تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ابراز نگرانی اروپا از اتهام رکسانا صابری

رئیس اتحادیه اروپا در مورد اتهام جاسوسی به رکسانا صابری ابراز نگرانی شدید کرده و از ایران خواسته تا حقوق بشر را رعایت کند.

خانم صابری یک خبرنگار ایرانی- آمریکایی است که از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون در زندان به‌سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری چک که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای نگرانی خود نسبت به این موضوع را ابراز کرده‌است.

تأکید اتحادیه اروپا بر «لزوم گردن نهادن ایران بر مواد منشور حقوق بشر» است

در این بیانیه آمده‌است: «ریاست اتحادیه اروپا، نگرانی جدی خود را از تحولات در پرونده رکسانا صابری در پی اعلام این‌که وی متهم به جاسوسی شده‌است بیان می‌کند.»

این بیانیه ادامه داد: «ریاست اتحادیه اروپا از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد تا بر تمامی ابزارهای بین‌المللی و منطقه‌ای که مورد تصویب ایران نیز هست گردن بنهد.»

اتحادیه اروپا در بیانیه خود به ویژه بر «لزوم گردن نهادن ایران بر مواد منشور حقوق بشر در خصوص محاکمه عادلانه و حق آزادی بیان» تأکید کرد.

حسن حداد، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، روز چهارشنبه اعلام کرد که به رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی – آمریکایی، اتهام «فعالیت‌های جاسوسی» تفهیم شده‌است.

او افزود که رکسانا صابری بدون مجوز خبرنگاری و تحت عنوان خبرنگار به «فعالیت‌های جاسوسی» می‌پرداخته و برای او قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده‌است. به گفته قاضی حداد، رکسانا همه اتهامات را پذیرفته‌است.

گزارش‌های اولیه از دستگیری رکسانا صابری علت دستگیری او را «خرید غیرقانونی مشروبات الکلی» عنوان کردند.

رکسانا صابری وی در شش سال گذشته به عنوان خبرنگار آزاد در ایران فعالیت می‌کرد و با بی‌بی‌سی، رادیو «ان‌پی‌آر» و دیگر رسانه‌های بین‌المللی همکاری داشته‌است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)