تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
دادستان کل کشور در گفتگو با پرس‌تی‌وی:

«ایران خدمتگزار جامعه بهائیان است»

قربانعلی دری نجف‌آبادی دادستان کل کشور می‌گوید که جمهوری اسلامی خدمتگزار جامعه بهائیان ایران است.

آقای نجف‌آبادی به تلویزیون پرس‌تی‌وی گفته است که بهائیان در ایران به عنوان یک انسان، مورد احترام جمهوری اسلامی هستند و از همه امکانات کشور برخوردارند.

دادستان کل کشور افزوده است که مقام‌های جمهوری اسلامی «به هیچ عنوان، کم‌محبتی به شهروندان بهائی را توصیه نمی‌کنند و همواره بر محبت تاکید کرده‌اند.»

اظهارات آقای نجف‌آبادی دو هفته پس از آن‌که وی در نامه‌ای به وزارت اطلاعات خواستار برخورد با «تشکیلات بهائیت» در ایران شد، ایراد می‌شود.

در این نامه «تشکیلات بهائیت» متهم به داشتن رابطه با «شمنان خارجی ملت ایران» به ویژه اسرائیل شده‌ است.

آقای نجف‌آبادی همچنین این هفت بهائی را متهم کرد که از طریق کشوری ثالث با اسرائیل همکاری داشته و تحت نفوذ آنها بوده‌اند

دادستان کل کشور با تکرار اظهارات سابق خود، باردیگر تاکید کرد که هفت رهبر بهائی بازداشت شده در ایران «تخلفات گسترده‌ای به ویژه در حوزه‌های اقتصادی» مرتکب شده‌اند.

این برای نخستین‌بار طی هشت ماه گذشته است که اعلام می‌شود رهبران بازداشت شده بهائی در ایران «تخلفات اقتصادی» داشته‌اند.

آقای نجف‌آبادی همچنین این هفت بهائی را متهم کرد که از طریق کشوری ثالث با اسرائیل همکاری داشته و تحت نفوذ آنها بوده‌اند.

وی در عین حال اظهار داشت که «جمهوری اسلامی خدمتگزار جامعه بهائیان است، البته تا زمانی که به عنوان نفوذی، جاسوس یا به عنوان یک باند سیاسی جعلی در ایران فتنه نکنند.»

هفت تن از رهبران بهائی هشت ماه پیش به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل، توهین به مقدسات دینى و تبلیغ علیه جمهورى اسلامى» دستگیر و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند.

مقام‌های قضایی ایران گفته‌اند که این افراد به «جاسوسی به نفع اسرائیل» اعتراف کرده‌اند، اما جامعه جهانی بهائی این اظهارات را رد کرده است.

دادستان کل کشور افزوده است که مقام‌های جمهوری اسلامی «به هیچ عنوان، کم‌محبتی به شهروندان بهائی را توصیه نمی‌کنند و همواره بر محبت تاکید کرده‌اند»

در تازه‌ترین واکنش‌ها به طرح این اتهامات علیه رهبران جامعه بهائیان ایران، اتحادیه اروپا هفته جاری در بیانیه‌ای، از این‌که این بهائیان «بدون تفهیم اتهام و بدون وکیل» همچنان در زندان به سر می‌برند، ابراز نگرانی کرده است.

اعتراض‌ها به تداوم بازداشت این هفت بهائی در حالی رو به افزایش است که علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته اعلام کرد که این افراد به اتهام «جاسوسی» به زودی محاکمه خواهند شد.

این هفت نفر، از هشت ماه پیش در زندان به سر می‌برند. جامعه جهانی بهائی اعلام کرده که در تمام این مدت، به این افراد اجازه ملاقات با وکیل‌‌شان داده نشده است.
وکالت این هفت بهائی را شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل بر عهده دارد.

هویت این هفت نفر؛ فریبا کمال آبادى، جمال‌الدین خانجانى، عفیف نعیمى، سعید رضائى، مهوش ثابت، بهروز توکلى و آقاى وحید تیزفهم اعلام شده است.

فعالیت جامعه بهائیان از سال ۱۳۶۲ در ایران ممنوع اعلام شده و هم‌اکنون در حدود ۳۰ بهائی به اتهام‌های مختلف در ایران زندانی هستند.

