است.

براساس رای این کمیسیون، حکم سنگسار اشرف به جرم معاونت در قتل باید به اجرا گذاشته شود.

اشرف- ک از سال ۱۳۸۰ تاکنون به جرم زنای محصنه و معاونت در قتل در زندان اوین به‌سر می‌برد.

این زن از سوی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده‌اش به ۱۵ سال حبس به سنگسار محکوم شده است.

روزنامه اعتمادملی به نقل از شادی صدر وکیل اشرف نوشته است که اجرای حکم موکلش از ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ در دستور قرار گرفته است.

روزنامه اعتماد به نقل از خانم صدر نوشته است که مطابق آیین نامه جدید کمیسیون عفو و بخشودگی، زمانی که رئیس قوه قضائیه فردی را مورد عفو قرار می‌دهد، کمیسیون نمی‌تواند با آن مخالفت کند

خانم صدر گفته است که با رد درخواست عفو موکلش از سوی این کمیسیون، نگران به اجرا گذاشته شدن حکم سنگسار این زن است.

اشرف- ک، یکی از ۹ محکوم به سنگساری است که مردادماه امسال، وکلا‌ی آنها در نشستی مطبوعاتی، نسبت به وضعیتشان و اجرای حکم سنگسار برای آنها ابراز نگرانی کرده بودند.

روزنامه اعتماد نیز به نقل از خانم صدر نوشته است که مطابق آیین نامه جدید کمیسیون عفو و بخشودگی، زمانی که رئیس قوه قضائیه فردی را مورد عفو قرار می‌دهد، کمیسیون نمی‌تواند با آن مخالفت کند.

اجرای حکم سنگسار در ایران از سه سال گذشته تاکنون ممنوع اعلام شده است، اما در آخرین مورد از اجرای این حکم در هفته اول دی ماه، سه مرد در مشهد سنگسار شدند.
یک تن از آنها موفق شد از گودال سنگسار نجات یابد.

۲۱ دی ماه نیز کمپین قانون بی‌سنگسار با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص ادامه سنگسار‌ها در ایران بدون توجه به دستور آقای شاهرودی اعلام کرده بود: «تا زمانی که این مجازات در قانون وجود دارد، چنین گفته‌هایی از هیچ ارزش عملی برخوردار» نیست.

نهاد‌های حقوق بشری در سه سال گذشته بارها خواسته‌اند که دستور آقای شاهرودی تبدیل به قانون شود، اما به درخواست‌ها تا کنون ترتیب اثری داده نشده است.

Share


در همین رابطه:
نگرانی از احتمال سنگسار ۱۰ نفر در ایران

نظرهای خوانندگان

تا اونجا که من اطلاع دارم سنگسار در اسلام بیشتر باید یه عمل سمبلیک باشه تا به اصطلاح آبروی فرد گناهکر ریخته بشه اما در ایرین مثل خیلی از چیزای دیگه تحریف شده، و با پرتاب ستگ های 2 الی 3 تنی به جای سنگ های 2 الی 3 گرمی شخص خاطی را به اصطلاح pawn!!! می کنند!!!!!!

-- شهروز ، Feb 25, 2009

سلام
.... آره ! نا حق نمیگه . . این حکم قانونیه !
تو مملکت گل و بلبل مون از این دست قوانین فراوون داریم . . به نظرم این بوی تعفن انقلابیه که زاییدیم . . فعلا هم کاری از دست کسی بر نمیاد ، باید نشست و منتظر موند تا بپوسه و توی کتابهای تاریخ عبرت دیگر ملت ها بشه . .

****************************
از شما هم برای کار با ارزشتون ممنون ام . .
من مشتری هر شب رادیو زمانه ام . . .
****************************

-- حامی پارسا ، Feb 25, 2009

سایت بسیار جالب و جدید درباره منافات رجم (سنگسار) با اصول اسلام:
http://www.rajm.org

-- بهمن ، Feb 26, 2009

این حرفا چیه آقای شهروز اسلام دین سنگساره. هر چه همه ی خوبها دارند این تنها دارد. تازه شیعه عصاره ی این « گل » است!
ولی حیف که تا کنون حتا یک شیرپاک خورده نتوانسته یک فیلم خوب از این کار الهی اسلامی شیعی بگیرد و بکند توی یوتیوب تا همه عالم از انسانیت و شرف علوی و عدل علی آگاه لمساوی شوند.

-- آیت الله زاده ، Feb 26, 2009

این سایت بسیار جالب و جدید آقا ی بهمن البته اعاده ی حیثیتی ست بیپایه و اساس برای اسلام ناب محمد و قرآن. گرداننده ی این سایت هم یک آدمی ست با همان شرافت اسلامی. ایشان از قرآن کخ دستوالعمل سنگسار و بقول خود آقان رجم است و هم دستوالعمل حرب و جهاد بر ذعلیه غیر مسلمانا است را دارد به عنوان یک سرچشمه ی لایزال فیض معرفی می کند. این سایت هم دکانی دیگر است. شعبده بازانی گردانندگان این سایت هستند که بدتر از آن دیگران هستند و آن دیگران از اینان گوی سبقت ربوده اند. این دین اصولا در نهادش یک ضدیت با بشر وجود دارد. سنگسار و قتل و غارت و شلاق و تعزیر از محکمات این دین و این آیین و این مذهب و مرام است. پیامبر متکرم اسلام نشسته بود و علی نهصد نفر را باشمشیر سربرید. طبق تاریخ در نیمه های روز شمشیر علی کند شده بود، محاسن امام علی پر از خون نجس یهودیان بود، مورخین شیعه می نویسند که هر قدر علی بیشتر سر می برید صورت علی بشاش تر و روحانی تر می شد. آری در نیمه ی کار شمشیر علی کند شد و پیامبر در ضمن یدالله نامیدن و حیدر خطاب کردن علی شمشیر خود را که در غلافی از لیفه ی خرما بود بیرون آورد و به علی داد و علی تا آخرین نفر از یهودیانی که به او اطمینان کرده بودند و از او پناه خواسته بودند را سر برید. همین کسانی که در مورد رافت اسلامی و محبت شیعی می گویند از قماش همینانند که امروز در ایران خون می ریزند. هرگز این شعار زیبای انقلاب را فراموش نمی کنم که بصورت ملیونی می گفتند: خمینی عزیزم بگو که خون بریزم.

-- بدون نام ، Feb 26, 2009

شهروز وقتی زیاد اطلاع نداری نظر نده .سمبلیک کدومه تا حالا سنگ توی صورتت خورده؟!

-- mehr ، Feb 27, 2009

سلام
دين معجوني از تضادها اوهام ناكامي ها ارزوها وبسته به خواست مخاطب مي باشد
اگر شما سنگ سار بخواهيد ما فتوا داريم كه خوب است وانجام شود!!!
اگر افكار عمومي بر عليه ان شود فتوا مي دهيم كه اين حكم منسوخ شده و!ى!! و كار عمر بوده !!پيامبر عزيز ما يك سوسك را نكشته!!
پس هيچ گاه در پي بررسي عقلي و علمي دين نباشيد!!!

-- جان ترس ، Feb 27, 2009

چرا هرجا به نفعشون نیست میگن با توجه به تغییر زمانه دین هم تغییر میکنه و هر جا که ضرری براشون نداره دستور دین قاطعه؟

-- رها ، Mar 6, 2009

حامی پارسا بابا دیگه اینقد بیرحمانه نیستش درسته بعضی جاهاش اشکال داره ولی دیگه فکر نمی کنم همچین چیزی باشه

-- m ، Apr 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)