تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتصاب بریتانیایی در حمایت از ببرهای تامیل

دو جوان بریتانیایی از هواداران جنبش ببرهای تامیل، در اعتراض به کشتار مردم تامیل به وسیله ارتش سری‌لانکا، در مقابل پارلمان بریتانیا دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

از سوی دیگر هواداران شورشیان تامیل در بریتانیا اعلام کرده‌اند در حمایت از اعتصاب این جوانان و در اعتراض به قتل عام عمومی مردم تامیل، روز شنبه (فردا) در مقابل پارلمان بریتانیا تجمع خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود که تعداد ۱۰۰٫۰۰۰ نفر از هواداران این جنبش در این راه‌پیمایی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار زمانه، این دو جوان اعتصاب‌کننده اعلام کرده‌اند که تا اعلام آتش‌بس در این منطقه و توقف کشتار و سرکوب مردم تامیل به وسیله دولت سری‌لانکا به اعتصاب غذای خود که از سه روز پیش آغاز شده ادامه خواهند داد و «تا مرگ دست از این اعتصاب نخواهند کشید».

هفته گذشته نزدیک به ۴۲۰ نفر از شورشیان تامیل کشته شدند.

ببرهای آزادی‌خواه تامیل، معروف به ببرهای تامیل، یک گروه شورشی نظامی جدایی‌طلب در سری‌لانکاست که برای استقلال این منطقه مبارزه می‌کند. این گروه هم‌اکنون توسط ۳۲ کشور یک گروه تروریستی شناخته شده‌است.

دولت سری‌لانکا به مدت سه دهه است که برای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از جدایی‌طلبان ببرهای تامیل تلاش می‌کند اما تاکنون نتوانسته به طور کامل به هدف خود دست یابد.

هفته گذشته هم‌زمان با پیشروی ارتش سری‌لانکا به سوی آخرین مواضع شورشیان ببرهای تامیل در مناطق شمال شرقی این کشور، نزدیک به ۴۲۰ نفر از شورشیان تامیل کشته شدند.

شورشیان تامیل که خواهان جدا شدن از سریلانکا و تشکیل کشور مستقل در شمال و شرق سریلانکا هستند از حدود ۲۵ سال قبل مبارزات مسلحانه استقلال‌طلبانه خود را شروع کردند.

طی این مدت بر اثر جنگ داخلی نزدیک به ۷۰ هزار نفر کشته و صدها هزار نفر نیز بی‌خانمان شدند.

Share

نظرهای خوانندگان

در مقایسه با این جوانان بریتانیایی ما مردم ایران برای هیچ ملتی دلسوزی نداریم اما توقع داریم آمریکا تمام کار و زندگی خود را رها کرده و به حقوق بشر در ایران توجه کند

-- بدون نام ، Apr 11, 2009

در مقایسه با این جوانان بریتانیایی ما مردم ایران برای هیچ ملتی دلسوزی نداریم اما توقع داریم آمریکا تمام کار و زندگی خود را رها کرده و به حقوق بشر در ایران توجه کند

-- بدون نام ، Apr 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)