از نظر حکومت ایران، بهائیان مرتد محسوب می‌شوند.
اگرچه در قانون اساسی این کشور حقوق اقلیت‌هایی چون مسیحیان و زرتشتیان به رسمیت شناخته شده است، اما بهائیان از هیچ حقی برخوردار نیستند.

Share


در همین رابطه:
هشدار در خصوص وضعیت «خطرناک» بهائیان
برخورد با «تشکیلات بهائیت» در ایران

نظرهای خوانندگان

می گویند پس از ظهور مهدی همه چیز وارونه می شود . دستگیری ؛ زندان؛ اعدام؛ محرومیت از حق تحصیلات دانشگاهی و گاها حتی در مقاطع ابتدایی ؛راهنمایی و دبیرستان؛ اخلال در کسب؛ اذیت و آزار ؛ حتی اذیت اموات و تخریب گورستان ها و و و 00000 معنایش می شود احترام. معنایش می شود محبت .آقای دری درست است که دروغ کنتور نمی اندازد اما شرم هم خوب چیزی هست.از خدا بترسید واز وعده ای که پروردگار به دروغ گویان و بد کاران داده است

-- خلیل آرام ، Feb 24, 2009

يک نفر همت کند و به آقاي دري نجف آبادي تفهيم کند که«دروغگو دشمن خداست»

-- بدون نام ، Feb 24, 2009

به این میگویند آخوند.

-- بدون نام ، Feb 24, 2009

بله آقا جان محبت يعني اعدام بيش از 200 نفر عدم ثبت نام بچه هاي بهايي در دانشگاه حتي نفر پنجاه و چهارم . قطع حقوق بازنشستگي . حالا شايد اثبات اينها وقت ببرد اما توهين هاي روزنامه كيهان و رسانه هاي ملي را كه همه مي دانند و قلع و قمع در اطلاعيه همين دادستان . يعني محبت . بهاييان در اين سي سال فقط توسل به خداوند متعال كرده اند و آن هم به صورت دعا نه نفرين . ويلا للمكذبين.

-- arash ، Feb 24, 2009

از کسی که جزو فتوادهندگان و آمران قتلهای زنجیره ای بود و این را همه هم با مدرک فهمیدند و خود این آقا به قرآنی که هیچ کدام از این ملاها به ان اعتقاد ندارد، قسم خورد که دست نداشته است. حتی امضای این آقا پای فهرست قربانیان بود. ملاهای ایرانی از بی اعتقادترین افراد به دینی هستند که برای قدرت تبلیغ می کنند و شاید هم دین آنها استحقاق همین توجه! را هم دارد!

-- دایی جون ، Feb 24, 2009

شاید آقای نجف آبادی معنی محبت رو نمیدونه.

-- آرمان ، Feb 24, 2009

مرحمت فرموده ما را مس كنيد!!

-- كيوان ، Feb 24, 2009

البته این را هم باید در نظر داشت که مسوو لین ایران به خاطر فرقه و مرامی‌ که دارن تماما دو شخصیتی هستن و دروغ گوی شون از اون لحاظ هست. این رو اکثر روان شناسان می‌تونن ثابت کنن.

-- mehrdad ، Feb 24, 2009

من در مسلمانی گوینده این حرف ها شک دارم. دری نجف آبادی اگر هم عمامه دارد و ادعای اسلام می کند نمی تواند کوچکترین اعتقاد حقیقی به قران داشته باشد و این دروغ های شرم آور را گفته باشد.

-- علی تفرشی حسینی ، Feb 24, 2009

دروغ های دادستان کل کشور نشان می دهد که ایشان و همکارانشان بر این باورند که چون اعضای جمع هماهنگ کننده جامعه بهاییان ایران را از میان بردارند، جامعه در هم شکسته و به خیال ایشان "نابود" می شود. آقایان سخت سخت در اشتباهید! از تجربه سال های اول انقلاب پند نگرفتید و دارید دوباره همان زجر و آزار را به همان هدف (نابودی جامعه بهایی] تکرار می کنید. ای را بدانید که هر آزاری بر بهاییان در بند وارد آورید، نتیجه اش همبستگی هرچه بیشتر بهاییان عالم و نیز جلب اعتماد و اشتیاق بیشتر سایر ایرانیان به امر بهایی می شود. در این میان بهاییان هر چه بیشتر پیشرفت خواهند کرد و ندایشان به گوش تعداد بیشتری خواهد رسید و آبروی شما نیز بیش از پیش خواهد رفت. یک راه دارید: بهاییان دربند را بی سرو صدا آزاد کنید و خودتان را از ننگی که بدان گرفتارید تا حدی آزاد کنید. دربد منجلابی فرو رفته اید. خودتان را نجات دهید.

-- شکیب پرصبر ، Feb 24, 2009

میشه حالا یه مدت به ما ظلم کنید آقای نجف‌آبادی؟

-- پرهام ، Feb 24, 2009

با سلام
همان محبتی که حکومت در حق دراویش شیعه دارد روا می دارد و حسینه های آنها را یکی پس از دیگری دارد خراب می کند .حتما دارد در حق بهائیان هم اعمال می کند .البته محبت در قاموس حضرات جز افعال معکوس است

-- صلح کل ، Feb 24, 2009

بعضی‌ها خجالت را خوردند و حیاء را قی کردند.

-- بدون نام ، Feb 24, 2009

«ایران خدمتگزار جامعه بهائیان است»


با این حساب لطفاً یه مدت به جامعه بهائیان خدمت نکنید

-- بدون نام ، Feb 24, 2009

درّی نجف آبادی،

گیرم تو و امثال تو بتوانید خلق را گول بزنید (که نمی توانید چون بعد از سی سال همه می شناسندتان)؛ خدا را چه؟ او علّام غیوب است؛ او که ظاهراً به حضور و احاطه اش اعتقاد داری چه؟ اگر ذره ای، فقط ذره ای ترس از حق در وجودت بود انقدر بی شرمانه دروغ نمی گفتی و بر بندگان پاک خداتهمت نمی بستی. از خدا ترسی نداری، این است که هر چه می خواهی می گویی.

-- طوبی ، Feb 24, 2009

بیچاره نجف آباد که باید نامش با چنین بی انصافی و بی صداقتی همراه شود. عکسی که اخیراً از این آقای دری نجف آبادی منتشر شده، همراه همین خبر، خیلی گویا است. چشم های ایشان خبر از سرّ درون می دهد. هیهات، یک نفر آدم با چه بار سنگینی از کناه می تواند زندگی کند؟ در پشت آن حیله گری چشم ها روحی در عذاب است. بیچاره آن روح.

-- حسن کشاورز ، Feb 24, 2009

برخورداری از حقوقی همچون ادامه تحصیل در دانشگاه و حق شهروندی از حقوق اولیه ایست که مسلمان و بهایی (با تمام گژی های بهایی گری) باید در آن با هم برابر باشند.

-- رضا ، Feb 25, 2009

بچه جان كوچولو كه بودي بابات بهت نگفت دروغگو دشمن خداست.

-- farhad ، Feb 25, 2009

به این میگن یه آخوند کار درست هم خوب حقیقت و میگه هم عاشقه محبته ، آخر زمون که میگن اینه. فکر میکنه همه مردم دنیا از نعمت شعور محرومند . خدا خودش ایران و از دست این تقیه کارا نجات بده.

-- کوروش ، Feb 25, 2009

آقاي دري نجف آبادي! يه سوال...
شما مي دونين معني شرم و حيا چيه ؟

-- ارسلان يزداني ، Feb 25, 2009

واقعا جاي تعجب است كه آقاي دري دم از محبت مي زنند ؟ كدام محبت ؟ دستگيري هاي طولاني مدت ، زندان هاي بلند مدت بدون محكوميت در دادگاههاي معتبر همراه با حق دسترسي به وكيل اينها همه نشانه محبت است ؟ در تاريخ اسلام حضرت محمد و امام علي كه براي شيعيان اسوه هستند حتي با كفار نيز چنين رفتارهايي را نكرده اند . بايد از آقاي دري پرسيد چگونه در ايران مدعي آزادي بيان هستيد اما اجازه بيان نظرات مخالف را به هيچكس نمي دهيد ؟ اينگونه رفتارها يعني محدود و ممنوع كردن يك عده از شهروندان از انجام فرايض ديني و مذهبي شان در واقع نوعي كشتار است البته فعلا در سطح كشتار عقيدتي . اين نمونه رفتارها مرا به ياد دوران سياه تفتيش عقايد در اسپانيا مي اندازد كه ابتدا يهوديان را از تجارت منع كردند سپس اموالشان را غارت كردند و ثروتمندانش را به زندان انداختند بعد گورستانهايشان را خراب كردند و دا آخر عده بسياري را زنده زنده در آتش سوزاندند و آنها را مجبور به ترك وطن كردند .

-- علي ، Feb 25, 2009

احتمالا ایشان از افعال معکوس استفاده کردند

-- بدون نام ، Feb 25, 2009

بذاريد به وقتش حكومت به ما هم مي‌رسه!محبت رو يادشون مي‌ديم!!!

-- بدون نام ، Feb 25, 2009

آقاي دري نجف آبادي : معلوم نيست تو ايران به حرف كي بايد گوش داد . شما ها خودتونم نميدونيد بايد چيكار كونيد با اين بهايي ها . بهايي ها به نظر من بهترين آدمهاي روي زمين هستن نه معتاد دارن نه دزد ولي .......... كمي انصاف داشته باشيد . اسراييل تازه 60 سال هست تشكيل شده ولي بهايي ها 160 سال تاريخچه دارن . انصاف انصاق

-- آيلار ، Feb 25, 2009

سازمان بین المللی حقوق بشر بیش از 20 بار با بیانیه های مستند و با ارائهء شواهد از خود حکومت جمهوری اسلامی ستمهای 30 ساله بر 300000بهائی ایرانی را محکوم کرده است. هم میهنان عزیز نیز شاهد ستم های مزبور بوده اند؛ حیلهء جدا کردن حساب مدیران بهائی از حساب جامعهء بهائیان ایران نیز دیگر بی اثر شده است! حال چگونه آقای دری چنین می گویند؟! ای کاش فارغ از حیله های سیاسی، ایشان که معمم هستند کمی با خدای عادل و منتقم خلوت کنند و در این فرمایش امام صادق تفکر کنند که فرموده است:"لاايمانَ لِمَن لا حَياءَ لهُ "( ايمان ندارد كسي كه حيا ندارد./ اصول كافي،ج3،ص166).

-- نوید ، Feb 25, 2009

شاید جناب دادستان بیش از هر فرد دیگر ،در جریان انواع آزار واذیت بر بهائیان باشند ونمونه هایی از آن را دوستان در بالا ذکر کرده اند
اما جناب دری لازمه احترام به بهائیان آنست که حقوق حقه انان ملحوظ شود( حق حیات، حق بیان عقاید،حق انتخاب شغل،حق تحصیلات عالیه و غیره)و لازمه محبت آنست که لااقل آزار وایذا بر آنان قطع شود(آزار از طریق توهین به مقدسات،حبس ، تخریب قبرستان ها،تبعید،مصادره اموال وغیره) مطمئنا زمانی کلمات احترام ومحبت معنا می یابند که مصداقی درخارج از ذهن داشته باشند درغیر این صورت لفظ بی معنی خواهند بود اما من امیدوارم آن مصادیق ،بزودی با نگاه دوباره قوای سه گانه به عملکردش در این سی سال ،فراهم شود

-- ندا ، Feb 25, 2009

عجب رویی داره این بابا .

-- فریبرز ، Feb 26, 2009

البته و صد البته حق با ایشان است ؛ خدمتگزاری یعنی محروم ساختن تمامی جوانان بهایی ایرانی به مدت 30 سال از تحصیلات عالی و دانشگاهی؛ خدمتگزاری یعنی از کار بیکار کردن هزاران کارمند پیرو جوان ؛ خدمتگزاری یعنی تخریب قبرستان ها؛ خدمتگزاری یعنی مصادره اموال بهاییان در روستا و شهر و ....دیگر خدمت گزاری بهتر از این .....
لاله ساغر گیر و نرگس مست و بر من نام فسق
داوری دارم خدایا من که را داور کنم

-- آزاده ، Feb 26, 2009

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوستان معني محبت و لطف تغيير كرده محبت و لطف يعني: آزازر و اذيت دستگيري بدون جرم زنداني كردن بدون جرم عدم اجازه براي ادامه ي تحصيلات دانشگاهي ويران كردن همه چيز حتي قبرستانها ممنون از اين فرهنگ لغات جديد

-- parisa ، Feb 27, 2009

اين كه مي گفتند دروغ هرچه بزرگتر باورش هم راحتتر، دقيقاً مال زماني بود كه اخبار با چاپار و اسب و الاغ به اطراف اون هم به زور مي رسيد، الان كه عصر سرعت و اينترنت و ماهواره و ارتباطات سريعه نميدونم اين جناب دري نحف آبادي هنوز مردم رو در عصر عتيق محسوب كردند كه دروغ در اين حجم عظيم ميگويند و فكر مي كنند كه جامعه بين الملل و مخصوصاً‌ مردم ايران به همين راحتي كه او گفته، حرفشو باور مي كنند!!! البته مشخصاً آخرين نفس هاشونو دارن مي كشند، با اين كار فقط خودشون ملعبه دست مردم دنيا كردند!

-- راوند سمائي كيا ، Mar 1, 2009

الحمدلله تناسب کاملی در میان مسئولین ارشد جهوری ولایت فقیه موجود است.هیچیک در مسابقه تزویر،دروغ،بیشرمی،ریاکاری و ... از دیگران کم نمی آورد.

-- soroush ، Mar 2, 2009


راستش را بگویم برای فهمیدن معنی این جمله «ایران خدمتگزار جامعه بهائیان است» نباید زیاد فکر کرد.
تا حالا جملات زیادی از روحانیت در باره بهائیان گفته شده است که هر کدام از انها مفهوم دیگری دارند تا معنی اصلی انها. حالا این جمله هم به ان جملات اضافه میشود. مثال:
-وحدت عالم انساني = وطن فروشي
-تساوي حقوق زن و مرد = بي بند و باري و هرزه گي بانوان
-تحصيل براي دختران = بي عفتي دختران
-باید متذ كر شد كه از تقريبا چهل و يا پنجاه سال تا حالا ديگر مدرسه رفتن دختران را زياد سخت نميگيرند.
-ازادي بيان = هرزه گوئي ( بسته به مطالب بيان شده است، شدت مجازات از زندان تا اعدام(مثلا مرتد بودن) تغيرميكند
-تشكيل جلسات بهائي = تشكيل جلسات براي از بين بردن ديانت اسلام.
براي همين است كه تشكيلات بهائيان در ايران را از بين بردند.
-اهداي پول از طرف بهائيان براي اعتبات مقدسه بهائيان = كمك مالي بدولت اسرائيل برای سرکوبی مسلمانان
-تقاضاي حقون باز نشتگي براي بهائيان = غصب بيت المال
-تقاضاي حقوق اجتمائي پايمال شد ه براي بهائيان = زبان درازي
-تحصيل دانشجویان بهائي در دانشگاه ها بخاطر خدمت بوطن = تحصيل دانشجوان بهائي در دانشگاه ها بخاطر نفوذ در نقاط حساس و بعد جاسوسي براي بيگانگان.
-ايمان اوردن بصاحب زمان = مرتد شدن
-گله كردن از اين همه ظلم و دروغ گوئي و تهمت به بهائيان = تهمت به سلام
-تحري حقيقت = مخالفت با ولايت فقيه
- دين و علم مکمل همدیگرند= روي اوردن بماده پرستي
-ترك تعصب ديني و وطني = مخالفت با اسلام و جاسوسي براي كشور هاي بيگانه
-ديانت بهائي مطابق پيشرفت سطح فكري بشر امروزي امده است = ديانت بهائي براي از بین بردن دین اسلام امده است.
-استمداد براي جلوگيري از قتل عام، اتش زدن ، غارت كردن منازل و مكان مقدس بهائيان و اجازه تحصيل دانشجويان و جلوگيري از ازار محصلين بهائي = مظلوم نمائي
-عدالتخواهي از سازمان ملل متحد و كشور هاي مختلف براي جلوگيري از اين همه ظل و ستم به بهائيان = سند مستند وابستگي و همكاري بهائيان با استكبار جهاني.
- ظلم و ستم به بهائیان و حذف هر گونه حقوق اجتمائی انها = خدمت گذاری قشر روحانی به جامعه بهائیان (ایران خدمتگزار جامعه بهائیان است)

-- Pedro ، May 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)